[MK3 1Y] Od czego te kabelki???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Persil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:11
Lokalizacja: Biłgoraj

[MK3 1Y] Od czego te kabelki???

Post autor: Persil » wt lis 07, 2006 01:55

WITAM WSZYSTKICH!!!
Na początek prosze o pomoc w znalezieniu opisu tablicy bezpieczników / przekaźników do VW Golf MK3 1,9d Kombi '97r. Kupiłem go niedawno a już okazało sie że ktoś zrobił reczne sterowanie świec i są jakieś powyciągane kabełki a nigdzie nie moge znaleźć jednego konkretnego schematu instalacji elektrycznej bym mógl to doprowadzić do porządku. I gdzie jest przekaźnik sterowania świec żarowych jak ktoś iwe niech pisze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt lis 07, 2006 10:49 przez Persil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt lis 07, 2006 03:19

właśnie tam gdzie wchodzi gruby kabel (gniazd nr 5) powinien być przekaźnik świec żarowych...

na drugim zdjęciu - to jest wtyczka wyposażenia dodatkowego - może być tak że nie jest podlączona ... wygląda na zasilanie dodatkowe



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 07, 2006 08:15

Nie jest tak ze przy kazdym odpalaniu grzeja ci sie swiece????



Persil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:11
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Persil » wt lis 07, 2006 12:57

PinkFloyd pisze:Nie jest tak ze przy kazdym odpalaniu grzeja ci sie swiece????
Nie ponieważ poprzedni właściciel zrobił reczne sterowanie swiec i robi to sie guziczkiem jak w traktorku i tylko lampka swiec mruga ale w koncu przestaje. :bajer:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt lis 07, 2006 15:01

To jest zwykly D czy SDI ? Ponoc D ma bezpiecznik od swiec w komorze silnika , na podszybiu. Na pierwszej fotce widac bezpiecznik swiec w oddzielnym gniezdzie nad przekaznikami (80A). Tak jest w TDI i SDI chyba tez...
leo... pisze:właśnie tam gdzie wchodzi gruby kabel (gniazd nr 5) powinien być przekaźnik świec żarowych...
Chyba error :bajer: Nr 5 to Tempomat, a przekaznik od swiec to pozycja nr 12.



Persil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:11
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Persil » wt lis 07, 2006 17:37

To ja już nie wiem. Nie wiem jaki mam silnik D czy SDI i od czego te wszystkie przekaźniki. Może ktoś posiada jakiś "kawałek" papieru do tego modelu. PROSZE O POMOC. bO jA jUż GłUpI JeStEm. :kac:



Awatar użytkownika
bialek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 24, 2006 23:38
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bialek83 » wt lis 07, 2006 18:02

Witam tu masz wszystkie przekaźniki opisane do czego który jest
Obrazek

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt lis 07, 2006 19:27

Persil pisze:To ja już nie wiem. Nie wiem jaki mam silnik D czy SDI i od czego te wszystkie przekaźniki
Zrob fotke silnik ato sie okaze.
luis pisze:boz tego co piszecie to w gnieżdzie numer 5 powinem być ten przekaźnik.
leo..., sie chyba pomylilo.
5 jest od tempomatu, a 12 od swiec :bajer: Jaki ma indeks ? To roznie bywa. Jedno jest pewne - pozycja nr 12.
Z reszta na schemacie bialek83 masz wszysto opisane...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 07, 2006 21:43

Pewnie było tak : w silniku 1.9D i TD jest dogrzewanie silnika które trwa ok 2,5 min po odplaeniu zimnego silnika dopiero swiece sie wyłączaja mimo ze na desce nie swieci sie kontrolka. Zadko ale sie zdarza ze moduł który tym steruje sie kopie i nie wyłącza swiec i pala sie non stop powoduje to ze szybko sie przepalaja moduł ten kosztuje ok 600-900zł i moze dlatego ktos zrobił sterowanie reczne. Albo słabo mu palił na ciepło a to normalne w silnikach z komorą wstępną ale mozna to zrobc ze swiece beda sie paliły przy każdym odpaleniu. Pominiecie przekaznika moim zdaniem powiązane jest z tym modułem. Mryga kontrolka swiec bo wykryto przerwę w systemie sterowania świec- tak jest w D i TD.



Persil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:11
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Persil » wt lis 07, 2006 23:07

A oto i zdjęcie silnika nie wiem zgłupiałem jak baran. Chyba to silnik SDI. Nie wiem co jest grane ale wydaje mi sie że troszke za dużo pali. Czy to może być powiazane ze swiecami a raczej z ich sterowaniem. :kac:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt lis 07, 2006 23:36

Nie, nic z tym wspolego. Jezeli swiece beda sie grzaly za slabo czy krotko, to bedzie problem zapalic, jezeli za mocno lub zbyt dlugo, to w najgorszym przypadku sie popala, ale nie ma to zwiazku z iloscia spalanego paliwa. Tu moze byc problem z rozrzadem, katem wtrysku, moze pompa. Takze uklad pobierania powietrza. Stan szczelnosci tlokow (stopien sprezania) itp.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt lis 07, 2006 23:53

Persil pisze:Chyba to silnik SDI
Jednak nie. To zwykly D.



Awatar użytkownika
bialek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 24, 2006 23:38
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bialek83 » wt lis 07, 2006 23:59

Ja mam silnik 1Y zwykły D i patrząc na zdjęcie twojego silnika wydaje mi się że masz taki sam silnik jak ja.
A ile Ci pali, bo mój w mieście spala około 6,5 l / 100km a na trasie około 5 - 5,5 l / 100km



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości