1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn paź 02, 2006 21:00

woyteck pisze:jestem z wykształcenia wojskowego saperem
No to podloz pod pedal gazu odbezpieczona mine przeciwpiechotna, wyciagaj po ok. 10ciu km jazdy (w zimie z 15). ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 02, 2006 21:22

Corvax pisze:1,2 bieg nawet przy depnieciu nie bedzie takiego duzego obcizenia jak na np. 3 biegu.
dokładnie wrzucanie szybko wysokich biegów (kręcenie max do 2000 rpm) np 4 biegu przy 40km/h i troszkę wiecej gazu i masz 1 Bar nadmuchane :)

turbo dmucha kiedy silnik potrzebuje mocy - delikatne dodawanie gazu nawet do 3500 rpm nie spowoduje cisnienia większego niż 0,5 bara

inna sprawa że przyspieszanie z 1500 rpm jest ogólnie niezdrowe dla silnika, nawet na rozgrzanym silniku PSJ nie służy motorowni :)



Mefisto_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:09
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

co do spalania

Post autor: Mefisto_vw » sob paź 07, 2006 09:25

jestem użytkownikiem 1,9 tdi od 3 miesiecy i zdarzyło mi sie juz pare razy być nim w trasie i na 100 km 3,8l a w mieście nie więcej niż 5l jak go deptałem :grin:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob paź 07, 2006 11:30

Mefisto_vw pisze:estem użytkownikiem 1,9 tdi od 3 miesiecy i zdarzyło mi sie juz pare razy być nim w trasie i na 100 km 3,8l
Przy 90km/h to i mozliwe :)



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob paź 07, 2006 12:33

inek01 pisze:Mefisto_vw napisał/a:
estem użytkownikiem 1,9 tdi od 3 miesiecy i zdarzyło mi sie juz pare razy być nim w trasie i na 100 km 3,8l

Przy 90km/h to i mozliwe
moze i mozliwe ale nie wiem jak on to zrobil, choc sam mam 1z :)



Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » sob paź 07, 2006 12:41

no ja tez nie wiem, max jak zeszlem ze spalaniem to 4,7
normalnie 5,4-5,9 mam ciezka noge


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob paź 07, 2006 13:39

Przy spokojnej jezdzie na trasie z predkoscia 100km/h w porywach do 110km/h MFA pokazuje mi ok 4,3 L/100km. Realnie spali niewiele wiecej, w granicach 4,5 - 4,6...



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » sob paź 07, 2006 20:18

woyteck pisze:no ja tez nie wiem, max jak zeszlem ze spalaniem to 4,7
normalnie 5,4-5,9 mam ciezka noge
Oj to masz ciężką nogę :) Ja wczoraj zrobiłem 500km, z tego około 150 po A4 (Golfik mi poszedł licznikowe 195) i średnia wyszła 4,7 - śpieszyłem się, ale bez przesadyzmu. Jak się postaram na trasie to 4.0. Przy bucie na maks na trasie 5,5-6.0. Miasto dzisiaj mi wyszło 7,5, ale dużo postojów i gaszenia silnika. W benzynce przy takiej jeździe dochodzi do 11-12 :).

PS. Byłem w Rydze Mercem S 400CDI (4.0L Diesel V8) mojego szefa (ja kierownik :D ). Po chipie 300km i 600Nm. Potwór...

Pozdro



Mefisto_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:09
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

co do spalania

Post autor: Mefisto_vw » sob paź 21, 2006 14:58

co do spalania strasznie się nie męczyłem powiedział bym że nawet wogóle żeby zejść do takiego osiągu on zawsze mi tak pali a buta ma bo porównywałem już z kilkoma znajomymi dodam że niedawno wymieniałem wydech od samego silnika (katalizator wypłukany i cała tylnia "pucha" WM Sport) także ma czym oddychać :grin: pełen przelot daje napewno jeszcze o kilka koni więcej.



yazuro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 11:44
Lokalizacja: KONIN

Zużycie paliwa

Post autor: yazuro » ndz lis 12, 2006 23:35

Jeżdze Golfem 1.9 TD z silnikiem AAZ już trzeci rok i - autko pali latem na trasie przy prędkosci ok 100 km- 4,8-4,9 l/100km natomiast przy mrozach w jezdzie po miescie ( mieszanej ) spali już przy właczonym ssaniu ok.7,5- 8 l .Jest na pewno głosniejszy niż TDI ale wytrzymalszy.Wszystko da się z nim zrobic i nie trzeba jezdzic do " mądrych " mechaników.Mam przebieg 267.000 nie bierze od wymiany do wymiany ani grama oleju cvzyli co 12.000 km wymiana.Należy pamiętac o tym!!! i oczywiscie o paskach.Autko jest zrywne, daje radę w terenie górzystym- nie słabnie !!!! Chcę go zmienic na jakies z klimą bo mi jej latem brakuje.Ale ogólnie jestem zadowolony..... no może to zawieszenie jest zbyt twarde i niezbyt komfortowe....Poza tym ok.
Ps
Częsci bajecznie tanie....



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn lis 13, 2006 02:25

czytajac te posty o spalaniu smiem wnioskowac ze z moim golfem jest cos nie tak...
dzis sie wracalem z wiednia slowacka autostrada do polski. zrobilem 380km i spalilo mi okolo 14litorw(!) w cyklu mieszanym 70% autostrada max 110km/h i 30% miasto i krete drogi max 100km/h - z przewaga 80km/h.
oczywiscie bylem mile zaskoczony :bigok:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pn lis 13, 2006 12:40

yazuro pisze:Jest na pewno głosniejszy niż TDI
Z tym się nie zgodze.Kolega ma TD i chodzi dużo ciszej.TDI jest głośniejsze i ma bardziej metaliczną prace za sprawą bezpośredniego wtrysku paliwa :bigok:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn lis 13, 2006 14:25

Pruszkowiak pisze:Z tym się nie zgodze.Kolega ma TD i chodzi dużo ciszej
Moze tylko na wolnych obrotach :P



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 13, 2006 14:36

inek01 pisze:
Pruszkowiak pisze:Z tym się nie zgodze.Kolega ma TD i chodzi dużo ciszej
Moze tylko na wolnych obrotach :P
Może tak być gdy TDI ma zdjęte jakieś wygłuszenie na przegrodzie czołowej (zasyfiło się olejem, zamokło, przy przeprowadzaniu kabli itp. itd.).
Siedziałem w kumpla TD AAZ i duuużo głośniej nawet na wolnych w porównaniu do mojego jedenzeta.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 135 gości