Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz lis 26, 2006 20:57

Siwy z ... pisze:szybko i łatwo mówiąc jeżeli twój samochód (komp/pokł) jest wyposażony w system który oblicza stan zużycia oleju (Service Interval Display) tylko wtedy mozesz zastosować oleje typu LONG LIFE 506. ...,


Nie wiem nawet czy mam cos takiego... ale olej long-life byl lany przez serwis niemiecki...
to na jakiej podstawie wiesz że olej jest do wymiany
Siwy z ... pisze:jeżeli nie to tylko olej 505. ..., co 15 tys.


Normalnie juz nic nie kumam...
Wyświetlacz okresów wymiany oleju (Service Interval Display) - jeżeli nie używa się wymienionych w spisie olejów typu Longlife, wyświetlacz należy zmienić tak, aby pokazywał 'non-flexible' i wdrożyć skrócone okresy wymiany oleju

jeżeli masz (Service Interval Display) czyli j.w.
Możesz też zmienić ustawienia w kompie żeby odmierzył ci 15 000 km wtedy masz 'non-flexible'

odwrotnie nie darady


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 26, 2006 20:58

robert24, tam miałem na myśli nie smarowanie układu krzywka-dźwignia, ale samego wtryskiwacza.
Siwy z ... pisze:9. Czy to prawda że do niektórych marek samochodów nadają się tylko oleje określonych marek?
Zdecydowanie nie. Nawet jeśli niektórzy producenci samochodów zalecają określone firmy olejowe to wynika to tylko z układów handlowych pomiędzy tymi firmami. Nie ma natomiast uzasadnienia technicznego.
I o tym tylko cały czas mówię.
Znajomy ma firmę transportową i leją BP, a nie żaden "specjalny".
Tu miałem na myśli oczywiście oleje silnikowe BP
Siwy z ... pisze:robert24 napisał/a:
jeżeli nie to tylko olej 505. ..., co 15 tys.
Normalnie juz nic nie kumam...
Tu chodziło oto, że co 15 kkm musisz wynmienić olej nieprzystosowany do longlife.

Co do longlife, to nie mialem z tym doczynienia, więc podchodzę do tego nieufnie :P
Jeśli olej spełnia wymagania producenta, to można go zalać. Czy to bęzie Castrol, czy Mobil czy inny. Nie jest konieczne kupowanie olejów w ASO i z metką VW. Wciskanie ludziom, że tylko SPECJALNE oleje kupione w ASO nadają się do danego silnika jest zwyklym naciąganiem.
Pozdrawiam



Siwy z ...
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
Kontakt:

Post autor: Siwy z ... » ndz lis 26, 2006 21:00

robert24 pisze:to na jakiej podstawie wiesz że olej jest do wymiany
Przejechalem na Mobilu 10W-50 jakies 16 tkm... wedlug mnie nadaje sie juz na pewno do wymiany.


:-)

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz lis 26, 2006 21:56

Siwy z ... pisze:to na jakiej podstawie wiesz że olej jest do wymiany


Przejechalem na Mobilu 10W-50 jakies 16 tkm... wedlug mnie nadaje sie juz na pewno do wymiany.
to niestety pomyliłwś temat

olej typu MOBIL LONG LIFE: to

Mobil SHC Formula LD 0W-30 to: Użycie w pełni syntetycznych olejów bazowych i specjalnie dobranej kompozycji dodatków uszlachetniających pozwoliło spełnić wymagania koncernu VW dotyczące wydłużonych przebiegów międzyserwisowych

i

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 dokońca nie spełnia warunków LONG LIFE bo http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp można doczytać

a jeżeli chodzi o Mobil 10W-50 !!! to teraz ja nie kumam (takiego nie ma) - jeżeli taki masz w silniku na PD to totalna porażka


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Siwy z ...
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
Kontakt:

Post autor: Siwy z ... » ndz lis 26, 2006 23:36

robert24 pisze:a jeżeli chodzi o Mobil 10W-50 !!! to teraz ja nie kumam (takiego nie ma) - jeżeli taki masz w silniku na PD to totalna porażka
Mobil 10W-50 - jest taki olej...
Dlaczego totalna porazka?
Tzn., ze te gamonie w Polsce, ktorzy robili mi wymiane oleju, totalnie ta sprawe spieprzyli i teraz tylko czekac az silnik sie "skonczy"?
:axe:


:-)

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » pn lis 27, 2006 00:21

Siwy z ...,

zajedz do konkretnego warsztatu zaznacz że to silnik PD i czekaj co ci powiedzą
- jak zaczną gadać o lepkości oleju - to się obróć na pięcie
- jak zaczną mówić o normach takich jak 505.01 i LONG LIFE 506.01 tzn. że coś wiedzą


