[mk2] Czy to olej w sordku grzybka pompy????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

[mk2] Czy to olej w sordku grzybka pompy????

Post autor: gniochu » śr lis 29, 2006 20:53

Dzisiaj chcialem podniesc dawke paliwa u siebie w GTD, silnik SB, ale najpierw rozebralem grzybka tego od pompy tam gdzie jest membrana i zobaczylem jakis czarny plyn i nie wiem co to bylo, zapach ropy ale konsystencja jakas taka dziwna. Co to moze byc?? Czy mozliwe zeby byl tam olej?? Zapodam fotki membrany, sorki ze jakosc fotek jest jaka jest ale foty robiony byly telefonem po ciemku
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lis 30, 2006 15:37 przez gniochu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » śr lis 29, 2006 22:09

no prawie jak cos to bede walil :bigok:



530XF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 21:49
Lokalizacja: Łódż

Post autor: 530XF » śr lis 29, 2006 22:10

Kolego ten czarny płyn to jest nic innego jak olej pompowany przez turbo do silnika
wydostawać się może z odmy w postaci oparów bo jest przed turbo lub z samej turbiny gdy przepuszcza na uszczelniaczach dla pewności zdemontuj przewód dolotowy do intercoolera i zobacz czy jest zaoliwiony



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » śr lis 29, 2006 22:12

ostatnio sciagalem rure idaca od turbo do filtra powietrza i byla lekko brudna olejem tzn wilgotna ale nie duzo tego bylo....



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr lis 29, 2006 22:15

Gniochu sprecyzuj temat. Pytanko to nie jest streszczenie problemu..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

530XF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 21:49
Lokalizacja: Łódż

Post autor: 530XF » śr lis 29, 2006 22:19

Tak nieraz jest a membrama przyspieszacza pompy działa jak odstojnik jak to z odmy to wiadomo silnik na przedmuchy a jak nie to klęka turbina.



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » śr lis 29, 2006 22:53

530XF pisze:to z odmy to
tzn? jak to sprawdzic? sciagnac waz idacy od turbo do IC tak? A jak mocno moze byc zaoliwiony? Czy wogole tam oleju nie moze byc??



530XF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 21:49
Lokalizacja: Łódż

Post autor: 530XF » śr lis 29, 2006 23:48

Kolego jeżeli idzie o odmę to zawsze będzie lekka mgiełka z niej szła co po dłuższym czasie będzie się odkładać w jakimś miejscu pomiędzy odmom a kolektorem ssącym w tym przypadku po drodze masz grzybek na pompie ( przyspieszacz pompy) to że jest tam oliwa i się zbiera to przynajmniej wiesz że membrama pracuje jak się należy jak pod nią masz oliwe do jest dziurawa.

[ Dodano: Sro 29 Lis, 2006 ]
A co do sprawdzenia odmy to wypnij ją z przewodu od filtra zaślep ten przewód odmę przedłóż wężem którego koniec wsadź w butelkę wyczyść przewód wychodzący z turbo do intercoolera z oliwy poskręcaj jak troszkę pojeździsz po takim zabiegu to zerknij co się znajduje w butelce (czy jest tam oliwa) jak tak to silnik ma przedmuchy jak nie to turbo klęka
A tak na marginesie przewód musi być mniejszy średnicom od otworu w butelce aby ciśnienie miało gdzie zwiać.



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » czw lis 30, 2006 00:58

530XF, tego oleju nie bylo tam wiele, ale sam fakt ze byl dlatego zapytalem bo myslalem ze to cos niedobrego oznacza, pod membrana nie bylo tylko na zewnatrz
530XF pisze:ak tak to silnik ma przedmuchy jak nie to turbo klęka
yego zdania troche nie kumam bo na moj rozum to jest napisane ze ani dobrze ze jest olej ani ze go nie ma :bajer:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lis 30, 2006 01:21

gniochu, poaz mi strzałką na twoim zdjęciu tego grzybka z pompy co tam 3a dokładnie zeszlifować ??? bo ja nie moge załapać :// :P a moze bym sobie myk z pompą zrobił :)



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw lis 30, 2006 09:56

na ostatnim zdjęciu widać białą podkładkę/tulejką plastikową, i to właśnie ją trzeba zeszlifować żeby była niższa.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » czw lis 30, 2006 10:42

To_mas, grzybek na pompie to jest to takie srebrne wystajace jak otworzysz mache to odrazu widac taki jakby spodek UFO :D taki to ma ksztalt i jest przykrecone na 4 sruby, odkrecasz to i w sordku masz taka czarna blone, to jest membrana jak ja wyciagniesz to pod spodem tej membrany jest metalowy stozek na ktory jest zalozony plastikowy pierscionek to jego musisz spilowac. :bigok: :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 207 gości