GOLF III 1.9TDI silnik 1Z długo spada z obrotów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

GOLF III 1.9TDI silnik 1Z długo spada z obrotów

Post autor: husio » ndz lis 12, 2006 21:48

witam wszystkich, od niedawna jestem posiadaczem VW GOLF III 1.9TDI i mam problem a właściwie dwa:(
1. z obrotami silnika;( a mianowicie gdy silnik jest zimny to obroty sa w porzadku i silnik przy zmianie biegów normalnie spada z obrotów, natomiast gdy sie troche ogrzeje, obroty zaczynaja spadać po jakims czasie ok 3-4 sekundach (nieprzyjemne wycie silnika przy zmianie biegów)
2. wskaźnik temperatury, nie wiem na pewno ale myślę że to może byc czujnik gdyż w samochodzie robi sie dosc szybko ciepło a na wskaźniku jest niecałe 70stopni;(

mam tez takie pytanie czy moze ten czujnik wpływa na obroty silnika???



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 12, 2006 22:36

husio pisze:2. wskaźnik temperatury, nie wiem na pewno ale myślę że to może byc czujnik gdyż w samochodzie robi sie dosc szybko ciepło a na wskaźniku jest niecałe 70stopni;(
Ciepło się robi ejszcze jak wskazówka jest na zakreskowanym polu...
W tą pogodę osiągnięcie 90 stopni trwa bardzo długo, mimo, że w samochodzie jest ciepło.
Płyn idzie przez nagrzewnicę zawsze. Włączając ogrewanie, zimne powietrze z zewnątrz odbierając ciepło od ngrzewnicy, powoduje opóźneinie w zagrzaniu się cieczy do temp roboczej.
Problem (najprawdopodobniej z termostatem albo z czujnikiem) jest gdy pow. 70 stopni się w ogóle nie podniesie.
husio pisze:. z obrotami silnika;( a mianowicie gdy silnik jest zimny to obroty sa w porzadku i silnik przy zmianie biegów normalnie spada z obrotów, natomiast gdy sie troche ogrzeje, obroty zaczynaja spadać po jakims czasie ok 3-4 sekundach (nieprzyjemne wycie silnika przy zmianie biegów)
To ciekawe, proponuję podłączyć samochód pod VAG, sprawdzić dawkę.
Pozdrawiam.



husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » ndz lis 12, 2006 22:43

wielkie dzieki za szybka odpowiedź
ale właśnie o to chodzi że temp nie dochodzi nawet do 70stopni ostatnio przejechałem ponad 100km i nic przed 70stopni

a z tymi obrotami to mówisz że podpiac samochodzik pod kompa i sie dowiem co i jak?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lis 12, 2006 22:53

dokladnie tak podepnij i sprawdz przedewszystkim dawke paliwa (najlepiej na rozgrzanym - min 80 st - silniku)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » ndz lis 12, 2006 23:10

a mam jeszce jedno pytanie czy mozna samemu sprawdzic, podpiac sie pod samochodzik, bo widziałem sondy na allegro i w sumie wystarczyłby jakis laptopik z com i programik do diagnostyki(to już trudniej)

wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi;)

[ Dodano: 12 Lis 2006 22:12 ]
aha jeszce jedno pytanko
ile bedzie kosztowało takie podpiecie pod komputer w stacji diagnostycznej
nie chcę zeby ze mnie zdarli;)hihi



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 12, 2006 23:14

husio pisze:ale właśnie o to chodzi że temp nie dochodzi nawet do 70stopni ostatnio przejechałem ponad 100km i nic przed 70stopni
Uuuuuu źle :( Cza coś zrobić.
Zaczynamy od czujnika temperatury!
Looknij pod ten link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... emperatury , tam podałem cały schemat diagnostyki czujnika temperatury (jest taki sam jak dla Bory, może watrości będą nieco inne).
Bierzesz multimetr (omomierz) i sprawdzasz opór na zimnym silniku oraz na gorącym (dziś to będzie po około 10 km). Jeśli wyniki będą odbiegać od tych co podałem- czujnik OUT.
Jeśli będzie OKI, wszystko się będzie zgadzać, to wina termostatu. Z tym jest więcej pierdzielenia :(

Po 2 jaki masz sybbol silnika?
1Z, AHU, ALE (90 KM);
AFN, AVG (110 KM);
Jeśli nie wiesz, a autko jest pod ręką to looknij na wklejkę w bagażniku pod szmatami w kombi, na tylnej ściance w 3,5D, tam znajdziesz jeden z tych kodów.
Wtedy Ci wkleję dokładną tabelę wartości rezystancji.

