[MK3] Pytanie ogolnie o ropę

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt lis 03, 2006 00:07

olek256 pisze:a zdarzylo sie juz komus nie dac tego depreatora? zamarzla komus juz ropa? ;)
ja w ubiegłą zime nic nie wlewałem poza ropką z Neste
co prawda w większosci autko nocowało w garażu ale nie raz
w srogi mróz na dworze i zawsze oczywiście pod pracą 8h i było OK.
chociaż miałem obawy czy przypadkiem nie raz przyjdę i będzie kiszka



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pt lis 03, 2006 09:36

inek01 pisze:W zime tankuje Verve, w mojej okolicy lepszego wyboru juz nie mam niestety.
ja tez niestety nie mam innego wyboru.
a propo vervy. istnieje jakas roznica (oprocz ceny ;) ) miedzy zwyklym ON a Verva ON?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt lis 03, 2006 10:06

Jeśli będziesz tankował rope typu VERVA czy ULTIMATE to nie musisz nic dolewać,przynajmniej ja nie musiałem jak tankowałem taką iropa nie zamarzała.



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt lis 03, 2006 13:41

Ja w tamta zime dolalem jakis srodek zeby nie zamarzala ropka (nie pamietam jakiej firmy) i przy -34 zamarzla ropa w przewodach :/



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt lis 03, 2006 14:18

olek256 pisze:a propo vervy. istnieje jakas roznica (oprocz ceny ) miedzy zwyklym ON a Verva ON?
http://www.verva-orlen.pl/glowna.html



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt lis 03, 2006 15:17

Ja dodaję skyyd Litr wystarcza na 100 litrów ropy. W lecie dodaję profilaktycznie ale w stosunku 1:2000 i nie mam problemów. W zimie raz zdarzyło mi się, że nie odpalił przy -28, ale miałem spalone dwie świece.



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pt lis 03, 2006 18:20

inek01 pisze:Ja dodaję skyyd Litr wystarcza na 100 litrów ropy. W lecie dodaję profilaktycznie ale w stosunku 1:2000 i nie mam problemów. W zimie raz zdarzyło mi się, że nie odpalił przy -28, ale miałem spalone dwie świece.
Ja też to dolewałem.Bardzo dobry środek szwedzki,który nigdy mnie nie zawiódł.Tankuje na Shellu lub na BP i jestem bardzo zadowolony :bigok:



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » pt lis 03, 2006 20:55

Po 1 to zalać cały zbiornik...a nie tylko rezerwe...jakiegoś dobrego ON z renomowanej stacji...może być Shell, BP, Verva orlenowska.
Po 2 stosować depresatory... nie polecam konkretnych bo każdy na swój sposób coś tam pomaga... a ceny ich są naparwdę przeróżne
Po 3 w okresie ostrych mrozów biorę czyściutką szmatkę, wykręcam dekielek w baku (nie wiem czy w golfach tez jest coś takiego) i "latam" szmatką po dnie zbiornika w celu wyciagnięcia syfów z baku...głownie jest to parafina
po 4 filtry powietrza i paliwa dobrze jest przynajmniej oczyścić...filtr paliwa można podgrzać i wylać "zasyfioną" z niego ropę
po 5 Dużo czytałem że benzyna w niewielkich ilościach dodana do ropy w okresie zimowym ułatwia rozruch silnika i zapobiega wytrącaniu się parafiny - ja jeszcze nie sprawdzałem
pozdr :)



Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » pt lis 03, 2006 22:25

Ja przez cały rok kupuję ropę od kierowców z titów (broń boże opał) prawie wcale nie tankuję na stacji benzynowej i niekiedy dodaję Szwedzki Środek do ropy 28 zł za 0,5L i nie mam praktycznie żadnych problemów z odpalaniem. Tamtej zimy zdażyło mi się wlać ropę letnią (gdzieś miałem tam schomikowaną) dolałem preparatu i wszystko było ok.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn lis 06, 2006 09:29

niziok proszę o dokładniejszą instrukcję podgrzewania filtr i czyszczenia baku szmatką napewno wiele osób skorzysta. W końcu po co przepłacać jak można podgrzać i oczyścić.
pozdrawiam ryba_71

[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 08:31 ]
Pozdrowienia oczywiście dla wszystkich właścicieli (użytkowników ) DIESLI



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » pn lis 06, 2006 20:47

wykręcasz filtra i wsadzasz go do gorącej wody...tak żeby się do niego nie nalało... górą filtra do góry... (nie wiem jakie wasze filtry są w golfach, ale w audi da się) parafina się rozpuści i spokojnie będziesz mogł wylać...
jak się boisz wsadzać do wody to podgrzej go w inny sposób...nie wiem, do piekarnika np...ale go nie spiecz :P tylko podgrzej trochę, albo umieść go w inne ciepłe miejsce.

Co do czyszczenia baku to w bagażniku w B4 są okrągłe dekileki montowane na 3 śruby. Odkręcam je zdejmuję dekielek i mam dostęp do baku, potem odłączam kable i węzyki od smoka, wykręcam go, wyjmuję, biorę czystą szmatkę nie postrzępioną itp. wsadzam ręke po łokieć do zbiornika i "latam" nią po jego dnie...koniec

Poprzedni właściciel opowiadał np że aby pozbyć się parafiny ze zbiornika w zimie, podgrzewał na gazie ON i wlewał ciepły do baku :) ale ja wolę się w to nie bawić... :P szkoda życia :)



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn lis 06, 2006 21:04

Ja w tamtym roku nic nie dolewałem i miałem problemy z ropa, nie wiem co sie z nia stało ale zrobiła sie jak kasza!! musiałem spuszczac w 30 stop. mroz paliwo z baku...i ropa wygladała jak kasza taka gesta....nie wiecie co mogło byc przyczyna?zawsze leje orlenowska rope i nigdy nie schodze poniezej 10 litow ropy, ropy zawsze mam około poł baku......


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 06, 2006 21:07

inek01 pisze: Czemu na myjni kazdy odkreca antene dachowa
mnie kiedys wyrwało antene z Focusa :P nie mogłem odkręcić...i wjechałem tak szarpneło że myslałem że mi z dachem wyrwało :)

[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 20:09 ]
a co do ropki to zauważyłem że na BP Ultimate jakoś lepiej gadał zeszłej zimy przy -30....depresatorów nie lałem - cały czas tankuje alimejta :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości