[MK3 1Z] N75 - układ tych cholernych wężyków

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » śr lis 08, 2006 23:16

Czy w w 1Z jest zmienna geometria :-k Nie bym był tego taki pewien



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr lis 08, 2006 23:23

W 1Z nie ma VNT. "Gruszka" czy aktywator jak kto woli pociąga jedynie dźwignię zaworu wastgate i wtedy nadmiar spalin leci w wydech. Tutaj ładnie wszystko widać: http://www.capa.com.au/turbo_garrett.htm


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
jaceksuper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: jaceksuper » śr lis 08, 2006 23:53

Chyba nikt nie twierdzi, że 1z ma VNT.

[ Dodano: 08 Lis 2006 22:54 ]
Pisze przeciez ze nie ma, chyba ze to nie do mnie :P



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr lis 08, 2006 23:55

jaceksuper pisze:Chyba nikt nie twierdzi, że 1z ma VNT.

[ Dodano: 08 Lis 2006 22:54 ]
Pisze przeciez ze nie ma, chyba ze to nie do mnie :P
Ale widzę że niektórzy mają wątpliwości.



Hermes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt paź 31, 2006 19:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hermes » pt lis 10, 2006 14:25

to ja mialem watpliwosci co do tego jakie turbo w 1Z..... ale juz wiem..... wyjolem wlasnie przeplywke.... potraktowalem ja woda potem wd40 potem benzynka extrakcyjna i wylecialo z tego tyle syfu ze nie wierzylem..... pozniej oplukalem znow wszystko goraca woda a teraz sie suszy..... pozostalo poczekac wsadzic z powrotem i przebujac sie..... napisze jakie efekty

PO TESTACH:

no wiec efekty czyszczenia przeplywki sa nastepujace..... najpierw jak odpalilem to szedl jak totalny mul i juz myslalem ze cos rozpieprzylem.... nagle dotarlo do mnie ze przeplywke owszem wsadzilem ale wtyczki to juz do niej nie podpiolem..... wiec szybka podpinka no i testujemy..... powiem tyle.... problem znikl.... na wszystkich biegach z ta sama moca kreci sie do ponad 4 tysiecy .... wreszcie na 3 4 i 5 czuc ze ten samochod ma moc bo wczoraj jeszcze jak na 3 wszedl ponad 2,5 tysiaca obrotow to sie krztusil i nie chcial isc dalej.... widocznie ten drucik w przeplywomierzu musial byc taki zasyfialy ze zle odzytywal ilosc powietrza i ograniczal podawanie benzyny co w efekcie zmniejszalo moc..... dzis jeszcze bede na trasie wiec sprawdze do ilu pojdzie......


a co do wezykow od podcisnienia co do ktorych mialem watpliwosci czy to aby przez nie ten spadek mocy to i tak je wymienie bo juz w biednym stanie sa..... i zaslepie w wolnym czasie tego EGR'a ....

pozdrawiam i zycze tyle samo szczescia w walce z naszymi traktorami ile ja mialem.....



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 29, 2006 01:06

Witam. Odkopuję temacik (pewnie już o nim zapomnieliście :P )

Po tym co napisał Hermes, postanowiłem zrobić to samo.
1. WD-40 (pół puszki za 13 zł)
2. Extrakcyjna (butelka za 4 zeta)
3. Woda destylowana (5 litrów, poszło ponad 3)

Spryskałem wszystko WD, następnie wlałem benzynkę extr. do pojemnika z atomizerkiem (płyn do okien) i psikałem tym. Na koniec podgrzaną do ok 80 stopni wodą destylowaną. I tak 3 razy po kolei.
Efekt? Opiszę przed i po:

PRZED
Samochód się mulił, pod górę nie chciał się zbytnio rozpędzać pow 100 na 5 biegu, do 120 się rozpędzał (nawet pod górkę, ale to trwało).
Na płaskim po 120 przerywał dławił się, zupełnie jakby odłączało turbinę...
Wciskając i puszczając pedał gazu rozpędzałem go do 160 i trochę to trwało. Na BP Ultimate.

PO
Nie ma rewelki. Nie czuć powera przez 2-3 dni jeżdżenia po mieście. Może jest lekko zrywniejszy (może to tkwi w podświadomości że MA BYĆ?).
Zalałem zwykły ON BP. I trasa:
Do 120 rozpędził się znacznie łatwiej niż dotychczas i... SURPRISE :D Nie zadławiło go! 130 i się rozpędza (kiedyś musiałbym z 1-2 tszy popuścić gaz). 140 i dalej się nie dławi, jedzie, osiągnął je o niebo łątwiej niż przed czyszczeniem. Do ok 155 rozpędził się względnie łatwo :)
Potem osiągnąłem 160 i długo tą prędkość trzymał, choć nie dławił się. Niestety, koniec odcinka i hamowanie silnikiem.

