Ale VW nie chodzi o dźwięk silnika, lecz o względy ekologiczne i o lepsze wysterowanie i podział dawki paliwa. Dzięki temu silnik osiąga lepsze parametry pod każdym względem. Gdyby chodziło o hałas, to VW by się tym przejął już kilka lat temu, konkurencja cały czas robiła siliki common rail, ale jeszcze stopień rozwoju tych układów nie był wystarczający.Johny1984 pisze:PD to strasznie głośne i klekoczące motory, z CR jest inaczej - VW bierze przykład z innych marek aut i to jest oki...
VW postawił wtedy na ciśnienie wtrysku, a ówczesny CR jeszcze takich parametrów nie mógł zapewnić. Z hałasującym silnikiem, można przecież powalczyć doklądniej go wygłuszając.
Dlatego VW postawił- jak się okazało nie do końca słusznie na PD i teraz zmienią to na CR. Głównym powodem jest podzial dawki i większy poziom tlenków azotu w spalinach.
Pozdrawiam