Mam takie pytanko.
Dozwolone jest mieszanie oleju syntetycznego z syntetycznym?
Jakie kombinacje sa dozwolone a jakie nie?
I drugie pytanie dotyczy oleju w skrzyni biegow.
W mk3 1,9 TDI gdzie sie dolewa olej a gdzie sprawdza jego poziom. No i jaki olej polecacie czy zwykly Hipol styknie?
[mk3] 2 pytania - mieszanie oleju, i olej w krzyni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] 2 pytania - mieszanie oleju, i olej w krzyni
[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]
- niziok
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11 - Silnik: cayc
- Kontakt:
Jeśli chodzi Ci o olej w skrzyni to lepiej nie mieszać....jeżeli masz mozliowść zalać taki sam to zalej...w sumie nic sie nie powinno stać, przecież przy wyciekach ze skrzyni warsztaty wlewają (dolewają) nie wiedząc co jest zalane.
Jeśli chodzi o olej silnikowy to nie powinno się nic stać przy mieszaniu oleju mineralnego z syntetycznym (teoretycznie)... a mieszanie syntetyków z syntetykami, czy minerałów z minerałami przez producenta samochodów jest dopuszczone... sam kiedyś dolałem do OPLA 10w40 - VALVOLINE`A 10W40 i nic się nie stało... bo i nie miało prawa.
Nie wiem jak w VW ale w audi u dołu skrzyni biegów masz korek spustowy (klucz imbusowy 17) a korek kontrolny z boku (z prawej strony - także 17 imbus)
Oleje syntetyczne są niewymienialne, tzn że nie trzeba ich wymieniać - co najwyżej przy awariach i remontach etc.
Wlewaj syntetyk 75W90...musisz przygotować z 3 litry, bo pewnie wejdzie coś ok 2,5
pozdro
Jeśli chodzi o olej silnikowy to nie powinno się nic stać przy mieszaniu oleju mineralnego z syntetycznym (teoretycznie)... a mieszanie syntetyków z syntetykami, czy minerałów z minerałami przez producenta samochodów jest dopuszczone... sam kiedyś dolałem do OPLA 10w40 - VALVOLINE`A 10W40 i nic się nie stało... bo i nie miało prawa.
Nie wiem jak w VW ale w audi u dołu skrzyni biegów masz korek spustowy (klucz imbusowy 17) a korek kontrolny z boku (z prawej strony - także 17 imbus)
Oleje syntetyczne są niewymienialne, tzn że nie trzeba ich wymieniać - co najwyżej przy awariach i remontach etc.
Wlewaj syntetyk 75W90...musisz przygotować z 3 litry, bo pewnie wejdzie coś ok 2,5
pozdro
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Nie ma problemu. Jest to dozwolone. A dlaczego chcesz zmieniać olej na mineralny??Komas pisze:Obecnie mam wlany syntetyk. Co sie stanie jak po wymianie oleju wleje mineralny? Czy to dopuszczalne?
Jeśli nigdzie nie masz wycieków to zostań przy syntetyku, ewentualnie zmień na półsyntetyczny.
Co do oleju w skrzyni to Hipolu nie lej (dobry jest do malucha). Wlej coś lepszego.
[ Dodano: 2006-12-02, 12:27 ]
Poziom oleju w skrzyni sprawdza się tym samym korkiem przez który się go wlewa. Znajduję się on od strony koła, więc dobrze jest zdjąć koło. Auto musi stać na równej powierzchni. Jeśli po odkręceniu korka olej nie leci to prawdopodobnie może ciut brakować lub być całkiem za mało.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości