GOLF III 1.9TDI silnik 1Z długo spada z obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
GOLF III 1.9TDI silnik 1Z długo spada z obrotów
witam wszystkich, od niedawna jestem posiadaczem VW GOLF III 1.9TDI i mam problem a właściwie dwa:(
1. z obrotami silnika;( a mianowicie gdy silnik jest zimny to obroty sa w porzadku i silnik przy zmianie biegów normalnie spada z obrotów, natomiast gdy sie troche ogrzeje, obroty zaczynaja spadać po jakims czasie ok 3-4 sekundach (nieprzyjemne wycie silnika przy zmianie biegów)
2. wskaźnik temperatury, nie wiem na pewno ale myślę że to może byc czujnik gdyż w samochodzie robi sie dosc szybko ciepło a na wskaźniku jest niecałe 70stopni;(
mam tez takie pytanie czy moze ten czujnik wpływa na obroty silnika???
1. z obrotami silnika;( a mianowicie gdy silnik jest zimny to obroty sa w porzadku i silnik przy zmianie biegów normalnie spada z obrotów, natomiast gdy sie troche ogrzeje, obroty zaczynaja spadać po jakims czasie ok 3-4 sekundach (nieprzyjemne wycie silnika przy zmianie biegów)
2. wskaźnik temperatury, nie wiem na pewno ale myślę że to może byc czujnik gdyż w samochodzie robi sie dosc szybko ciepło a na wskaźniku jest niecałe 70stopni;(
mam tez takie pytanie czy moze ten czujnik wpływa na obroty silnika???
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Ciepło się robi ejszcze jak wskazówka jest na zakreskowanym polu...husio pisze:2. wskaźnik temperatury, nie wiem na pewno ale myślę że to może byc czujnik gdyż w samochodzie robi sie dosc szybko ciepło a na wskaźniku jest niecałe 70stopni;(
W tą pogodę osiągnięcie 90 stopni trwa bardzo długo, mimo, że w samochodzie jest ciepło.
Płyn idzie przez nagrzewnicę zawsze. Włączając ogrewanie, zimne powietrze z zewnątrz odbierając ciepło od ngrzewnicy, powoduje opóźneinie w zagrzaniu się cieczy do temp roboczej.
Problem (najprawdopodobniej z termostatem albo z czujnikiem) jest gdy pow. 70 stopni się w ogóle nie podniesie.
To ciekawe, proponuję podłączyć samochód pod VAG, sprawdzić dawkę.husio pisze:. z obrotami silnika;( a mianowicie gdy silnik jest zimny to obroty sa w porzadku i silnik przy zmianie biegów normalnie spada z obrotów, natomiast gdy sie troche ogrzeje, obroty zaczynaja spadać po jakims czasie ok 3-4 sekundach (nieprzyjemne wycie silnika przy zmianie biegów)
Pozdrawiam.
a mam jeszce jedno pytanie czy mozna samemu sprawdzic, podpiac sie pod samochodzik, bo widziałem sondy na allegro i w sumie wystarczyłby jakis laptopik z com i programik do diagnostyki(to już trudniej)
wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi;)
[ Dodano: 12 Lis 2006 22:12 ]
aha jeszce jedno pytanko
ile bedzie kosztowało takie podpiecie pod komputer w stacji diagnostycznej
nie chcę zeby ze mnie zdarli;)hihi
wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi;)
[ Dodano: 12 Lis 2006 22:12 ]
aha jeszce jedno pytanko
ile bedzie kosztowało takie podpiecie pod komputer w stacji diagnostycznej
nie chcę zeby ze mnie zdarli;)hihi
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Uuuuuu źle Cza coś zrobić.husio pisze:ale właśnie o to chodzi że temp nie dochodzi nawet do 70stopni ostatnio przejechałem ponad 100km i nic przed 70stopni
Zaczynamy od czujnika temperatury!
Looknij pod ten link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... emperatury , tam podałem cały schemat diagnostyki czujnika temperatury (jest taki sam jak dla Bory, może watrości będą nieco inne).
Bierzesz multimetr (omomierz) i sprawdzasz opór na zimnym silniku oraz na gorącym (dziś to będzie po około 10 km). Jeśli wyniki będą odbiegać od tych co podałem- czujnik OUT.
Jeśli będzie OKI, wszystko się będzie zgadzać, to wina termostatu. Z tym jest więcej pierdzielenia
Po 2 jaki masz sybbol silnika?
1Z, AHU, ALE (90 KM);
AFN, AVG (110 KM);
Jeśli nie wiesz, a autko jest pod ręką to looknij na wklejkę w bagażniku pod szmatami w kombi, na tylnej ściance w 3,5D, tam znajdziesz jeden z tych kodów.
Wtedy Ci wkleję dokładną tabelę wartości rezystancji.
