[MK3 TDI, 1Z] Wymiana pompy wody

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

[MK3 TDI, 1Z] Wymiana pompy wody

Post autor: GSOWIEC » sob gru 02, 2006 19:46

Witam Wszystkich!

Kto wymieniał pompę wody w 1Z ??? Mnie czeka takowa robota. Popatrzyłem dzisiaj w motor i doszedłem do wnosku, że się z niej leje... :chytry:

Pytanie za 100 punktów - czy trzeba demontować pasek rozrządu??? Wiem, że pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym, ale przyglądając się jej mocowaniu widać, że zachodzi ona pod tą wewnętrzną osłonę od rozrządu. I to mnie trochę martwi... :bajer:

Mile widziane wszelkie wskazówki odnośnie wymiany pompy (wymieniam tylko tą część z łopatkami, bez korpusu).

Z góry dzięki. Punkty czekają na konkrety :grin:

Pozdrawiam!
:okej:



miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob lis 12, 2005 22:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Kontakt:

Post autor: miki5454 » sob gru 02, 2006 20:09

Ja wymieniałem pompę wody ale w AFN'ie (pewnie tak samo jest w 1z) i trzeba było demontować pasek rozrządu, bo tam pod tą osłoną są śruby mocujące pompę.
A jeżeli pasek będzie już zdjęty to nie powinieneś mieć żadnych problemów z wyjęciem i włożeniem nowej pompy :)

Pozdrawiam



golfkiller69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 01:06
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: golfkiller69 » sob gru 02, 2006 20:39

ja mam AAZ i przy wymianie paska patrzylem na pompe i nic nie widizlamem no a teraz musze ja zdjac i wywalic bo churgoczemeda no ale wracajac do teatu nie trzeba zdejmowc paska a pompy mamy takie same bo pytalem w sklepie pozdro jedyne co mi sie wydaje to trzeba zdjac szajke od paska od alternatora i pompy wspomagania zdjac te plastikowe oslony dla ulatwienia dostepu zdejm tz alternator to tylko jedna sroba a tyle radosci :D o i tyle powodzenia przy odkrecaniu zycze . to tyle pozdrawiam czesc


[img]http://images25.fotosik.pl/72/67ae11ec97e66af0.jpg[/img]

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » sob gru 02, 2006 20:46

golfkiller69 pisze:zdjac te plastikowe oslony dla ulatwienia dostepu
I coś mi się wydaje, że zostanie Ci wtedy pasek na tej wewnętrznej blaszanej osłonie, pod którą są chyba ze 4 miejsca mocowania pompy....



miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob lis 12, 2005 22:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Kontakt:

Post autor: miki5454 » sob gru 02, 2006 20:48

Ale w jakim celu zdejmować alternator? przecież on w niczym tam nie przeszkadza. Nie wiem jak wygląda AAZ ale wydaje mnie się ze że konstrukcyjnie AFN i 1Z wyglądają podobnie.
W AFNie bez zdjęcia paska rozrządu się nie obyło, bo mocowanie pompy zachodzi pod osłonę paska rozrządu. A żeby zdjąć osłonę rozrządu to trzeba zdjąć pasek.
To jest moje zdanie, a wszystko okaże się przy rozkręcaniu :bigok:

Pozdro :bigok:



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » sob gru 02, 2006 21:44

miki5454,
Dobrze napisane jeżeli chodzi o AFN, a o ile dobrze pamiętam - pompe wymieniałem jakiś miesiąc temu to ściągałem również kółko od pompy olejowej (2 albo 3 śrubki zasłania) i wtedy już pompe masz na wierzchu.
Wydaje mi się że 1Z ma podobnie. :bigok:



miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob lis 12, 2005 22:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Kontakt:

Post autor: miki5454 » sob gru 02, 2006 21:53

bombelek: z tym kółkiem od pompy olejowej też masz racje że zasłania kilka śrub.
Ostatnio zmieniony sob gru 02, 2006 22:12 przez miki5454, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » sob gru 02, 2006 22:04

miki5454: koło od wspomagania jest napędzane paskiem klinowym w AFN-ie :bajer: a mnie chodziło o kółko od pompy olejowej bo je napędza pasek rozrządu. :bigok:



miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob lis 12, 2005 22:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Kontakt:

Post autor: miki5454 » sob gru 02, 2006 22:15

bombelek no to się nie zrozumieliśmy (a mi sie troche pomieszało bo niedawno również wymieniałem pompę wspomagania :bigok: )
I mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko ale nie związane z tym tematem. Koło alternatora masz ze sprzęgłem czy bez?? bo ja mam bez a wydaje mi się że powinienem mieć ze sprzęgłem.



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » sob gru 02, 2006 22:27

miki5454 kółko alternatora mam bez sprzęgiełka - w moim AFNie jest alternator BOSCH 120A, golfik jest z 96 roku. Nie wszystkie wersje miały kółka ze sprzęgiełkiem.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » ndz gru 03, 2006 10:59

A co gdyby jak pisze golfkiller69 zdjąć jednak ten alternator i wymontować całą pompę (wraz z korpusem) od bloku. Wtedy rozrząd by chyba nie przeszkadzał???

Potem albo pompa na stół i wymiana połówki, albo cała nowa wedle uznania...



miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob lis 12, 2005 22:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Kontakt:

Post autor: miki5454 » ndz gru 03, 2006 12:27

GSOWIEC : tym sposobem też można zrobić tylko właśnie najpierw musisz wyciągnąć całą pompę a dopiero później wymieniać albo całą albo tylko część z wirnikiem.W tym przypadku też mi sie wydaje że rozrząd nie powinien przeszkadzać bo pompa jest chyba przykręcona do przedniej części silnika.
To zależy już od tego czy sam zakładałbyś pasek rozrządu czy musiałbyś wołać mechanika(bo tutaj mogą dojść koszty montażu paska).

Pozdrawiam :bigok:



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » ndz gru 03, 2006 12:34

I tak to właśnie zrobię...
Żeby tylko moja radość nie okazała się przedwczesna!!!
Punkty dla Was Panowie!

Pozdrawiam!

[ Dodano: Sob Gru 16, 2006 16:54 ]
I po wymainie! Trochę mi zeszło, żeby zorganizować wolną sobotę, ale dziś się udało.

Najważniejsze: NIE TRZEBA DEMONTOWAĆ ROZRZĄDU!
Procedura wymiany tak jak pisałem wyżej. Cała wymiana zajęła mi około 3 godzin.

Aha! Nie do poznania ucichła praca osprzętu. Nawet jak jeszcze pompa nie ciekła było masę szumu pod maską. Aż sam się zdziwiłem jak może hałasować ta pompa.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy odezwali się w tym temacie.
Punkty rozdane już wcześniej...

Temat uważam za zamknięty!

pozdrwiam!



jozwa77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 30, 2011 19:44

Re: [MK3 TDI, 1Z] WYMIANA POMPY WODY

Post autor: jozwa77 » wt lut 16, 2016 21:41

Witam .Mam silnik 1 Z i 90 konny ,chce wymienic pompe wody ,to znaczy ze nietrzeba sciagac paska rozrzadu?? Pozdrawiam forum



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 158 gości