MkIII TDI 1Z Nie grzeja swiece po przelutowaniu chipow H i L

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 21:18

Wlasnie dzis obejrzalem bardzo dokladnie wszystko po raz kolejny i znalazlem uzskodzona sciezke centralnie na narozniku podstawki chipa bardzo slabo widoczne.
Jutro w pracy odlutuje ta podstawke i zobacze dokladnie.
Kurde nie wiem czy mam lakier do uszkodzonych sciezek, moze jda sie jeszcze przylutowac i moze to jest akurat przyczyna, sie okaze.
Teraz juz zrezygnuje z podstawki tej ktora odlutuje na jej miejsce wlutuje starego chipa bedzie lepiej widoczne czy cos nie tak bo podstawka bardzo duzo zaslania i ciezko cokolwiek dojrzec.
Nic napisze jak poszlo :)
Pzdr

ps. dziechu - skad wzioles chipy lub program?? jak bede mial drugi sterownik to bede z nim kombinowal :D



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz lis 05, 2006 21:55

moto_psycho pisze:znalazlem uzskodzona sciezke centralnie na narozniku podstawki chipa bardzo slabo widoczne.
A miało byś na 1000%... ech...



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lis 05, 2006 22:27

Od uysego :) Polecam, program super:)

[ Dodano: 05 Lis 2006 21:30 ]
moto_psycho pisze:mam lakier do uszkodzonych sciezek
Nie baw sie lakierem, oczysc sciezki z soldermaski i poloz na cyne cieniutki drucik, albo normalnie skrosuj noge scalaka z dalsza czescia sciezki. W aucie sa czasem spore drgania, nie wiadomo czy taki lakier bedzie dobrze przylegal. Co lut to lut :)

[ Dodano: 05 Lis 2006 21:38 ]
ja to robilem tak - przyzad z pipkiem (akustycznym) zwarcia - dziala szybko i nie trzeba patrzec na wyswietlacz. Do jednego kabla pomiarowego igla i po kolei do kazdej nogi chipow pamieci. Trzymajac styk z wybrana noga chipa, szybko przelatywalem takim 'poslizgiem. po calym jednym rzedzie pinow procesora. W ten sposob w ciagu kilku sekund odnajdywalem polaczenie. Sprawdzalem tez czy nie ma polaczenia z inna - zaden pin pamieci nie ma polaczenia z wiecej niz 1 noga procesora. Wszystkie piny pamieci sa polaczone z procesorem, wiec przerwe tez znajdziesz. Uszkodzen moze byc wiecej niz ta jedna widoczna, jak nie chcesz 20 razy biegac do auta montowac/wymontowywac sterownik, to sprawdz te polaczenia. W sumie stracisz najmniej czasu. Mi to zajelo dwa dni poniewaz szukalem roznymi metodami. Gdybym tak zrobil jak pisze od razu, byloby to moze ze 2h.

[ Dodano: 05 Lis 2006 21:40 ]
Poza tym nie mialem tej wiedzy co dzisiaj - nie wiedzialem czy wszystkie piny pamieci sa polaczone z procesorem i czy ktores nie sa zmostkowane z po dwie itd...



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn lis 06, 2006 04:13

aw69 pisze:leo a dlaczego starszy ecu nie podejdzie ? Mi sie wydaje ze problemu nie powinno byc jesli zapakuje caly ecu od jakiegos starszego golfa 1Z w plastikowej obudowie bez immo to jak najbardziej motor zabanga. Jedynie wtyczki moga sie delikatnie roznic są takie ząbki które trzeba bedzie spiłować. Ja swoj stary ECU z programem oddalem koledze do innego golfa 3 i śmiga do dzis bez problemu spilowalem mu tylko troche wtyczke.
zaglądnij w schematy elektryczne wiązki przychodzącej do ECU ...

[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 03:19 ]
moto_psycho pisze:a jak zczytac z chipow zawartosc? niestety nie posiadam takiej przystawki, napsz co potrzebne do tego to postaram sie zorganizowac
THX
jak by nic nie wypaliło - bedę w leverkusen koło 24/25 - niech łysy podeśle program -eepromy plcc 32 i podstawki też się znajdą ...



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » pn lis 06, 2006 12:14

Hehe mialo byc na 1000proc ale zauwazylem dopiero po odlutowaniu podstawki
wlasnie wlutowalem chipa bez podstawki i pszedlem do auta i odziwo po przekreceniu kluczyka zaswiecila sie kontrolka swiec :) niestey auta nieudalo mi sie odpalic bo krecac kluczykiem dalej (proba odpalenia) wszystko zgaslo :( kurna zeby tylko teraz niebylo jakiegos zwarcia.
moze aku padl ale dziwne by to bylo bo miesiac temu kupilem nowke. mam nadzieje ze cos sie wiecej nie *#cenzura#*, nic kombinuje dalej

ps. uysy po ile masz chipsy??
zarzuc oferta jestem zainteresowany

[ Dodano: 06 Lis 2006 18:39 ]
Fura juz smiga, dzieki chlopaki bo dzieki wam zabralem sie ponownie za sprawdzenie wszystkiego po raz kolejny i poskutkowalo :)
Komp ktorego zamowilem przyda sie, bede mial 2 jeden do "majsterkowania" drugi awaryjny
Jeszcze raz wielkie THX



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 88 gości