Tu Ci daję dla silnika 1.4 AEX z Polo. Wartości są bardzo opdobne (niektóre tylko się różnią o 5-15 ohm). Nie chce mi się na chybił-trafil tabeli nowej zamieszczać, a tą wklejałem innemu koledze Mając dane dla 70 stopni, możesz zmierzyć dokładnie w momencie ich osciągnięcia na wskaźniku.
Generalnie, nawet ta wystarczy do sparwdzenia czunika.
Również dzięki i pozdrawiam.
[ Dodano: 12 Lis 2006 22:16 ]
husio, około 50-80 zł sobie krzyczą w serwisie za podpięcie do VAG'a.
Czujnik możesz zdiagnozować sam przy odrobinie chęci i wywnioskować z tego sprawność termostatu.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
zaraz wkleję...
[ Dodano: 12 Lis 2006 22:40 ]
A to tabela do jedenzeta:
Tamta zostanie dla porównania (zasada działania niemal identyczna, zakres temp taki sam, więc i czujnik prawie identyczny).
Końcówki czujnika 1 i 3, analogicznie jak dla motoru AEX powyżej na rysunku.
Również dzięki.
Powodzenia. Pozdrawiam.
[ Dodano: 12 Lis 2006 22:40 ]
Fucktycznie, jakoś nie looknąłem w profil...mój silnik to 1Z 66KW
Nie ma sensu, wykaże mniej, płyn w zbiorniczku jest znacznie chłodniejszy niż będący aktualnie w obiegu (omywający czujnik).husio pisze:aha i moze sobie sprawdze temp. płynu chłodzącego bo też mam w mierniczku
A to tabela do jedenzeta:
Tamta zostanie dla porównania (zasada działania niemal identyczna, zakres temp taki sam, więc i czujnik prawie identyczny).
Końcówki czujnika 1 i 3, analogicznie jak dla motoru AEX powyżej na rysunku.
Również dzięki.
Powodzenia. Pozdrawiam.
wielkie dzięki jutro sobie sprawdzę i będę miał pewnośc czy to czujnik czy termostat;)
zostanie mi tylko pojechać jeszcze na stacje diagnostyczną i sprawdzic pod kompem co z tym gazem sie dzieje, bo na forum szukałem ale nic takiego nie znalazłem
jeszcze raz wielkie dzieki dla wszystkich i pozdrawiam;)
zostanie mi tylko pojechać jeszcze na stacje diagnostyczną i sprawdzic pod kompem co z tym gazem sie dzieje, bo na forum szukałem ale nic takiego nie znalazłem
jeszcze raz wielkie dzieki dla wszystkich i pozdrawiam;)
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
wiec po kolei
z softem nie ma problemu bo pelno tego na sieci
tylko trzeba miec kabelek i tu oplaca sie kupic jesli bedziesz sam sobie robil cvo jakis czas diagnoze bo normalnie zaplacisz od 30 - 50 zl normalnie lub ok 150 w ASO
co do gazu to o co dokladnie chodzi?
z softem nie ma problemu bo pelno tego na sieci
tylko trzeba miec kabelek i tu oplaca sie kupic jesli bedziesz sam sobie robil cvo jakis czas diagnoze bo normalnie zaplacisz od 30 - 50 zl normalnie lub ok 150 w ASO
co do gazu to o co dokladnie chodzi?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
witam wszystkich;)
jeśli chodzi o gaz to jest dziwna sytuacja bo jeśli samochód jest zimny tzn np. po nocy go odpalam samochód normalnie spada z obrotów tzn. daje gazu puszczam i samochód spada z obrotów normalnie bez żadnego opóźnienia, natomiast jeśli samochód troszeczke sie zagrzeje jakies 3-5minut to zaczyna sie;( samochod po dodaniu gazu i puszczeniu go trzyma przez chwile obroty a dopiero po jakims czasie spada;( nie wiem co to moze byc może cos w pompie sie przycina;(naprawde nie wiem
jeśli chodzi o gaz to jest dziwna sytuacja bo jeśli samochód jest zimny tzn np. po nocy go odpalam samochód normalnie spada z obrotów tzn. daje gazu puszczam i samochód spada z obrotów normalnie bez żadnego opóźnienia, natomiast jeśli samochód troszeczke sie zagrzeje jakies 3-5minut to zaczyna sie;( samochod po dodaniu gazu i puszczeniu go trzyma przez chwile obroty a dopiero po jakims czasie spada;( nie wiem co to moze byc może cos w pompie sie przycina;(naprawde nie wiem
Hej
Słuchaj, a jak myślisz, czy ten kabelek z allegro bedzie dobry http://moto.allegro.pl/item140211759_in ... ocja_.html albo ten http://moto.allegro.pl/item140209764_in ... mocja.html
Słuchaj, a jak myślisz, czy ten kabelek z allegro bedzie dobry http://moto.allegro.pl/item140211759_in ... ocja_.html albo ten http://moto.allegro.pl/item140209764_in ... mocja.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości