MkIII TDI 1Z Nie grzeja swiece po przelutowaniu chipow H i L

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz lis 05, 2006 16:01

temat "rozprogramowania" jest do sprawdzenia. Skoro bawisz sie elektroniką odczytanie i posłanie mi zawartości nie będzie problemem.



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 16:14

a jak zczytac z chipow zawartosc? niestety nie posiadam takiej przystawki, napsz co potrzebne do tego to postaram sie zorganizowac
THX



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz lis 05, 2006 16:19

Programator+przystawka plcc32 Ale może skoro nie masz to daj sobie z tym luz, skup sie na sprawdzaniu połączeń.



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 16:27

Jeszcze jedno pyt, sciagnolem wlasnie vag-com 409.1 wraz z crackiem i po zainstalowaniu ma caly kat. z vagiem tylko 2,64mega, czy faktycznie tak malo zajmuje ten program?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz lis 05, 2006 16:41

Oryginał ~tyle zajmuje.
Co do cracków to "nie znam się"



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lis 05, 2006 17:11

Rozprogramowanie to nie takie proste, na VPP chyba potrzeba podac 12V, tego na plycie po stabilizatorze nie ma.



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 18:26

a jak sie trzeba zalogowac zeby te zmiany wprowadzic, login 12233?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz lis 05, 2006 18:33

jakie zmiany?????? :crazy:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lis 05, 2006 19:10

chyba chodzi o 'wczytanie' immobilizera - wchodzi sie bez logowania.



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 19:12

jakiekolwiek...
czytalem wlasnie na niemieckim forum troche i cos wspominaja o jakichs loginach:

Bei TDIs können verschiedene Betriebsparameter über die Diagnose-Funktion "Anpassung" (= Adaption) verändert werden, wenn ein Login mit 12233 erfolgt ist (Leerlaufdrehzahl geht u.U. auch ohne Login).

Achtung:
Wer Logincodes benutzt und entsprechende Werte ändert bzw. anpasst (v.a. bei 12233 und 40168) sollte ausreichendes Fachwissen und Erfahrung haben. Auf keinen Fall leichtfertig herumexperimentieren.
Nicht alle aufgelisteten Funktionen sind auch bei jedem Steuergerät möglich.



Motorsteuergerät:
01283 Aktivierung GRA "ältere" Fahrzeuge
11463 Aktivierung GRA
16167 Deaktivierung GRA
12233 Zugriff auf Adaptionskanäle bei manchen Steuergeräten
26262 Zugriff auf Adaptionskanäle bei manchen Steuergeräten


Te loginy to chyba sa potrzebne do wprowadzania powazniejszych zmian co do pracy silnika, tak wnioskuje z tekstu.
Ostatnio zmieniony ndz lis 05, 2006 19:20 przez moto_psycho, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz lis 05, 2006 19:16

przecież wystarczy to przeczytać, nie wiem gdzie problem...
a procedurę adaptacji immo juz chyba przedstawiłem?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lis 05, 2006 19:48

moto_psycho pisze:Te loginy to chyba sa potrzebne do wprowadzania powazniejszych zmian co do pracy silnika, tak wnioskuje z tekstu.
Do adaptacji immo nie sa potrzebne, tez to robilem po wymianie ECU.



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 19:51

Glownie chodzi mi o to zeby wyjasnic jak najwiecej rzeczy do ktorych mam jakiekolwiek watpliwosci bo jutro rano wyjezdzam i bede mieszkal zastepczo (zeby moc do pracy chodzic) zupelnie gdzie indziej bez dostepu do neta i auta. I dopiero jak bede mial juz 2 steuergeret bede mogl cokolwiek w praktyce probowac, a ze zostawiam sobie opcje pojechania do servisu w ostatecznosci to musze sie z wszystkim wyrobic do 20 listopada. Troche to zawile wszystko ale tak sie stalo :)
Zreszta jak przypadkiem da sie naprawic stary to bede mivl drugi do dowolnych przerobek wiec nie ma tego zlego :)

Wielkie dzieki za dotychczasowa pomoc bo czasem malo odezwu (o konkretach) na forum i trzeba czekac dlugo na jakias wiadomosci a czasem czas mocno nagli :)
Pzdr



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lis 05, 2006 20:47

Jak bedziesz chcial to chetnie odkupie ten uszkodzony :)

[ Dodano: 05 Lis 2006 19:55 ]
Jestem pewny ze gdybys spokojnie, bez paniki usiadl z przyzadem pomiarowym i spokojnie wszystko przemierzyl, to po 2-3h mialbys sprawny sterownik. Ja tez spanikowalem jak po wymianie chipow auto sie nie odezwalo. Wydawalo mi sie ze wszystko sprawdzilem, potem wylutowalem podstawki i wlutowalem bez nowe chipy, potem wylutowalem nowe i wlutowalem stare... przy okazji zaczelu odchodzic sciezki od przegrzania itd.. Tez bylem pewny ze to polecial sterownik. Kupilem drugi i wtedy na spokojnie usiadlem, sprawdzilem wszystkie polaczenia. Okazalo sie ze bylo zwarcie (zalana cyna) pod chipem - czego nie bylo widac itd.. Powoli, sciezka po sciezce sprawdzilem wszystkie polaczenia, odpalil bez problemu i chodzi do dzis, choc plytka zmasakrowana (dalem podstawki na dodatkowej plytce i wszystko krosowalem).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości