[MK3 1.9D] Temperatura pracy silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

[MK3 1.9D] Temperatura pracy silnika

Post autor: rhl » wt gru 05, 2006 03:44

witam,
moje pytanie jest takiej natury: czy optymalna praca diesla nie powinna być przy temp. 90st C??
W moim aucie jeśli jedzie się ekonomicznie to temp. spada do 70stC (dynamika przy tym jest bez zmian, normalna praca silnika) natomiast jeśli trochę wkręcę się na obroty i jadę nim 140-160 to temp. wraca do normy czyli 90st i taką trzyma. Wg mnie powinno być tak że jak już silnik się nagrzeje to powinno trzymać te temperature pracy na poziomie 90st i ani mniej ani więcej... czy tak??

Termostat nie był ruszany, jedyny problem to to że temp przy spokojnej jeździe spada do 70st co nie powinno tak być, to czy mam chłodnicę lekko zakryć czy może właśnie termostat wymienić.

Prosiłbym o rady co wymienić, poprawić by jednak mój silnik miał optymalne warunki pracy ;) THX
Ostatnio zmieniony wt gru 05, 2006 12:08 przez rhl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt gru 05, 2006 08:01

Temat wałkowany 1000 razy + 132 dodatkowe posty :grin: , normalna praca silnika w każdych warunkach 90st. mi po nocnym postoju po przejechaniu ok. 2,5 km mam 90st i tak w najwiekrze upały i mrozy trzyma nawet nie drgnie, choc wczesniej miałem 70st. i winny był termostat- wymienic termostat i przy okazji płyn i zobaczyc co dalej :food:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt gru 05, 2006 10:29

nic dodac nic ujac. termostat do wymiany. nie domyka sie i temp spada do 70. podczas szybkiej jazdy jest ciagle otwarty i wentyl utrzymuje 90 stopni. kup wahlera.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » wt gru 05, 2006 11:27

a pytanko co do kosztów... w jakich granicach powinienem się zamknąć? czy musi to być oryginalna część czy może to być jakiś tani zamiennik?



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » wt gru 05, 2006 11:37

ok 100 - 150 zł płynem z robocizna i termostatem powinienes sie zamknac



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » wt gru 05, 2006 12:36

podziękował ;) temat uważam za zamknięty //sorki za dodatkowy temat ale w wiekszości tematów dot. temp pracy silnika był problem z wysoką temperaturą u mnie ten problem występuje w drugą stronę dlatego chciałem się zapytać by nie mieć złudzeń

POZDRO



Awatar użytkownika
*daniel*
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: wt sty 24, 2006 12:15
Lokalizacja: z garażu
Kontakt:

Post autor: *daniel* » wt gru 05, 2006 21:06

sorki że podepne sie pod temat ale niechce zasmiecać nowym o identycznym praktycznie pytaniu!mam mk3 1.9 td AAZ i wskaznik temp zawsze stoi na 80 stopniach a w korku przy dłuższym postoju podskoczy do 90!i mam róznierz pytanko czy tęz bende miał termostat do wymiany bo piszecie że temperatura ma być 90 stopni choćby niewim co sie działo mam golfika zaledwie tydzien silniczek chodzi jak lalunia i niechce by mu sie krzywda jakaś stała :crazy: !z góry dzięki za odpowiedz!pozdrawiam


moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » wt gru 05, 2006 21:27

*daniel* pisze:sorki że podepne sie pod temat ale niechce zasmiecać nowym o identycznym praktycznie pytaniu!mam mk3 1.9 td AAZ i wskaznik temp zawsze stoi na 80 stopniach a w korku przy dłuższym postoju podskoczy do 90!i mam róznierz pytanko czy tęz bende miał termostat do wymiany bo piszecie że temperatura ma być 90 stopni choćby niewim co sie działo mam golfika zaledwie tydzien silniczek chodzi jak lalunia i niechce by mu sie krzywda jakaś stała :crazy: !z góry dzięki za odpowiedz!pozdrawiam
jak nie wymieniales lub niewiesz czy byl wymieniany termostat warto to zrobic kupic porzadny i przez nastepne kilka lat jezdzic spokojnie, zwlaszcza ze wymiane płynu zaleca sie co 2 lata
wiec 1 ruchem wykonasz 2 naprawy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 164 gości