[MK2 SB] Luz na turbinie - czy to normalne?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2 SB] Luz na turbinie - czy to normalne?
Witam ostatnio zauważyłem że turbina Garrett T2 w moim 1.6TD ma wyraźny luz,
gdy sie mocno porusza za ośkę, natomiast gdy sie ją rusza w miare delikatnie to nic nie czuć. Czy to normalne, czy już przymierzać sie do jej zmiany?
W gumowych wężach widoczne są ślady oleju, a przy rozgrzanym, włączonym silniku i zdjętym z turba wężu idącym do intercoolera widać wypływającą stróżkę oleju. To już chyba nie jest normalne?
Pozdrawiam
gdy sie mocno porusza za ośkę, natomiast gdy sie ją rusza w miare delikatnie to nic nie czuć. Czy to normalne, czy już przymierzać sie do jej zmiany?
W gumowych wężach widoczne są ślady oleju, a przy rozgrzanym, włączonym silniku i zdjętym z turba wężu idącym do intercoolera widać wypływającą stróżkę oleju. To już chyba nie jest normalne?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn gru 04, 2006 13:44 przez SB80HP, łącznie zmieniany 1 raz.
dzięki za odpowiedzi
wzdłużnego nie ma, czyli turbina powinna być ok.
do tej pory zużycie oleju ok 0.6 - 0.7 litra oleju na 1000km zwalałem na turbinę, ale chyba będe musiał poszukać innego powodu, uszczelniacze wymienione, czyli zostają pierścienie?
czy pomiar ciśnienia sprężania dałby 100% pewność że to przez pierścienie?
a może da sie jakoś inaczej to stwierdzić np zauważyłem że im większy poziom oleju tym szybciej go ubywa, to chyba wskazywało by na pierścienie?
wzdłużnego nie ma, czyli turbina powinna być ok.
do tej pory zużycie oleju ok 0.6 - 0.7 litra oleju na 1000km zwalałem na turbinę, ale chyba będe musiał poszukać innego powodu, uszczelniacze wymienione, czyli zostają pierścienie?
czy pomiar ciśnienia sprężania dałby 100% pewność że to przez pierścienie?
a może da sie jakoś inaczej to stwierdzić np zauważyłem że im większy poziom oleju tym szybciej go ubywa, to chyba wskazywało by na pierścienie?
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
SB80HP, ciśnienie na garach poniżej 28 bar to wtedy robi się wymianę pierścieni. Mi się wydaje, że może gdzieś go przegrzałeś albo same ze starości gumki na zaworach padły. Turbo może brać ok 0,7 litra ale na zmiane i po ostrym katowaniu. Ja stawiam na gumki
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
albo gumki,albo prowadnice zaworów,albo pierścienie.co do pomiaru ciśnienia to kiedyś byłem u pewnego mądrego mechanika który zmierzyl mi ciśnienie i bylo w granicach 28-29 bar stwierdził że silnik jest zużyty w 30% i jest pewien że to jest turbina i że za 1000zł mi to zrobi.pojechałem do innego i jak uslyszał jakie mam ciśnienie to od razu zaczął mi glowice ściągać.okazało się że pierścienie miały grubość 3żyletek.dziwił sie że auto rano odpalało.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 192 gości