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
granite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:52
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: granite » pn lis 27, 2006 01:30

robert24 pisze:Wyświetlacz okresów wymiany oleju (Service Interval Display) - jeżeli nie używa się wymienionych w spisie olejów typu Longlife, wyświetlacz należy zmienić tak, aby pokazywał 'non-flexible' i wdrożyć skrócone okresy wymiany oleju
Jak przestawia się wskazania na MFA :?:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn lis 27, 2006 15:15

Dla pompowtryskiwaczy tylko oliwa z oliwek z pierwszego tloczenia - Extra Virgin;)



Siwy z ...
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
Kontakt:

Post autor: Siwy z ... » pn lis 27, 2006 19:17

robert24 pisze:Siwy z ...,
zajedz do konkretnego warsztatu zaznacz że to silnik PD i czekaj co ci powiedzą
- jak zaczną gadać o lepkości oleju - to się obróć na pięcie
- jak zaczną mówić o normach takich jak 505.01 i LONG LIFE 506.01 tzn. że coś wiedzą
Sorry... totalna pomylka... mam olej Mobil 5W-50...
Bylem dzisiaj w serwisie VW... i wiedza, ze long life do tego silnika mozna uzywac... jesli chce zmienic to z 505.01... i tak dalej nie wiem jakie 500 ma 5W-50... podejrzewam niestety, ze 505.00.
Najlepsze jest to, ze koles "zaspiewal" mi 150€ :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: za wymiane oleju :rotfl: :smoke: ... "normalny" i long-life w tej samej cenie... ide sie pociac :panna: ...
I tak dalej nie wiem... co moge zrobic... jesli 5W-50 byl do dupy... to jaki moge teraz... czy obojetnie jaki ale 505.01... :grrr: :grrr: :grrr:


:-)

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn lis 27, 2006 19:38

granite pisze:Jak przestawia się wskazania na MFA
Kiedys znalazlem przypadkiem ten przydatny dokument odnosnie longlife - http://volkswagen.msk.ru/service/service_interval.pdf



Awatar użytkownika
mazurekt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr sie 25, 2004 10:41
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Cóż, znudziło mnie czytanie waszych uszczypliwości

Post autor: mazurekt » pn sty 22, 2007 22:52

Napiszę tylko tyle: generalnie jestem gościem na tym forum. Mam od nowego MK4 1,9 SDI. Teraz ma 247 tys najechane-dużo? większość sprowadzanych aut ma tyle, cóż zazwyczaj cofnięte, o książce serwisowej robionej w godzinę nie wspomnę. Od początku miał zalany olej MOBIL 1 0w-40. Zmieniany zgodnie z inspekcją co 15 tys km. Nie reklamuję tego oleju. Piszę jedynie o stanie faktycznym. Jest to olej jak najbardziej uniwersalny, i do diesla i do Pb. Ale po takim przebiegu silnik pracuje bez zarzutu, i co najważniejsze oleju nie uzupełniam pomiędzy zmianami. Dlatego mogę go polecić. Natomiast śmieszy mnie fakt, że zawsze najwięcej do powiedzenia mają właściciele aut z drugiej a nawet trzeciej ręki, którym wydaję się że o swoim cudzie wiedzą wszystko. Tak, ich opinie są bardzo wiarygodne, oparte w większośi o ulotki reklamowe. Pozdrawiam


pozdrowionka Tomek

Awatar użytkownika
Seaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Re: Cóż, znudziło mnie czytanie waszych uszczypliwości

Post autor: Seaman » wt sty 23, 2007 00:09

mazurekt pisze:Mam od nowego MK4 1,9 SDI. Od początku miał zalany olej MOBIL 10w-40.
co oznacza ze albo od poczatku lejesz zly olej albo nie masz pompowtryskow bo to nie olej do nich o czym jest w temacie. prawdopodobnie masz ten sam sdi co ja wiec ok ale tu pytaja o pompowtryski, a zreszta tu na samym dole strony jest wyrazna odpowiedz
http://www.mq.pl/automobil/ceny-serwis.htm



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » wt sty 23, 2007 19:32

Zero jest za rzadki, turbina nie przezyje, lej 5/40 lub 5/50
Ja zalewam raz 5w40 mobil super synth s raz 5w50


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » pt sty 26, 2007 01:13

mazurekt,
skąd on się urwał, nawet tematu dobrze nie przeczytał - który nawet był poruszany 2-miesiące temu


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 90 gości