Porada: wymiana świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Porada: wymiana świec żarowych

Post autor: rutek » sob lis 11, 2006 09:31

witam!
w tym watku postaram sie przedstawic w jaki sposob wymienialem swiece w swoim Gofrze.
na wstepie musze wyraznie zaznaczyc ze osoby chcace zrobic to bez specjalistycznych narzedzi nie wiedza na co sie porywaja. myslalem ze bedzie w miare latwo, no bo przeciez wszystkie swiece sa dobrze widoczne :) a zeszlo prawie 4 godzinki. robilem to bez jakiegokolwiek rozbierania czesci silnika, czy to wtryskow czy przewodow cisnieniowych do wtryskiwaczy.
co jest potrzebne:
- samochod z silnikiem diesla z walnietymi swiecami
- swiece zarowe. u mnie Beru.
- klucze 8 i 12. kazdy z nich w wersji plasko-oczkowej jak i tzw grzechotka, najlepiej z dluga przedluzka. klucz 12 na grzechotce koniecznie z dluga tuleja.
- klucz do odkrecania swiec zarowych (tego nie mialem czego zaluje)
- smar grafitowy
- sprezone powietrze (u mnie w pojemniku 200ml, takie do czyszczenia komputerow i elektroniki)
- plaski srubokret
- moga sie przydac szczypce plaskie do prostowania listwy pradowej
- duuuuzo checi i cierpliwosci.

wykonanie:
1. odkrecamy plus z akumulatora. tak na wszelki wypadek.
2. odkrecamy listwe pradowa. i zaczynaja sie schody. o ile dwie prawe swiece sa dobrze dostepne to dwie lewe to tragedia a szczegolnie druga od lewej. z prawymi poradzimy sobie kluczem 8 na grzechotce. sa lato dostepne. lewe to juz mozolne odkrecanie po1/12 obrotu. do tego trzeba miec klucz oczkowy ale koniecznie prosty. bron boze wygiety, nawet minimalnie. do tego celu powinien byc specjalny klucz do swiec. taka dluga 8 oczkowa z grzechotka. nie podejdziemy tam zadnym kluczem nasadowym. zapomnijcie o tym. mozolne odkrecanie daje efekty po jakiejs pol godzinie kiedy to nieprzygotowani gubimy odkrecona nakretke. na szczescie mi spadla na glebe. po odkreceniu listwy mozemy ja wyjac i naprosowac jesli sie pokrzywila. jest zrobiona z miedzi i co za tym idzie bardzo miekka.
2. *#cenzura#* okolice gniazd sprezonym powietrzem ( :rotfl: tu mialo byc "przedmuchu jemy" ale widocznie skrypt zinterpretowal to jako liczbe mnoga meskiego czlonka LOL )
3. odkrecamy swiece zarowe. i znow prawe swiece latwizna, lewe do dupy. ja przyjalem zasade: odkrecam swiece i w jej miejsce natychmiast przykrecam nowa. po prostu zeby ograniczyc kontakt komory z powietrzem (syfy, wilgoc). przed wkreceniem nowej posmarowalem gwint smarem grafitowym. lepiej sie wkreca i uszczelnia. jedna uwaga: poniewaz nie mialem klucza dynamometrycznego swiece wkrecalem wedlug przepisu producenta swiec (ze strony internetowej) tzn wkrecam do momentu oporu i pozniej 1/12 obrotu. jesli ktos dyponuje kluczem dynamometrycznym to moment wkrecania swiec powiniem wynosic 25 Nm.
4. przykrecamy listwe pradowa. poniewaz nie mamy dostepu paluchami do skrajnych lewych swiec, zalozenie nakretek wymaga zastosowania patentu. ja zrobilem to tak: na nakretki nalozylem troche smaru grafitowego i przy pomocy pesety "nakleilem" je na konce gwintu. pozniej delikatnie (tu gubimy prawdopodobnie dwie nastepne nakretki) przytrzymujemy je plaskim srubokretem i nie puszczajac powolutku krecimy plaskim kluczem zeby gwint chwycil. jak juz sie to stanie to czeka nas mozolne dokrecanie nakretek po kawaleczku. po wykonaniu kilkudziesieciu przelozen klucza udaje nam sie dokrecic wszyskie nakretki.
UWAGA! podczas wykonywania tych wszystkich czynnosci zasob slow uwazanych powszechnie za wulgarne moze sie znaczaco powiekrzyc!
mam nadzieje ze sie to komus przyda.
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 20:50 przez rutek, łącznie zmieniany 2 razy.


