[MK2 SB] Luz na turbinie - czy to normalne?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SB80HP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 04, 2006 13:07
Lokalizacja: kafejka

[MK2 SB] Luz na turbinie - czy to normalne?

Post autor: SB80HP » pn gru 04, 2006 13:26

Witam ostatnio zauważyłem że turbina Garrett T2 w moim 1.6TD ma wyraźny luz,
gdy sie mocno porusza za ośkę, natomiast gdy sie ją rusza w miare delikatnie to nic nie czuć. Czy to normalne, czy już przymierzać sie do jej zmiany?

W gumowych wężach widoczne są ślady oleju, a przy rozgrzanym, włączonym silniku i zdjętym z turba wężu idącym do intercoolera widać wypływającą stróżkę oleju. To już chyba nie jest normalne?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn gru 04, 2006 13:44 przez SB80HP, łącznie zmieniany 1 raz.



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn gru 04, 2006 13:38

Turbina pracuje na filtrze olejowym. I ma delikatny luz. Ale nie powinna miec luzu wzdloz wirnika.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn gru 04, 2006 15:05

delikatny na boki tak, wzdłużny nie !!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

SB80HP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 04, 2006 13:07
Lokalizacja: kafejka

Post autor: SB80HP » wt gru 05, 2006 17:31

dzięki za odpowiedzi
wzdłużnego nie ma, czyli turbina powinna być ok.

do tej pory zużycie oleju ok 0.6 - 0.7 litra oleju na 1000km zwalałem na turbinę, ale chyba będe musiał poszukać innego powodu, uszczelniacze wymienione, czyli zostają pierścienie?

czy pomiar ciśnienia sprężania dałby 100% pewność że to przez pierścienie?

a może da sie jakoś inaczej to stwierdzić np zauważyłem że im większy poziom oleju tym szybciej go ubywa, to chyba wskazywało by na pierścienie?



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt gru 05, 2006 17:59

SB80HP pisze:czy pomiar ciśnienia sprężania dałby 100% pewność że to przez pierścienie?
Może nie w 100% ale w 95% ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

SB80HP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 04, 2006 13:07
Lokalizacja: kafejka

Post autor: SB80HP » czw gru 07, 2006 19:44

32 bary to chyba norma, a poniżej ilu bar można zrzucić na pierścienie winę za spalanie 0.7L oleju na 1000km? (oczywiście na oko)



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob gru 09, 2006 10:59

SB80HP, ciśnienie na garach poniżej 28 bar to wtedy robi się wymianę pierścieni. Mi się wydaje, że może gdzieś go przegrzałeś albo same ze starości gumki na zaworach padły. Turbo może brać ok 0,7 litra ale na zmiane i po ostrym katowaniu. Ja stawiam na gumki ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob gru 09, 2006 12:39

albo gumki,albo prowadnice zaworów,albo pierścienie.co do pomiaru ciśnienia to kiedyś byłem u pewnego mądrego mechanika który zmierzyl mi ciśnienie i bylo w granicach 28-29 bar stwierdził że silnik jest zużyty w 30% i jest pewien że to jest turbina i że za 1000zł mi to zrobi.pojechałem do innego i jak uslyszał jakie mam ciśnienie to od razu zaczął mi glowice ściągać.okazało się że pierścienie miały grubość 3żyletek.dziwił sie że auto rano odpalało.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości