[MK4] ALH - Dziwne dzwięki z rozrusznika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

[MK4] ALH - Dziwne dzwięki z rozrusznika

Post autor: Radion » pt lis 24, 2006 21:17

Witam,

Podczas rozruchu, gdy silnik już zapali przez ułamek sekundy prawdopodobnie z rozrusznika słychać coś jakby wycie. Co to może być i jak kosztowna może być naprawa?

Pozdrawiam,
Radek



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Re: [MK4] ALH - Dziwne dzwięki z rozrusznika

Post autor: daro31ie » pt lis 24, 2006 21:29

Radion pisze:Witam,

Podczas rozruchu, gdy silnik już zapali przez ułamek sekundy prawdopodobnie z rozrusznika słychać coś jakby wycie. Co to może być i jak kosztowna może być naprawa?

Pozdrawiam,
Radek


Prawdopodobnie bendix- koszt to ok80 zl +robocizna a to bywa roznie

Pozdrawiam daro31ie



Awatar użytkownika
pu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr lis 15, 2006 03:02
Lokalizacja: wlkp.

Re: [MK4] ALH - Dziwne dzwięki z rozrusznika

Post autor: pu3 » sob lis 25, 2006 01:52

Radion pisze:Witam,

Podczas rozruchu, gdy silnik już zapali przez ułamek sekundy prawdopodobnie z rozrusznika słychać coś jakby wycie. Co to może być i jak kosztowna może być naprawa?

Pozdrawiam,
Radek
Witam
miałem podobny problem.Sprawa okazała się banalna- brak smarowania ośki wirnikarozrusznika.Wirnik obraca się na 2 łozyskach ślizgowych i je trzeba nasmarować.Musisz wymontować rozrusznik i go rozebrać pamiętaj aby przedtem rozłączyć minus na akumulatorze bo może być zwora.Warto jeszcze sprawdzić zębnik(bendix) on obraca się na osi wirnika i tu też przesmarować nie przesadzaj z ilością smaru.Jeżeli nie czujesz się na siłach zleć to warsztatowi nie powinno być drogo.Musisz jeszcze sprawdzić czy możesz bez konsekwencji dla reszty podzespołów auta rozłaczyć akumulator.
Pozdro...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lis 25, 2006 15:53

Rozrusznika nie trzeba rozbierać ale trzeba go niestety wymontować z auta.
Łozyska slizgowe spryskaj olejem do smarowania.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob lis 25, 2006 16:36

Nie mogę już słuchać jak ktoś radzi smarować łożyska ślizgowe. Te łożyska (a w zasadzie tulejki) są wykonane ze specjalnego stopu, który zapewnia im samosmarowanie. Jeśli się wyrobią to nic nie pomoże (no chyba że na tydzień albo dzień :lol: ). Należy je wymienić. W przypadku trudności z dostaniem odpowiedniego rozmiaru można wytoczyć z brązu, ale już nie będą tak trwałe. Ktoś kto miał malucha i naprawiał rozrusznik (a na pewno musiał bo tam tulejki padały bardzo często) to wie o czym mówię. Na takich tulejkach jest tez łożyskowany wentylator chłodnicy w mk3, który jak hałasuje to z reguły ma wyrobioną tulejkę od strony śmigła. Ale tam da się wcisnąć kulkowe ;).


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lis 25, 2006 16:54

A co smarowanie zaszkodzi :hmm:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » sob lis 25, 2006 17:00

Głupiego robota - jak już wytarga rozrusznik to wymieni i będzie miał spokój :okej:
Jedyny minus to mniej wypitych piwek przy jednorazowej robocie :piwka:


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Bizon_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 30, 2006 12:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Bizon_21 » sob lis 25, 2006 17:19

kilka dni temu miałem to samo i tez myslałem ze to bendix a to byla wytarta taka mała tulejka taka sama o ktorej pisał snowak koszt 7 złoty 1,5 h roboty pozdro


Turbo Direct Injection Rulez :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości