VW IV 1,9 TDI - Ubywający płyn chłodzący

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomasz2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 01:09
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

VW IV 1,9 TDI - Ubywający płyn chłodzący

Post autor: Tomasz2006 » ndz lis 19, 2006 12:47

Witam;
Jestem posiadaczem VW IV 1,9 TDI.Niestety mam problem z ubywającym płynem chłodzącym, z którym nie mogę sobie poradzić, a co więcej nie mogę go zlokalizować.Problem zaczął się podczas mojej dłuższej trasy w upale 33-35 stopni gdzie po przejechaniu ok 700km, po jednym z "przystanków" po przekręceniu kluczyka załączyła się "kontrolka płynu".Co się okazało:stan płynu był min.Po wystudzeniu silnika natychmiast dolałem zalecanego płynu G 12 ( miałem go ze sobą) do poziomu prawie max.Po przejechaniu ok 300km ponownie,ale także po postoju zapaliła się kontrolka i jak się okazało płyn ubył.Temperatura cały czas była na poziomie 90 stopni, wentylatory załączały i załączają się prawidłowo.Sprawdziłem węże-brak nieszczelności,podsuwałem pod autko kartony,aby zlokalizować wyciek,ale tu także nic.Pod maską też sucho...Mechanik poradził mi,abym zmienił ( kupił nowy) korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, co zrobiłem,ale niestety także ubywa.Następnym krokiem była wymiana całego zbiorniczka wyrównawczego płynu,lecz i to nie dało rezultatu.Sprawdzałem pod dywanikami pasażera-tu też sucho,szyby nie parują, nie ma też w środku zapachu "glikolu",oleju także nie przybywa, czyli płyn nie przedostaje się do oleju.Muszę przyznać,że obserwuję poziom na bieżąco i widzę ,że poziom "wariuje".Po uzupełnieniu do poz.max przejechaniu np 10 km spada np.do połowy.Następnego dnia rano jest min,ale po przejechaniu np 20 km podnosi się prawie do max, po czym kolejnego dnia ponownie poziom spada.W gruncie rzeczy w obecnej chwili , przy obecnej aurze i temperaturze nieznaczenie,ale jednak tego płynu ubywa .Liczę na Waszą pomoc...Co mogę jeszcze zrobić,co sprawdzić...Może to uszczelka pod głowicą...jaki to jest koszt no i co moge jeszcze zrobić , aby być przekonanym,że to naprawdę uszczelka?
Czekam na info...Z góry dziękuję!



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz lis 19, 2006 14:22

Tomasz2006, jezeli sprawdzales te rzeczy, ktore opisales to obstawiam na uszczelke pod glowica



Gamoń
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 18, 2006 18:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Gamoń » ndz lis 19, 2006 16:50

Witam,
Mialem podobny problem, plyn chlodniczy uciekaw w niewyjasnionych okolicznosciach i okazalo sie ze przedostawal sie do kolektora wydechowego.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » ndz lis 19, 2006 22:36

ja również obstawiałbym na uszczlkę głowicy... podjedz do mechnika i spytaj co i jak... ale jakiegoś dobrego



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości