[MK3 TD/TDI] Kontrolki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[MK3 TD/TDI] Kontrolki

Post autor: robert83 » czw lis 23, 2006 00:09

Zamierzam kupic golfa ropniaka i w zwiążku z tym mam pare pytań:
1. W jakiej kolejności powinny gasnąc kontrolki po włączeniu zapłonu?
2. Czy na podstawie nie wlaściwie mrugających/ gasnących kontrolek można diagnozowac defekty elementów silnika?
3. Troche bardziej skomplikowane - wiadaomo że kontrolke od poduchy można podłączyc pod ABS lub kontrolkę oleju by symulowac ze w bitym aucie sa sprawne poduchy. W związku z powyższym które konkretnie czyjniki w silniku dają sydnał na kontrolke temperatury oleju, cisnienia oleju, temperatury cieczy chłodzacej?? Che przy oględzinach odłączac właściwe kable od czujników i patrzec czy przy okazji jak bedzie mrugało np. ciśnienie oleju nie będzie razem z nm mrugac kontrolka od poduchy.
4. Jeżeli posiadacie wiedze gdzie szukac prób ukrycia defektów golfika na podobnej zasadzie jak "kontrolke od poduchy można podłączyc pod ABS lub kontrolkę oleju by symulowac ze w bitym aucie sa sprawne poduchy" to podzielcie się ze mną laikiem w sprawach ropniaków swoją wiedzą.
PZDR4ALL
Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2006 12:02 przez robert83, łącznie zmieniany 1 raz.


PASSAT B3 1.8 PF - już sprzedany. Mondeo TD pod nogą

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lis 23, 2006 01:23

1. nie jest ustalone. W każdym razie, te od airbag, ABS nie powinny gasnąć razem z żadną inną. Oleju może mrugnąć na zimnym 1-2 razy.
2. Nie za bardzo, jak tylko by mrugałą długo i wczasei jazdy kontrolka świec, to jest do sprawdzenia motor.
3. Zaduś motor- wjedy zajarzy się kontrolka oleju i akumulatora i looknic czy jakaś inna się nei zaświeci.
Poza tym pomysł lekko bezsensowny, gdyż rzadko sie robi w ten spodób z poduchami. Teraz wkłądają rezystor o identycznej oporności jak poduszka i kasują błąd. I git, kontrolka działa jakby były airbagi sprawne (samodiagnostyka)
4. Wiem, ale nie będę tu kopiować (niezgodne z zasadani fomum :P ) Tu dam Ci link, w którym innemu koledze wszystko opisałem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=71306 Looknij, poczytaj i będziesz wiedział jak z poduchami. Trzeba się pobawić, aby sprawdzić.

ABS wiadomo- 80 km/h i pedał do spodu na max! Ma łmotać, tłuc się i kopać ;)

Co do sterowania silnikiem (TDI) najlepiej jednak podłączyć do VAG'a każdy porządny warsztat to ma i się dowiesz czy nia ma jakichś zapamiętanych błędów.
Kupując TDI sprawdź czy go nie muli:
Rozpędź się z 2-3 osobami na poklądzie do ok 160-170 kmh- jeśli będzie baaaaaardzo długo się rozpędzał- przepływomierz, a jeśli przy 120 wpadnie w notlauf, nie będzie chciał iśc dalej (wrażenie będzie jakby odłączało turbinę) to zawór turbiny (N-75). Ale to można wymienić.
Pozdrawiam.



motonita2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 24, 2006 21:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: motonita2002 » czw lis 23, 2006 12:24

