[MK3 1,9 TDI 1Z] Wyciek oleju i "bicie kola"
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 1,9 TDI 1Z] Wyciek oleju i "bicie kola"
Witam
Poprzednie pytania dotyczyly drobnych spraw, jak antena czy tlumik, tym razem popsulo sie cos wiecej.
W miejscu gdzie parkuje zauwazylem ostatnio male plamy oleju lub czegos podobnego.
Wlazlem pod auto i widze nastepujaca sytuacje:
- caly tyl silnika jest mokry, jakby w oleju
- wyciek zaczyna sie w okolicy kolektora ssacego (dolotowego)
- nie widac wycieku nigdzie wyzej, czyli gora kolaktora dolotowego jest sucha.
Pytania:
- Skad wzial sie olej (lub inna ciecz) w uszczelce kolektora dolotowego ?
- Co zrobic, zeby wszystko bylo w porzadku?
Sprawa kolejna, lekko dziwna:
Chodzi o kolo paska wieloklinowego, te na wale silnika.
Zauwazylem, ze podczas pracy jalowej, napinacz paska wieloklinowego drga w taki sposob, ze rolke widac naraz w dwoch miejscach. Szukajac przyczyny zauwazylem, ze kolo napedzajace pasek wieloklinowy chodzi lekko na boki (patrzylem z gory). Przykrecone do niego kolo paska klinowego chodzi prosto.
Pierwsza diagnoza - krzywe kolo paska wieloklinowego.
Niechcaco kolega wsiadl do auta i dodal lekko gazu - kolo sie "wyprostowalo" a rolka przestala drgac.
Czy ktos ma jakis pomysl?
Dzieki
Pozdrawiam
TomekB
Poprzednie pytania dotyczyly drobnych spraw, jak antena czy tlumik, tym razem popsulo sie cos wiecej.
W miejscu gdzie parkuje zauwazylem ostatnio male plamy oleju lub czegos podobnego.
Wlazlem pod auto i widze nastepujaca sytuacje:
- caly tyl silnika jest mokry, jakby w oleju
- wyciek zaczyna sie w okolicy kolektora ssacego (dolotowego)
- nie widac wycieku nigdzie wyzej, czyli gora kolaktora dolotowego jest sucha.
Pytania:
- Skad wzial sie olej (lub inna ciecz) w uszczelce kolektora dolotowego ?
- Co zrobic, zeby wszystko bylo w porzadku?
Sprawa kolejna, lekko dziwna:
Chodzi o kolo paska wieloklinowego, te na wale silnika.
Zauwazylem, ze podczas pracy jalowej, napinacz paska wieloklinowego drga w taki sposob, ze rolke widac naraz w dwoch miejscach. Szukajac przyczyny zauwazylem, ze kolo napedzajace pasek wieloklinowy chodzi lekko na boki (patrzylem z gory). Przykrecone do niego kolo paska klinowego chodzi prosto.
Pierwsza diagnoza - krzywe kolo paska wieloklinowego.
Niechcaco kolega wsiadl do auta i dodal lekko gazu - kolo sie "wyprostowalo" a rolka przestala drgac.
Czy ktos ma jakis pomysl?
Dzieki
Pozdrawiam
TomekB
Ostatnio zmieniony wt lis 28, 2006 16:02 przez bresio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 14:38
- Lokalizacja: Połomia
witam!
też mam problem z cieknącym olejem tylko ze mi sie wydaje znowu ze cieknie ze wszystkiego cała połowa silnika jest mokra i za po każdej nocce w garazu pod autem jest jedna lub dwie nowe plamki oleju. Mialem z tym robić w wakacje ale mechanik powiedział mi 80 zł za uszczelke pod głowicą bo twierdził ze to jest problemem w co szczeze wątpie a za robocizne policzył 300 zł więc powiedziałem dziękuje. 1 litr oleju mam na 3, 4 miesiące mobil Super 28 zł.
Proponuje ci popatrzeć dokładniej a moze usterka sie znajdzie.
Tak jak napisałem wyżej u mnie to wugląda tak jak by ciekło z czego popadnie.
ja dopiero mam problem. hehe
też mam problem z cieknącym olejem tylko ze mi sie wydaje znowu ze cieknie ze wszystkiego cała połowa silnika jest mokra i za po każdej nocce w garazu pod autem jest jedna lub dwie nowe plamki oleju. Mialem z tym robić w wakacje ale mechanik powiedział mi 80 zł za uszczelke pod głowicą bo twierdził ze to jest problemem w co szczeze wątpie a za robocizne policzył 300 zł więc powiedziałem dziękuje. 1 litr oleju mam na 3, 4 miesiące mobil Super 28 zł.
Proponuje ci popatrzeć dokładniej a moze usterka sie znajdzie.
Tak jak napisałem wyżej u mnie to wugląda tak jak by ciekło z czego popadnie.
ja dopiero mam problem. hehe
Sory Za Błędy.!! Mam Na To Papiery.!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Zdejmijcie obudowe rozrzadu, moze uszczelniacz na walku rozrzadu poszedl (15zl), ta "dziura" potrafia uciekac spore ilosci oleju..