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

mike NIES
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt gru 13, 2005 12:39
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA

Post autor: mike NIES » sob lis 11, 2006 10:16

roboty dużo, ale lepiej się pomęczyć, niż rpzkręcać pompę, czy wtryski, a jeśli chodzi o świece, to tylko NGK, są trochę droższe, ale niezawodne!!! Ja miałem stare 3 NGK i one były dobre, a 1 BERU i była spalona! Odrobina cierpliwości i wszystko da się zrobić!!! Należy zabezpieczyć np ścierką przestrzeń między silnikiem, a pompą, bo jakk coś tam wpadnie, to ciężko wyjąść!! POWODZENIA



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lis 11, 2006 12:37

hehe dzieki rutek za opis :bigok: napisane rzeczowo i z jajem. :pub: niestety dostep to rzeczywiscie tam jest kijowy. czeka mnie sprawdzenie swiec i moze wymiana jednej, bo cos na zimnym silniku sie krztusi na jednym garze.

aha oczywiscie kupilem ngk 30zl/szt


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » sob lis 11, 2006 13:24

szczerze mowiac to mi przeszkadzaly nie tyle przewody cisnieniowe co same wtryskiwacze ktore stercza pod jakims dziwnym katem z glowicy. odkrecenie przewodow w AAZ niewiele daje bo jak masz klucz oczkowy gdzie glowka jest ustawiona zupelnie plasko to przy kreceniu przeszkadzaja wtryski a jak jest klucz z glowka pod katem to zawadza o pompe. generalnie do zyci.
najlepsze jest takie cos:
Obrazek


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

kali48
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lis 14, 2006 12:40
Lokalizacja: Bronowice
Kontakt:

Post autor: kali48 » wt lis 14, 2006 21:29

cześć
czytam wasze wypowiedzi.Ja robie to z kluczem oczkowym z grzechotką i nakrętka idzie na plastelinę. parę minutek i jest po robocie.
powodzenia


kali

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » wt lis 14, 2006 21:35

Witam
Ja dzisiaj wymieniłem swoje świeczki :) uff poszło nawet szybko nie całe 2 h :bigok: Do pomocy miałem szczybce hirurgiczne z zatrzaskami :bajer: przydały sie hehe

PozdrO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » wt lis 14, 2006 22:34

a ja poprzedniej zimy wymieniałem świeczki bez odkręcania żadnych przewodów od pompy... ma się te GIĘTKIE paluchy :P
ale za to musiałem klucze powiązać na sznurek... bo jeden mi wpadł za pompę i miałem problem z jego wycięgnięciem :grin:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk3 AAZ] porada: wymiana świec żarowych

Post autor: RobertP » czw lis 16, 2006 00:50

rutek pisze:musze wyraznie zaznaczyc ze osoby chcace zrobic to bez specjalistycznych narzedzi nie wiedza na co sie porywaja.
fakt nie jest ławo ale bez przesady da sie to zrobić klucze płaskie oczkowe
i wąskie szczypce oraz nie trzęsące się w tym momencie :jezor: ręce i w miarę sprawne
i pójdzie w 2h :-) oraz sznureczek żeby przywizać za wczasu klucze bo mogą wpaść
w takie miejsce że trudno je będzie wyciągnąć bez niego albo je znaleźć :-)
dodam jeszcze że trzeba także zaopatrzyć się w odpowiedni zestaw słówek
zwanych epitetami :grin: , bo to pomaga :pub:
a po robocie co najmniej 2 piwka :-) :smoke:

[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 23:52 ]
niziok pisze:za to musiałem klucze powiązać na sznurek... bo jeden mi wpadł za pompę i miałem problem z jego wycięgnięciem
heh własnie tez napisałem o tym, a wpdłem na pomysł ze sznurkiem jak mi
chyba z 3 klucz spadł i był problem :hmm: :okej:

[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 23:58 ]
rutek pisze:najlepsze jest takie cos:
[url=http://images4.fotosik.pl/205/b52da5f07e73a21fm.jpg]Obrazek[/URL]
taki klucz troszkę pewnie kosztuje :-(



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt lis 17, 2006 23:26

A najlepiej odkrecic przewody cisnieniowe i nie trzeba sobie łamac palców bo jak sie tego nie zrobi to faktycznie trzeba miec zapas czasu, nerwów, browarów i odpowiedniego słownictwa he he!
Pozdrawiam!



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pn lis 20, 2006 12:08

ja tam jestem bardzo cierpliwy i wymiana co prawda nie należała do łatwych ale dałem rade :bigok:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

igelski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw maja 18, 2006 13:57
Lokalizacja: Leszno

ile wymienić?

Post autor: igelski » pn lis 20, 2006 14:59

Słyszałem, że zaleca się wymianę wszystkich czterech świec nawet jeśli tylko jedna jest przepalona. Ja wymieniłem tylko jedną i póki co wydaje się, że wszystko jest ok. Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą?



rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » wt lis 21, 2006 22:12

witam!
tak. generalnie jest tak jak mowisz. zawsze powinno sie wymieniac wszystkie swiece na raz.


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 57 gości