[MK3 1Z] wzrosło spalanie- dlaczego?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

[MK3 1Z] wzrosło spalanie- dlaczego?

Post autor: woyteck » czw lis 09, 2006 21:08

od 3 tankowań wzrosło mi spalanie do 6,2--6,3
autko zawsze paliło od 5,3 do 5,8 , a w największe mrozy -30stopni max 6,1
tankuje cały czas na tej samej stacji,ciśnienie w oponach jest ok
litrażowałem go na letnich i na zimowych oponach
jeżdże nim 3 zimę i nigdy nie było takiego skoku spalania
nie jest to dużo ale obawiam się ze może to być oznaka jakichś kłopotów
tankuje v-power


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw lis 09, 2006 21:23

Ta srednia to z komputera, czy z twoich obliczen na stacji? Odpowietrzales bak? Termostat sprawny? Odcinki jazdy podobne? Nie kopci?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » czw lis 09, 2006 21:31

moje obliczenia po zatankowaniu do pełna
termostat sprawny ,auto nie kopci, zawsze tankuje po ok 800km, cykl mieszany 50/50 miasto/trasa
jak odpowietrzyc bak?


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw lis 09, 2006 21:41

woyteck pisze:jak odpowietrzyc bak?
Z lewej strony wlewu paliwa po odkreceniu korka masz taki bolec, wciskasz go kilka razy.. Jak przeliczasz to spalanie? Moze wtrysk leje albo masz gdzies inny wyciek i stad ubywa paliwa..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » czw lis 09, 2006 21:54

jutro odpowietrze bak
spalanie licze w ten sposob ze zalewam do wybicia pistoletu i dziele ilosc zatankowanych litrow przez ilosc kilometrów x100 (na tym samym dystrybutorze)
myśle ze przy przejechaniu na baku ok 800km pomiar jest w miarę dokładny
jak sprawdzić czy wtrysk leje -VAGiem się da?
nie stwierdziłem żadnych wycieków


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw lis 09, 2006 22:26

woyteck pisze:jak sprawdzić czy wtrysk leje -VAGiem się da?
Zdejmujesz oslone silnika i sprawdzasz czy jest mokro przy ktoryms z wtryskow, VAGem w grupie 13 jak sie nie myle sprawdzisz dawki paliwa..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lis 09, 2006 23:11

w 013 to sprawdzasz korekte dawek na wtrsyakch,
jesli sa na
+ to dawka paliwa jest zwiekszana z podu za malej mocy na danym cylindrze
- to zmniejszana z powodu za duzej mocy na cylindrze

zakres tolerancji od -2 do +2


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » sob lis 11, 2006 15:16

dzieki panowie
bak odpowietrzony,w poniedziałek sciagne osłonę i zobaczę na wtryski,dolałem na wszelki wypadek środka do czyszczenia wtrysków,
punkciki rozdane
filtr paliwa może mieć jakiś wpływ na spalanie? na jaki mam wymienić?


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lis 11, 2006 15:56

U mnie jak lał wtryskiwacz (zanim kupiłem, ktoś niewiedzieć czemu go odkręcił) palił średnio 7,5 litra, po 2-3 tankowaniach zaglądnąłem.
Jeśli leje wtryskiwacz to pod maską smierdziało ropą i przód silnika był mokry (widać pod małą osłoną jedenzeta, ale myślałem, że to olej z uszczelki osłony klawiatury).
Pozdrawiam.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz lis 12, 2006 07:55

woyteck pisze:filtr paliwa może mieć jakiś wpływ na spalanie? na jaki mam wymienić?
Filtr nie, a ewentualnie slaba ropa.. Ale jesli nie wymieniales dawno to zmien na Knechta.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » ndz lis 12, 2006 11:26

a moze poprostu samochod nie mial jak zlapac odpowiedniej temperatury i zostal zgaszony..krotkie dystanse nie sa zbyt lubiane przez tdi


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » wt lis 14, 2006 14:50

ciąg dalszy.....
wtryskiwacze nie leją-sprawdzone
dziś wymieniłem filtr paliwa
mam zamiar zmienić stacje benzynowa
najczęstsze trasy jakie robie to ok 15-20km wiec silnik zawsze sie rozgrzeje
zobaczę do następnego tankowania co sie bedzie działo


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

bresio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 08:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: bresio » czw lis 16, 2006 17:02

Adamm pisze:w 013 to sprawdzasz korekte dawek na wtrsyakch,
jesli sa na
+ to dawka paliwa jest zwiekszana z podu za malej mocy na danym cylindrze
- to zmniejszana z powodu za duzej mocy na cylindrze
zakres tolerancji od -2 do +2
Jakie powinny byc wyniki testow 008, 010, 011, 015?
Opis testow: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=38234
Dzis sie podlaczylem do autka, przejzalem wyniki ale nie mam z czym porownac.
Moze ktos dysponuje wielkosciami zalecanymi?
Dzieki
Pozdarawiam
TomaszB



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lis 16, 2006 17:26

bresio jakie masz oznaczenie silnika? wal na priv


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 211 gości