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 14:38
- Lokalizacja: Połomia
wyciek
hmm u mnie to wyglada troche inaczej..
na czerwono zaznaczyłem skąd wycieka co najlepsze wszystko było uszczelniane silikonem odpornym na temperature a i tak sie olej przebił nie mam pojęcia dlaczego.. za duze ciśnienie??
zdaje mis ie równiez ze cieknie spod pokrywy klawiatury i z tak zwanego SPOGa zaznaczony kułkiem olej jest takze obok filtra oleju i ogulnie na połowie silnika
na czerwono zaznaczyłem skąd wycieka co najlepsze wszystko było uszczelniane silikonem odpornym na temperature a i tak sie olej przebił nie mam pojęcia dlaczego.. za duze ciśnienie??
zdaje mis ie równiez ze cieknie spod pokrywy klawiatury i z tak zwanego SPOGa zaznaczony kułkiem olej jest takze obok filtra oleju i ogulnie na połowie silnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sory Za Błędy.!! Mam Na To Papiery.!!
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
bresio, Nie chcę Cie martwić chłopie ale nie czekaj aż zerwie klin na wale korbowym.
Akurat jestem po wymianie wałka korbowego , końcówka wału była skrzywiona na skutek gibania koła. Zębatka po odkręceniu miała już widoczne ścięcie klina . Zaczeło się od trudności z zapaleniem auta ( przestawiony kąt wtrysku) wymieniłem koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych ale to nic nie dało .Musiałem zmienić uszczelniacze i pompe wody a także rolke na napinaczu paska . Dobrze radze podiedz do jakiegoś dobrego mechanika niech sprawdzi koło pasowe i zebatke. Więcej na ten temat znajdziesz w szukajce , wpisz koło pasowe. Pozdr.
Poczytaj ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe
Akurat jestem po wymianie wałka korbowego , końcówka wału była skrzywiona na skutek gibania koła. Zębatka po odkręceniu miała już widoczne ścięcie klina . Zaczeło się od trudności z zapaleniem auta ( przestawiony kąt wtrysku) wymieniłem koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych ale to nic nie dało .Musiałem zmienić uszczelniacze i pompe wody a także rolke na napinaczu paska . Dobrze radze podiedz do jakiegoś dobrego mechanika niech sprawdzi koło pasowe i zebatke. Więcej na ten temat znajdziesz w szukajce , wpisz koło pasowe. Pozdr.
Poczytaj ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: wyciek
Pod tymi cyckami na pokrywie zaworow sa uszczelki. Groszowa sprawa (15zl max za komplet) tylko uprzedzam kupuj tylko uszczelki podwojne. Zaklada sie dwie na cycek, jedna na wierzch, druga od spodu klawiatury. Po wymianie bedziesz mial spokoj. Jak wstawisz uszczelke tylko od gory, olej po miesiacu znowu bedzie ciekl. Sprawdzone.abetek pisze:hmm u mnie to wyglada troche inaczej..
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Re: wyciek
potwierdzam !Gitner pisze:Pod tymi cyckami na pokrywie zaworow sa uszczelki. Groszowa sprawa (15zl max za komplet) tylko uprzedzam kupuj tylko uszczelki podwojne. Zaklada sie dwie na cycek, jedna na wierzch, druga od spodu klawiatury. Po wymianie bedziesz mial spokoj. Jak wstawisz uszczelke tylko od gory, olej po miesiacu znowu bedzie ciekl. Sprawdzone.
dodatkowo powiem że można kupić nowe 3szt szpilki w cenie za ok17zł/szt
wiem bo robiłem jak predobrzyłem z dokręcaniem i poszeł gwint w pi...u
a drugim razem urwałem szpilke na równo nawet nie było czym złapać
wtedy gwintowanie i dopasowywanie szpilki, lub robienie drugiej,
więc ostrożnie z dociąganiem ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Wiec bylem wczoraj u mechanika.twardy pisze:bresio, Nie chcę Cie martwić chłopie ale nie czekaj aż zerwie klin na wale korbowym.
Sprawa jest wyjasniona, wal jest OK, kolo zebate jest OK, kolo pasowe jest do wymiany (tlumik jest zniszczony)
Dodatkowo wyszlo, ze do wymiany sa poduszki silnika (przednia i tylna od strony pasazera).
Z olejem nic nie poradzil.
Troszke mnie zdziwil stwierdzeniem, ze to turbina dmucha olej do kolektora ssacego, ale nie bardzo mi ta teoria pasuje. Wtedy chyba ciagle by dymil na siwo, czy sie myle?
Mam zamiar jeszcze odkrecic kolektor ssacy i zobaczyc co tam w nim widac, skad ten wyciak.
Jak pisalem, gora silnika, przod i boki sa czyste, wyciek jest gdzies z tylu.
Pozdrawiam
TomekB
Bresio:)abetek pisze:do "brysio"
Ile ci powiedział za wymiane poduszek?? bo u mnie tez chyba są do wymiany i tak mniej więcej chce sie nastawić ile mnie to wyniesie ..
Nie wiem, nie pytalem o koszt wymiany, zrobie to sam.
Koszt poduszek, ktore musze wymienic to:
- przednia od 64 do 86 zl (w zaleznosci od sklepu)
- tylna, od strony pasazera od 150 do 214 zl (w zaleznosci od sklepu)
Do tego kawalek garazu (mam swoj), podnosnik (tez mam) i klucze (tez troche mam, ale znajac zycie ktoregos zabraknie albo bedzie pekniety).
Pozdrawiam
TomekB
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
bresio, Mój mechanik tez na poczatku kazał mi kupic koło , poszedłem do sklepu i mieli za 600 zł wiec skoczyłem na giełde , dałem 140 zł . Ale okazało sie ze wałek trzeba wymienic , jeżdze na starym kole i nie ma bicia . Te które kupiłem wozę w bagazniku razem z zebatka i sruba bo zakupy mi się zdublowały a paragon wyzuciłem. Jak chcesz to moge Ci pchnac swoje ale to juz na pw
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 189 gości