[MK3 TD] Brak mocy silnika!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob gru 02, 2006 11:48

Grzesiekk1982 pisze:YYyyy wlasnie nie za bardzo wiem?? ;)
A czemu???
:D
bo w td nie ma przepływki ... :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob gru 02, 2006 14:26

RobertP, oczywiście że wiem o tym ;) Bo po co mierzyć ;)
Tylko, że ja opisałem przypadek TD oraz TDI i co anleży zobaczyć w każdym z nich (nie byłem na 100% pewny, czy koleżanka ma AAZ, czy 1Z). Napisałem więc, jak je rozróżnić, oraz awaria czego objawia się zamuleniem ;) To były dane dla TDI, specjalnie też dałem nowy akapit i odstęp:
TD jest zwykłym turbo dieslem, z mechaniczną pompą i pośrednim wtryskiem. Ma 55kW (looknij w dowodzie rej) 75 KM, symbol AAZ. Nie ma osłony plastikowej silnika. Poznasz go po lince gazu (tdi nie ma jej) oraz braku tych czarnych podwójnych węży odących od turbosprężarki (przy podszybiu) pod przedni lewy reflektor. Porównaj z foto.

TDI ma elektronicznie sterowaną pompę paliwową i wtrysk BEZPOŚREDNI- to najważniejsza jego cecha :) Pierwszy masowo produkowany diesel z bezpośrednim wtryskiem. Utrata mocy to częsty przypadek TDI

Wrażenie takie, że pow 120-140 nie chce jechać :(

Zwykle chodzi o
*Zawór turbosprężarki- wtedy wpada w tryb serwisowy przy 120
*przepływomierz (jest słaby rozpędza się do 140-160 ale niechętnie i z przerwami, trzeba puszczać na sekundkę pedał gazu, to trochę pomaga)
*węże (niesczelność)
Widać powinienem napisać nagłowek TD oraz TDI przed każdym akapitem ;)

Pozdrawiam :pub:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz gru 03, 2006 13:25

Grzesiekk1982 pisze:Widać powinienem napisać nagłowek TD oraz TDI przed każdym akapitem ;)
ok, wiedziałem że wiesz ale jakoś tak pomyślałem ... :pub: :bigok:
bo tak wynikło mimo akapitu (może i nie tylko ja pomyślałem w ten sposób) :okej: :pub:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz gru 03, 2006 13:40

Grzesiekk1982, a co to za rura od odkurzacza na foto ? ;)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 13:49

inek01, chyba od koparko-spycharki ;)
tamta pękła w Niemczech, po drodze koledzy sprowadzający samochód zakleili taśmą uszczxelniającą i załatwili taki zamiennik i zrobili swapa :grin:
Pozdrawiam.



koteczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 29, 2006 01:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: koteczek » pn gru 04, 2006 19:33

Grzesiekk1982,
Witam. To znowu ja. Przeczytalam twoje rady i sprobuje je zastosowac jutro. Jutro tez jade do znajomego, aby zobaczyl moje "kochane" autko. Ale powiem ci, ze mnie zmartwiles tym, ze sprzeglo moze byc do wymiany-to jest chyba spory wydatek!!! Autko mam od czerwca a juz zaczynam sie martwic co bedzie dalej.Czekam do zimy-jestem ciekawa jak bedzie sie sprawowal zima, czy beda problemy np z odpalaniem? A wracajac jeszcze do ruszania:na pierwszym biegu nie mam zastrzerzen, ale zauwazylam , ze jak zmieniam na drugi i daje wiecej gazu to na poczatku jest powolny a potem nagle dostaje "kopa", i nie wiem czy to tak ma byc.Chyba od razu powinien miec przyspieszenie.