Grzesiekk1982 pisze:Teraz wkłądają rezystor o identycznej oporności jak poduszka i kasują błąd. I git, kontrolka działa jakby były airbagi sprawne (samodiagnostyka)
Takim sk******* cwaniakom, to nic tylko ręce na gorąco odcinać. Ale nie martw się obecność rezystora "symulującego" w układzie da się zweryfikować. Potrzeba do tego troszkę czasu, no ale jak się chce dokładnie sprawdzić to pośpiech nie jest wskazany.I uwierz ma się później satysfakcję, że się nie wdepnęło w przysłowiowe g***.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lis 23, 2006 14:25

motonita2002 pisze:Potrzeba do tego troszkę czasu
Trzeba zdjąć poduszkę i sprawdzić, czy wtyczka jest wpięta do NIEJ, czy do przyklejonego pod poduszką rezystorka (same opduchy są tanie, więc można za 100 zł kupić i pro forma wstawić w kierownicę i deskę, żeby wyglądało idealnie).
Najlepiej zrób tak: wyłącz akumulator i wymontuj poduszkę kierowcy. Następnie podłącz aku i włącz zapłon. Jeśli wyskoczy kontrolka NA STAŁE to znaczy, że poducha jest OK. Wyłącz aku, zamontuj i podłącz, a potem jedź na VAGa na diagnostykę i przy okazji uzuniesz błąd który spowodowałeś w cenie podłączenia (i tak niezbędnego przy zakupie TDI na własny użytek, a nie na handel) ;)
Nic złego tym nie narobisz.
W przypadu gdyby BEZ poduszki kontrokla zadziałała jak powinna, to można sobie dać łeb obciąć, że jest rezystor.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

poducha

Post autor: robert83 » czw lis 23, 2006 16:13

Jezel isię okaze ze poducha wystrzelona to czy istnieje możliwosc zakupu i podłączenia nowej??


PASSAT B3 1.8 PF - już sprzedany. Mondeo TD pod nogą

motonita2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 24, 2006 21:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: motonita2002 » czw lis 23, 2006 16:51

Jezel isię okaze ze poducha wystrzelona to czy istnieje możliwosc zakupu i podłączenia nowej??

Kupić można nową. tylko koszta są znaczne (Kilka tys zł). Poza tym w niektórych autach np. Audi A4, sama wymiana poduszki to nie wszystko.Producent zaleca wymianę deski rozdzielczej w przypadku zadziałania poduszki pasażera. I na sam koniec - nikt nie da Tobie gwarancji, że założona nowa poduszka zadziała i mało kto odważy się zamontować. Pomijam tu przypadki montażu w samochodach picowanych i przeznaczonych na sprzedaż :bajer: "Panie, jakoś to będzie działać" ehh....
Innym sposobem sprawdzenia poduszek jest odłączenie akumulatora, odpięcie kostek pod fotelem to te zółte od napinaczy, podłączenie akumulatora i sprawdzenie czy kontrolka sygnlazuje błąd. Jeżeli zapali się na stałe i nie zgaśnie, obwód jest w porządku poduszka/poduszki nieodpalone. Jeżeli nie zanotuje błędu, lub wogóle się nie zapali, bo została przerwana ciągłość obwodu sprawdzającego, to znak,że coś przy obwodzie zostało zmienione, czyli mamy mr opora :grin:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lis 23, 2006 22:29

robert83 pisze:Jezel isię okaze ze poducha wystrzelona to czy istnieje możliwosc zakupu i podłączenia nowej??
Teoretycznie tak. Musi być sterownik i poduszki o TYCH SAMYCH NUMERACH. To, że poduszka od Polo i od Passata wygląda identycznie, to nie musi być taka sama. Ładunek teoretycznie może być inny (aby uwzględnić charakterystykę i pdędkość deformacji samochodu, długośc strefy zgniotu, sztywność itp itd). Jeśli będzie poduszka z tym samym numerem, od takiego samego modelu, sterownik TYLKO nowy (żaden używany, żeby poduszka nie wywaliła bez powodu- to sterownik bezwładnościowy, nie jakiś elektroniczny megamózg).
Nowy sterownik jest pewnie drogi, 2 poduszki do Golfa MK3 na Allegro to koszt rzędu 400-600 zł (będą OK).
Ponadto jeśli są, to pasy z napinaczami. Ale koszt już rośnie, a przecież nietrudno znaleźć bezwypadkowy egzemplarz (oczywiście nie za pół darmo).
Thx za +
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości