[mk3] ile czasu nagrzewa sie TDI 90km..??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » ndz paź 15, 2006 11:52

Ars pisze:hmm a jak moj trzyma 70 caly czas ??? bo chodzi tu o temp. plynu chlodniczego tak ?? na wskazniku mam 70.... czasami jak go pobujam to 80... latem w korku jak stalem to bylo i 90 ale to po dlugiejj trasie
termostat do wymiany. Koszt nie duży. Robota skomplikowana niemal jak wymiana koła.
:bigok:



Ars
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 22:34
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Ars » ndz paź 15, 2006 12:56

dzięki o się wybieram niedługo po to :) pozdrawiam


Mój VW ->>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=775358#775358

Awatar użytkownika
marcin-noe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr mar 22, 2006 14:02
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: marcin-noe » pn paź 16, 2006 09:10

Jeszcze raz dziekuje wszystkim kolegom z forum za odpowiedzi -jutro kupuje termostat i wymieniam (trzyma prawie cały czas 70 stopni)


PozdroVWienia dla VWszystkich..:)

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pt lis 03, 2006 14:04

Ja mam problem bo jak włączam ostatnio ogrzewanie na max i jeżdżę po mieście to temp. wody na wskaźniku wynosi 70stopni i nie rośnie. W tym czasie temp. oleju wynosi 95 stopni i nie wiem co się dzieje. Czy nagrzewnica aż tak pobiera ciepło że płyn nie osiąga 90stopni? Termostat wymieniałem rok wcześniej Wahler i koncentrat Bilstein. Robiłem pomiar płynu refraktometrem w pracy i wskazuje temp. zamarzania -57stopni :bigok: To dlatego że wlałem 2 koncentraty a nie zszedł do końca z układu poprzedni płyn. Czy jak włączacie ogrzewanie na max w waszych tdi-kach temp. płynu macie 90stopni?


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » pt lis 03, 2006 14:17

Kris-THC, nie przejmuj się to jest normalne! Każdy tak ma!

A ja np. włączam ciepełko do połowy, w środku mam gorąco i temperatura 90 stopni...

:okej:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lis 03, 2006 19:16

Kris-THC pisze:a mam problem bo jak włączam ostatnio ogrzewanie na max i jeżdżę po mieście to temp. wody na wskaźniku wynosi 70stopni i nie rośnie. W tym czasie temp. oleju wynosi 95 stopni i nie wiem co się dzieje.
hehe, zobaczysz w zime - nagrzej auto do wlasciwej temp czynnika chlodzacego, stan i wlacz ogrzewanie na maxa :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt lis 03, 2006 19:37

Kris-THC pisze:Czy jak włączacie ogrzewanie na max w waszych tdi-kach temp. płynu macie 90stopni?
włączenie ogrzewania na max, nie świadczy że wyłączasz nagrzewnicę i obieg
płynu chłodniczego przez nią, jedynie przesłaniasz lub osłaniasz dostęp do niej
i wlotu ciepłego powietrza do kabiny
a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob lis 04, 2006 00:26

RobertP pisze:a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C
z moich obserwacji wynika ze sama nagrzewnica jest w stanie wychłodzic silnik


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob lis 04, 2006 12:34

Czyli wszyscy tak mają. Taka cecha TDI, mają wysoką sprawność więc ciepła odprowadzają niewiele. Dziwi mnie troche temp. oleju która przy jeździe dochodzi do 120 stopni i tak już zostaje. Może czujnik który był w zestawie z zegarami jest źle wykalibrowany. Jeżeli ktoś ma MFA to niech mi powie jaką temp. oleju ma przy jeździe 140-160km/h autostradą.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lis 04, 2006 19:24

Kris-THC pisze:Jeżeli ktoś ma MFA to niech mi powie jaką temp. oleju ma przy jeździe 140-160km/h autostradą.
nie mam MFA ale załozyłem 2 dni temu czujnik i zegar :)

przy 140 dzisiaj pokazywał mi 105-110, przy toczeniu sie spada do 95

nie wiem jak latem ale w dzisiejszych warunkach temp. oleju rośnie niewiele później za tem wody...



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz lis 05, 2006 18:03

Corvax pisze:
RobertP pisze:a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C
z moich obserwacji wynika ze sama nagrzewnica jest w stanie wychłodzic silnik
zgadza sie :okej: ale jak pisałem wcześniej włączenie ogrzewania na max chodzi
o pokrętło zimno-ciepło, nie świadczy że wyłączasz, lub włączasz nagrzewnicę
i obieg płynu chłodniczego przez nią :pub:



GregTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 14:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: GregTDI » ndz lis 05, 2006 22:29

Dzisiaj zrobiłem mały test.
Auto stało 2 dni pod chmurką, zapaliłem i zrobiłem sporą runde po mieście po 9km (obroty trzymalem normalne bez szaleństw, ale też nie emeryt) temp nie osiągneła 70 stopni, aczkolwiek nawiew działał juz jak szalony po około 5km.
No i teraz mam pytanie, termostat mam zepsuty czy czujnik temp? Czy niedogrzanie silnika ma wpływ na konsumpcje ropy?
A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...



rafek81

Post autor: rafek81 » pn lis 06, 2006 00:20

GregTDI pisze:A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
TDI są "wyczulone" na zle powietrze (nieczysty filter powietrza) i na złą jakosc paliwa(opałówka) jak chcesz jezdzic na opalowce to kup sobie mk2 1.6D.. ten silnik spali wszystko i bedzie ok... TDI szanuj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 06, 2006 00:41

A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
Kolega w Passku TDI 90 KM 98 rok zrobił 40 tys km, ale OO miał z pewnego źródła (też na nich oszukują). Mówi, że wszystko hulało, ale ja nie polecam!
OO ma zanieczyszczenia oraz w ogóle nie jest dla niego defoniowana liczba cetanowa. Nie ma sensu lać OO, jeśli OR jest w Biedronce, pozatym nie ma możliwości, aby OR wykryli, na OOmają sprzęt, a na nosa to nikt mandatu CI nie da ;)
Pozdro

[ Dodano: 05 Lis 2006 23:44 ]
GregTDI pisze:Czy niedogrzanie silnika ma wpływ na konsumpcje ropy?
przy zimnym silniku, są trudniejsze warunki do samozapłonu, więc może być zwiększona dawka.
A czemu ma być niedogrzany? Jak termostat spieprzony to się wymienia, a nie zastanawia jak daleko się dojedzie ;)
A jeśli jezdzisz na 1-2 km odcinkach, to trudno, będzie palić więcej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 175 gości