[ Dodano: 04 Gru 2006 18:41 ]
RobertP,
witaj kolego. Widze ze chyba masz ten sam model samochodu jak ja czyli:v. golf(3) TD
Jak ci sie sprawuje autko? Masz jakies sprawdzone rady dla nowego uzytkownika diesla.Powiem szczerze ze lepiej sie jezdzi "benzynowcami", do diesla nie moge sie jeszcze przyzwyczaic a jezdze juz 6 miesiecy.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 04, 2006 21:52

koteczek pisze:na poczatku jest powolny a potem nagle dostaje "kopa"
tak działa samochód z turbosprężarką, dostaje kopa między 2500 a 3000 obr.
Spróbuj tak jak pisałem - wrzuć piątkę wciśnij do spodu hamulec i powoli puść sprzęgło do samego końca. Jeśli nie zgaśnie to sprzęgło już słabe. To samo zrób na 4 i 3 biegu. Tak samo, powinien zawsze zgasnąć.
Trzeba będzie jechać do kogoś, kto reguluje pompy. Bo to, co dolega TDIkom, to jego nei dotyczy.
Jeśli będziesz lać dobry ON z dobrej stacji to będzie spoko. Musi być tylko sprawny akumulator i świece żarowe.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
pipek71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 08, 2006 23:09
Lokalizacja: Jordansmuhl

Post autor: pipek71 » wt gru 05, 2006 02:45

Kochani ....to jest TDI.. :grin: .bez osłony ....a sama osłonka po lewej ! HIHI

U mnie były podobne objawy ale po regulacji kąta wtrysku MOCY PRZYBYŁO teraz śmiga do 205km/h ....A po wymianie rozrządu dodatkowy zastrzyk mocy ..lecz nie miało to już większego wpływu na prędkość
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



koteczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 29, 2006 01:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: koteczek » wt gru 05, 2006 19:01

Grzesiekk1982,
Czesc.Dzis bylam u znajomego obejrzal autko i stwierdzil ze trzeba wyregulowac pompe na poczatek. Swiece niedawno wymienialam na nowki bo nie wiem jakim sposobem 2 spalilam (hi hi- rodzice mi mowia ze jestem psuja) A ropke tankuje na dobrych stacjach"shell",bp.Teraz jestem na etapie szukania dobrych i w przystepnej cenie oponach zimowych bo jeszcze jezdze na letnich, co a raczej jakie radzicie. Teraz jezdze na oponach o wymiarach:175<70<13. pozdrawiam.



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » wt gru 05, 2006 22:18

Przyczyn osłabionego silnika może być sporo, oto niektóre z nich:
- wysypane wtryski
- gówniane paliwo
- zły kąt wtrysku
- zapchany już katalizator (proponowałbym wyalić i wstawić kawałek rurki)
- zafajdolony dolot
- zasyfiony filtr (zarówno powietrza jak i paliwa)
- wysypana turbinka
- albo silnik już po prostu padaka...należałoby sprawdzić kompresję sprężania itp

a przede wszystkim nie stosować PSJ... w przykazaniach diesla jest opisane co i jak... po prostu korzystać z momentu obr w dieslu :)



koteczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 29, 2006 01:19
Lokalizacja: lodz

Zyczenia swiateczne

Post autor: koteczek » wt gru 26, 2006 20:50

Zycze wszystkim forumowiczom Wesolych, radosnych, pogodnych i spokojnych swiat.
Koteczek



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt gru 26, 2006 21:11

Witamy :kwiat:
Dzięki, dzięki za pamięć i również, wszystkiego naj- naj- najlepszego dla Ciebie, oraz udanej imprezki sylwestrowej :partyman:
A przy okazji zapraszamy częściej na forum :)



michalik1,9TD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 26, 2006 23:04
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: michalik1,9TD » wt gru 26, 2006 23:23

Hej to kiesko jechałes tym autem, ja swoim folfem (1,9td 75koni)jechałem prawie 190km/h ale to było zyłowanie silnika przez długi czas (15km) nom stop na ful ale potem jak przyjechałem do domu i go zgasiłem to nie chciał potem zapalic i teraz ma kłopoty z palenien trzeba bardzo długo krecic by zapalił i to nieraz nic nie daje az akumulator sie rosładuje ale na popych zapali i potem jak go zgasi to zapali ale tez nie wiadomo jak mu sie uda jak ktoś coś wie na ten temat niech da znac bardzo proszę pozdrawiam :| :bigok:


:-)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr gru 27, 2006 00:39

michalik to se pozylowas auto. dieslem sie tak nie jezdzi, masz nauczke na przyszlosc.

i jeszcze jedna rzecz - diesla nie pali sie na pych! rozrzad nie przeskoczyl czasem?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości