[MK3 TDI] Katalizator czy strumienica?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bresio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 08:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[MK3 TDI] Katalizator czy strumienica?

Post autor: bresio » śr lis 15, 2006 13:11

Witam
Zaistnialo podejzenie, ze wysypal mi sie katalizator. Nowy katalizator, od Bosha to kolo 900 zl.
W zwiazku z tym, chcialbym zapytac o nastepujace kwestie:
- czy zastapienie katalizatora strumeinica jest dobrym pomyslem?
- jak bedzie z przechodzeniem przez badania techniczne, jezeli idzie o mieszczenie sie w normach zawwartosci czegostam w spalinach?
Dzieki
Pozdrawiam
TomaszB



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lis 15, 2006 13:16

jesli wysypal ci sie katalizator to i tak masz spaliny tak jak bez niego wiec co za roznica czy wysypany kat czy strumienica. wstaw kawalek rurki i spokoj. jesli masz zdrowy silnik to nie boj sie badania spalin. moj ma ponad 200kkm przebiegu i pewnie z kata niewiele zostalo ale spaliny przeszedl bez problemu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

QwertKalety
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kalety
Kontakt:

Post autor: QwertKalety » śr lis 15, 2006 13:21

A może by tak założyć unwerslany katalizator, choć tego też nie dostaniesz za darmo:d, a swoje kosztuje;]??



Awatar użytkownika
Robson
Szalony Driver
Szalony Driver
Posty: 291
Rejestracja: czw lip 06, 2006 19:32
Lokalizacja: Wellingborough/ Opolskie
Kontakt:

Post autor: Robson » śr lis 15, 2006 13:56

stary katalizator sprzedaj a kup sobie stumiennice moze troche rzwawszy bedzie ;)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1849665#1849665

Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » czw lis 16, 2006 15:07

ja jakoś nie wierzę w te strumienice...wywal kata...sprzdaj go...a wstawa kawałek rurki :)
no chyba ze struminica zwiększy ci komfort psychiczny to ją wstaw... zdrowie nade wszystko :grin:



Awatar użytkownika
pitero89
...
...
Posty: 418
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 21:33
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pitero89 » pt sty 23, 2009 14:34

a nie traci sie osiągów jak wywale kata?


Obrazek
Jest Seat Toledo II 2.3 V5 AGZ NOTCH
Był Mk3 Colour Concept YellowEdition

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt sty 23, 2009 14:40

pitero89 pisze:a nie traci sie osiągów jak wywale kata
wręcz przeciwnie - jeśli jest przytkany ...
wywal kata i spawaj rurkę - strumienica nic nie da



Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » pt sty 23, 2009 20:37

Naczytałem się sporo o strumienicach w TDI i jest nie polecany :)

Ja miesiąc temu wywaliłem kata i wspawałem rurę i... zrób to samo :) Będziesz zadowolony.

Pozdro.



arwam

Post autor: arwam » pt sty 23, 2009 21:50

Velthar pisze:Naczytałem się sporo o strumienicach w TDI i jest nie polecany :)

Ja miesiąc temu wywaliłem kata i wspawałem rurę i... zrób to samo :) Będziesz zadowolony.

Pozdro.

Dokładnie.
Jak wstawisz strumienice to ten chrakterystyczny dzwięk który jest powodowany przez znaczną pulsację ciśnień w układzie wydechowym szybko wykończy Twoją turbinę



Awatar użytkownika
Kamil877
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: sob lip 04, 2009 17:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Kamil877 » pn wrz 28, 2009 22:16

http://allegro.pl/item747013307_strumie ... honda.html

co myslicie o tym ?



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 22:47

Kamil877,

jak masz TD'ka lub TDI'ka to sobie odpuść , jak nie wiesz dlaczego to przeczytaj piewszy post nad Twoim



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt wrz 29, 2009 01:20

Tylko kawałek rurki. Mie wolno do silników z turbinami wstawiać strumienic. Najgorszy bedzie efekt dzwiękowy który Cie wykończy wewnątrz auta. TDIki maja wydech ciągły dlatego strumienice sie tu kompletnie nie nadają. Strumienice są tylko do wolnosacych silników. Kata wywal i nigdy nie wstawiaj. A turbawaka bedzie smigać i smigać.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
Kamil877
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: sob lip 04, 2009 17:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Kamil877 » pt paź 02, 2009 23:39

arwam

Ja mam MK3 1,8 + lpg rocznik auta 97 i oznaczenie silnika ADZ i mam pytanie w silnikach ADZ gdzie znajduje sie sonda lambda ? przed katalizatorem czy za ? bo przy zamontowaniu strumienicy czy np rury ktora wygladem przypomina katalizator nie chcialbym uszkodzic sondy i miec potem problemy.. i nadal sie zastanawiam jakie jest najlepsze rozwiazanie czy strumienica czy rura przypominajaca katalizator ? i nie chcem potem miec problemow na przegladzie bo za miesiac musze jechac na przeglad... i chcem wkoncu pozbyc sie tego metalicznego glosu ktory wydobywa sie z katalizatora jakby w puszce cos latało...
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 23:40 przez Kamil877, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 109 gości