Efekt bądź, co bądź przerósł oczekiwania :) Zamiast wypieprzyć przepływkę da się jeździć na tej. Choć nie tak fajnie jak 15 tys km temu, ale poprawa jest ogromna- nie przerywa. Rozpędza się jednostajnie i wyraźnie lepiej
Kosztem kilkunastu zeta ;P

A jeszcze jedno- pamiętajcie, że mój to Kombi i Syncro (1400 kg masa własna suchego samochodu) + klima+ pól baku bełty + ja (70 gk) Dane fabryczne: Vmax 172 km/h, 0-100 ok 15 s. ;)

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr lis 29, 2006 01:22 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr lis 29, 2006 01:13

Grzesiekk1982 pisze:osiągnąłem 160 i
Jezusicku w takiej mgle tak szybko jeżdzisz :)
A tak na powaznie to równiez kiedyś czyściłem przepływke zmywaczem i równiez mi się wydaje ze po czyszczeniu jest o niebo lepiej. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 29, 2006 01:19

twardy, A Ty znowu spania nie masz :P
Spoko, to było w poniedziałek po południu i wieczorem, mgła nie była taka straszna ;)
W Lublinie podobno jest potworna (kolezanka studiuje na UMCS i dzwinilem dzisiaj mówiła, że nic nie widać). U nas jest neiźle, widocznosć będzie na kilometr może. Nie ma takiego sajgonu jak gdzie indziej ;)
Jest lepiej, rozpędza się szubciej i przyjemniej, ale Vmax sostał neistety na porównywalnym poziomie...
Pozdrawiam.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr lis 29, 2006 10:40

Grzesiekk1982 super !, efekt jak widzisz jest !
wiesz co mi przyszło do głowy ...
żeby całą przepływkę zanurzyć w wannie ultradźwiękowej ciekawe jak to wyczyści
widziałem efekty czyszecznie głowic, cylindrów, tłoczków
i co mi teraz przyszło do głowy to czyszczenie przepływki własnie w takiej wannie
bo raz że nie ingerujesz mechanicznie w nią a drugie to że brud cały syf odpada
ze wszystkiego, ale czy nie wyczyści za dużo to nie wiem, kiedyś spróbuje
oczywiście poźniej całość do czyszczenia w benzyce ekstrakcyjnej żeby z ewentualną
wodą się związała i odparowała ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » śr lis 29, 2006 10:56

OT ale muszę, zboczenie nie do końca zawodowe, bo nie jestem ani polonistą ani meteorologiem :)
U nas jest neiźle, widocznosć będzie na kilometr może.
WIDZIALNOŚĆ.
To na jaką odległość widzimy to widzialność, czyli zachmurzenie, zapylenie powietrza, itp.
Widoczność wynika z przeszklenia auta, przyciemnienia szyb, zaparowania szyb, pozycji za kierownicą, itp.
W czołgu mamy gorszą widoczność niezależnie od panującej widzialności.

Pozdrawiam


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 29, 2006 11:22

RobertP, Niestety, nie dysponuję takim sprzęcikiem, ale ciekawe co by wyszło :bajer: Mechanicznie za bardzi nie ingerowałem, wszystk robiłem przez tą siatkę (tylko rurkę od WD 40 tam zapchałem nieco głębiej). mechanicznie więc, warstwę wierzchnią naraziłem na niewielki uszczerbek (może równy kilku dniom ciągłego omywania strumieniem powietrza), bo wątpię, żeby extrakcyjna i WD ją uszkadzały(?) :) .
Mimo, że przez siateczkę, to poprawa jest :bigok:



Grzesiekk1982 pisze:mgła nie była taka straszna ;) W Lublinie podobno jest
twardy pisze:Skąd: LUBIN
Ale przeczytałam :blush: :panna: Sorry za pomyłkę...



tchopz, fucktycznie :pub: Gdybym 2 razy pomyślał, to pewnie bym napisal inaczej :D
A na marginesie- nigdy nie lubiłem polskiego, nie czytałem lekrur, dlatego poszedłem na politechnikę i skończyłem z bdb wynikiem ;) Ale za to ortografów raczej nie robię ;) U niektórych z tym gorzej ;)

Pozdrawiam.



Michał87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 20, 2006 20:06
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: Michał87 » śr gru 20, 2006 21:41

witam jestem nowym uzytkownikiem za bardzo nie jetem dobry w te klocki ale mojego TDI ka odcina juz przy 3000 obrotow myslalem ze to normalne ale po tym co przeczytalem przegladajac posty to chyba nie czy to tez moze byc przez to cale N75????



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr gru 20, 2006 21:57

Michał87, To wytamy na forum :pub:
Przeczytaj doklądnie ten temat i napisz pod które objawy najbardziej podchodzi to co się dzieje u Ciebie. Czy to notlauf (za cholerę nie przekroczy 120) a po wyłączeniu silnika przechodzi, czy może jest e stanie się rozpędzać dalej, ale z ogromnym trudem i chwilowym popuszcaniem pedału gazu.
Pozdrawiam



Michał87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 20, 2006 20:06
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: Michał87 » śr gru 20, 2006 22:13

no wiec sprawa wyglada tak znajac moje mozliwosci to jak bym cos poodlaczal i prubowal robic to o czym piszecie to cos bym zepsul to autko mam dopiero 3 miesiace i zabardzo sie nieznam na takich rzeczach. auto ciagnie od 1800 do 2600 moze 2700 obrotow a przy 3000 odcina paliwo, ledwo idzie 140 km/h myslalem ze te auta tak poprostu maja i to max co moga osiagnac na co moga wskazywec te objawy ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 195 gości