[Mk3 TDI] Głośna praca i świst
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ZibiGolfTDI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:49
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
[Mk3 TDI] Głośna praca i świst
Mam dwa pytanka, problemiki:
1. Od pewnego czasu słyszę świst gdzieś tak od 1500 obrotów w górę, co może byc przyczyną, świszcze jak jest zimny i ciepły, nie ma róznicy jeśli chodzi o temp. silnika?
2. Pytanie odnośnie głośności, w sumie bym tego nie zauważył, ale kumpel przyjechał innym TDI ( taki sam model silnika TDI 90 KM) który jest starszy i ma o wiele większy przebieg i znacznie ciszej, może inaczej napiszę, bardziej "miękko " pracuje. Dodam, że nie ma róznicy w dynamice, mój i kumpla ciągną tak samo od dołu , na maxa też powyżej 180 km/ h lekko idą, sprawdziłem tłumiki i kata są ok, to wyraźnie słychać, że mój głośniej, bardziej "twardo" pracuje, ma któś może jakiś pomysł, gdzie zacząć szukać przyczyny, co może być powodem tego??
1. Od pewnego czasu słyszę świst gdzieś tak od 1500 obrotów w górę, co może byc przyczyną, świszcze jak jest zimny i ciepły, nie ma róznicy jeśli chodzi o temp. silnika?
2. Pytanie odnośnie głośności, w sumie bym tego nie zauważył, ale kumpel przyjechał innym TDI ( taki sam model silnika TDI 90 KM) który jest starszy i ma o wiele większy przebieg i znacznie ciszej, może inaczej napiszę, bardziej "miękko " pracuje. Dodam, że nie ma róznicy w dynamice, mój i kumpla ciągną tak samo od dołu , na maxa też powyżej 180 km/ h lekko idą, sprawdziłem tłumiki i kata są ok, to wyraźnie słychać, że mój głośniej, bardziej "twardo" pracuje, ma któś może jakiś pomysł, gdzie zacząć szukać przyczyny, co może być powodem tego??
VW GOLF 1.9 TDI + VW POLO 1.0 HZ
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
- Lokalizacja: Lublin
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
- Lokalizacja: z Gdańska
- Kontakt:
Z tą turbiną to ciekawa rzecz. Kiedyś byłem przy kupowaniu Volvo w TD. Były 2 identyczne samochody. Oba miały pół roku i podobne przebiegi. W jednym było słychać turbinę a w drugim nie. Zbierały się identycznie. Jak kupowałem Golfa to chciałem turbinę bo lubię ten świst słyszeć. Wtedy wiem, ze mam coś czego połowa użytkowników dróg nie ma. Niestety swojej turbiny prawie nie słyszę. Zdjąłem dzisiaj węże z niej zeby sprawdzić jak z wyciekami oleju jest i stało się. Odpaliłem, usłyszałem gwizdanie i poczułem dmuchanie na twarzy. Wniosek z tego taki, ze może gwizdanie pojawia się jak gdzieś jest nieszczelność. Tak czy inaczej troche Ci zazdroszcze bo ja tego nie mam a przecież nie bede specjalnie układu rozszczelniał.
Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Przy nieszczelnym dolocie auto nie jechało by 180.Darayavahus pisze:jak gdzieś jest nieszczelność.
Miałem kiedyś dziurawą gume na przewodzie do intercoolera , przy przyśpieszeniu chmura dymu za autem , auto zamulone i nie chciało jechać szybciej. Tak że to chyba nie to.
Co do świstu to raz go słychać a raz nie na to chyba nie ma reguły tak to już jest z turbianami.
ZibiGolfTDI, Sprawdz dla swietego spokoju kat wtrysku i ćiśnienie doładowania , a ze swistem daj sobie spokój.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Coś by w tym było, bo zauważyłem że ostatnio dźwięk turbinki mi się zmienił na bardziej syczący (wcześniej gwizdała), a padł łącznik elastyczny wydechu (ta plecionka, już wyczuwalne są spalinki pod maską). Na dniach chcę ją wymienić, ale potrzebuję samochodu i nie mam kiedy...ZibiGolfTDI pisze:znajomy mial tak ze tzn. mieki wydech /siatka zaraz za turbawka mu sie rozszczelnila i bylo slychac swist turbo..
Dokłądnie tak. Kumplowi, który wiózł mi go z Niemiec, tak samo po drodze rozszczelnił się przewód- efekt? Jakbyś wsadził do MK3 silnik JP i włączył klimę 180 z "pękniętym dolotem", to może się udać może w Touareg'u z najmocniejsztm TDI.twardy pisze:Miałem kiedyś dziurawą gume na przewodzie do intercoolera , przy przyśpieszeniu chmura dymu za autem , auto zamulone i nie chciało jechać szybciej. Tak że to chyba nie to.
Pozdrawiam.
u mnie tez jest swist i to jest turbina, a wlacza sie ona u mnie nie zaleznie od obrotow tylko od tego jak mocno wcisne pedal gazu... przykladowo powoli i delikatnie wciskam gaz i dopiero przy ok 2,5 tys obr sie wlaczy... a jak np wcisne na maxa pedal gazu przy malych obrotach to turbinka sie wlacza nawet przy 1,2 tys obr. Z tego co wczesniej sie orientowalem to dzialanie turbiny zalezy od obrotow a nie od wciskania pedalu gazu, no ale u mnie tak jest, dodam ze mam mk3 1.9 110ps, bon jovi, i idzie zdecydowanie lepiej od octavi z takim samym silnikiem
vw golf 3 1.9 TDI 110KM[AFN] Bon Jovi + opornik 403 OM... = ja latam ;-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości