[MK3 1,9 TDI AFN] Rozrząd

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[MK3 1,9 TDI AFN] Rozrząd

Post autor: Grześko » wt lis 14, 2006 23:16

Panowie potrzebuję informacji i bardzo proszę się nie śmiać.
Dzisiaj wziąłem się za wymianę paska rozrządu i wszystko szło pięknie do momentu gdy dobrałem się do koła wału głownego. Odkręciłem 4 śruby imbusowe (z niewielkimi przejściami) zdjąłem koło pasowe które napędza wspomaganie i zbaraniałem.
Czy da się ściągnąc koło pasowe (tłumik drgań skrętnych), które napędza pasek wieloklinowy alternatora nie odkręcając środkowej śruby 12-kątnej? Długo się przyglądałem i stwierdziłem że ono jest razem z kołem zębatym wału i wszystko poskładałem spowrotem. Ale przyglądam się w ETCE na budowę i jest ono osobno.
Jak go ściągnąć?
A jeśli jest ono przykręcane śrubami imbusowymi do koła zębatego to dlaczego te śruby zaczynają się wkręcać już w tym kole pasowym a nie w kole zębatym dociskając tylko koło pasowe do zębatego?
Wymieniałem już rozrząd w Audi B4 ABK i w moim starym Audi 80 B2 1,6 no i dlatego wziąłem się za AFNa.
Apropo. Dobrze że zaglądnołem do paska bo normalnie prawie nie był naciągnięty. Latał na boki dobre 2 cm.



Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » wt lis 14, 2006 23:30

powinno zejsc bez problemu i na bank jest ono przykrecane do koła zebatego spróbuj czyms je delikatnie podwazyc czasami tak jest ze sie zassie i jest problem ele na bank to nie jest całosc
Grześko pisze:Odkręciłem 4 śruby imbusowe (z niewielkimi przejściami
Pewnie sie obkreciły sróby w srodku czy nie tak?? i trzebabyło je potraktowac przecinaczkiem i młotkiem :bigok:


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt lis 14, 2006 23:35

No to w takim wypadku jutro drugie podejście do wymiany rozrządu. Mam nadzieję że troszkę bardziej skuteczne. :grin:
Aha i jak to jest z tymi śrubami? Czemu wkręcają się już w kole pasowym?



Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » wt lis 14, 2006 23:41

Koło pasowe jest cienki i to jest chyba złudzenie albo dobrze nie spojrzałes . TE dwa koła sa ze soba skrecane a gwint do srób imbusowych znajduje sie tylko i wyłocznie w kole zebatym :bigok:


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt lis 14, 2006 23:50

No to teraz wiem już wszystko. Jutro po pracy znowu biorę się za autko.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr lis 15, 2006 09:02

Ale po co chcesz ściągać koło zębate ? Koła się nie wymienia chyba że zeby są starte ?
Jeżeli już ściągasz to skręć je porządnie nową srubą.
U mnie ktoś wcześniej żle przykręcił koło i mam zjechany klin na wale, właśnie zaraz auto holuję do warsztatu. Wpisz w szukajce wał korbowy i poczytaj :wink:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

bresio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 08:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [MK3 1,9 TDI AFN] Rozrząd

Post autor: bresio » śr lis 15, 2006 13:06

Grześko pisze:Panowie potrzebuję informacji i bardzo proszę się nie śmiać.
Dzisiaj wziąłem się za wymianę paska rozrządu i wszystko szło pięknie do momentu gdy dobrałem się do koła wału głownego. Odkręciłem 4 śruby imbusowe (z niewielkimi przejściami) zdjąłem koło pasowe które napędza wspomaganie i zbaraniałem.
Czy da się ściągnąc koło pasowe (tłumik drgań skrętnych), które napędza pasek wieloklinowy alternatora nie odkręcając środkowej śruby 12-kątnej? Długo się przyglądałem i stwierdziłem że ono jest razem z kołem zębatym wału i wszystko poskładałem spowrotem. Ale przyglądam się w ETCE na budowę i jest ono osobno.
Jak go ściągnąć?
A jeśli jest ono przykręcane śrubami imbusowymi do koła zębatego to dlaczego te śruby zaczynają się wkręcać już w tym kole pasowym a nie w kole zębatym dociskając tylko koło pasowe do zębatego?
Wymieniałem już rozrząd w Audi B4 ABK i w moim starym Audi 80 B2 1,6 no i dlatego wziąłem się za AFNa.
Apropo. Dobrze że zaglądnołem do paska bo normalnie prawie nie był naciągnięty. Latał na boki dobre 2 cm.
Ostatnio jak to robilem, to wygladalo tak:
- pozdejmowalem wszystkie oslony plastiki itp.
- po odkreceniu 4 srub imbusowych kolo paska klinowego zeszlo bez problemow
- z kolem paska wieloklinowego bylo trudniej, ale wystarczylo "nasikac" do srodka WD40 i delikatnie uderzac raz z jednej raz z drugiej strony kola i zeszlo.
- do wymiany paska zebatego nie trzeba odkrecac kola zebatego.
Jezeli chcesz zdjac kolo zebate, to trzeba odkrecic ta duza srube, w osi kola zebatego.
Pozdrawiam
TomaszB



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw lis 16, 2006 16:07

Już zrobione. Wczoraj wymieniłem pasek i faktycznie wystarczyło popukać na zmianę w koło pasowe i zeszło z wału. Napiąłem pasek tak jak potrzeba, a ponieważ wcześniej nie był wogóle napięty (mogłem go bez żadnej siły ruszać w lewo i w prawo o około 3 cm, a żeby zgrać znaki na napinaczu musiałem obrócić napinacz o jakieś 45 stopni) więc mam pytanie:
- czy możliwe jest że przy luźnym pasku rozrządu mogą wyskakiwać błędy nastawnika (za wysoka dawka , za niska dawka i jeszcze jakiś tam)? Wszystkie opisałem w innym poście.

Bo wg mnie przy przyspieszaniu napręża się pasek w kolejności :koło zębate wału, pompa wody, pompa wtryskowa i koło wałka rozrządu a luźna pozostaje część gdzie jest napinacz, a podczas hamowania silnikiem napręża się pasek w kolejności: koło zębate wału, koło wałka rozrządu, pompa wtryskowa a luźna jest część przy pompie wodnej?
Przy zupełnym braku naprężenia może ma to jakieś znaczenie?

[ Dodano: 24 Sty 2007 19:28 ]
Żeby nie otwierać nowego tematu odkopuje stary.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy na kole zamachowym jest tylko jeden znak do ustawienia rozrządu (taka podłużna rysa) czy jest może jeszcze jeden?
Chodzi mi oczywiście o silnik AFN?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 192 gości