Tu Ci daję dla silnika 1.4 AEX z Polo. Wartości są bardzo opdobne (niektóre tylko się różnią o 5-15 ohm). Nie chce mi się na chybił-trafil tabeli nowej zamieszczać, a tą wklejałem innemu koledze ;) Mając dane dla 70 stopni, możesz zmierzyć dokładnie w momencie ich osciągnięcia na wskaźniku.
Obrazek
Generalnie, nawet ta wystarczy do sparwdzenia czunika.
Również dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 12 Lis 2006 22:16 ]
husio, około 50-80 zł sobie krzyczą w serwisie za podpięcie do VAG'a.
Czujnik możesz zdiagnozować sam przy odrobinie chęci i wywnioskować z tego sprawność termostatu.
Pozdrawiam.



husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » ndz lis 12, 2006 23:21

mój silnik to 1Z 66KW
jutro sobie sprawdzę jak przyjadę z pracy bo mam miernik
aha i moze sobie sprawdze temp. płynu chłodzącego bo też mam w mierniczku
wielkie dzieki;)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 12, 2006 23:34

zaraz wkleję...

[ Dodano: 12 Lis 2006 22:40 ]
mój silnik to 1Z 66KW
Fucktycznie, jakoś nie looknąłem w profil... :D
husio pisze:aha i moze sobie sprawdze temp. płynu chłodzącego bo też mam w mierniczku
Nie ma sensu, wykaże mniej, płyn w zbiorniczku jest znacznie chłodniejszy niż będący aktualnie w obiegu (omywający czujnik).

A to tabela do jedenzeta:
Obrazek
Tamta zostanie dla porównania (zasada działania niemal identyczna, zakres temp taki sam, więc i czujnik prawie identyczny).
Końcówki czujnika 1 i 3, analogicznie jak dla motoru AEX powyżej na rysunku.
Również dzięki.
Powodzenia. Pozdrawiam.



husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » ndz lis 12, 2006 23:46

wielkie dzięki jutro sobie sprawdzę i będę miał pewnośc czy to czujnik czy termostat;)

zostanie mi tylko pojechać jeszcze na stacje diagnostyczną i sprawdzic pod kompem co z tym gazem sie dzieje, bo na forum szukałem ale nic takiego nie znalazłem

jeszcze raz wielkie dzieki dla wszystkich i pozdrawiam;) :-)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 13, 2006 00:28

wiec po kolei

z softem nie ma problemu bo pelno tego na sieci :D
tylko trzeba miec kabelek i tu oplaca sie kupic jesli bedziesz sam sobie robil cvo jakis czas diagnoze bo normalnie zaplacisz od 30 - 50 zl normalnie lub ok 150 w ASO

co do gazu to o co dokladnie chodzi?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » pn lis 13, 2006 18:04

witam wszystkich;)
jeśli chodzi o gaz to jest dziwna sytuacja bo jeśli samochód jest zimny tzn np. po nocy go odpalam samochód normalnie spada z obrotów tzn. daje gazu puszczam i samochód spada z obrotów normalnie bez żadnego opóźnienia, natomiast jeśli samochód troszeczke sie zagrzeje jakies 3-5minut to zaczyna sie;( samochod po dodaniu gazu i puszczeniu go trzyma przez chwile obroty a dopiero po jakims czasie spada;( nie wiem co to moze byc może cos w pompie sie przycina;(naprawde nie wiem



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 13, 2006 18:10

trzeba go podpiac pod vaga i zobaczyc co i jak

jesli bywasz czasem w Wawie to zapraszam.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » pn lis 13, 2006 18:31

Hej
Słuchaj, a jak myślisz, czy ten kabelek z allegro bedzie dobry http://moto.allegro.pl/item140211759_in ... ocja_.html albo ten http://moto.allegro.pl/item140209764_in ... mocja.html



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 13, 2006 18:43

dobre sa ale kup we wtyku bedziesz mial wygodniej :)
poza tym za ok 110 zl dostepne sa juz pod USB


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości