[MK2 1.6GTD] Pali sie lampka od aku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2 1.6GTD] Pali sie lampka od aku
Witam w moim golfiku 1.6GTD 90r od jakiegoś czasu swieci sie kontrolka od akumulatora
tzn. na samym początku ona raz swieciła raz nie az do momentu gdzie przy odpalaniu auta ona sie zapala ( tak jak powinno być i odrazu po odpaleniu przy lekkim dodaniu gazu ona powinna zgasnąc) a u mnie słabnie jedynie intesywnośc świecenia ale swiecic sie swieci cały czas podczas jazdy. Sprawdziłem ładowanie... i na samym początku bylo tak jak by alternator przeładowywał akum.. tzn. po zmierzeniu miernikiem na akum. szedł prąd 16 - 17... a norma to chyba 13 max 14... i podejzewałem wtedy regulator napiecia, potem po kolejnym pomjarze bylo już ok. 13 - 14 a.. A kontrolka pali sie nadal Czy ktos jest w stanie mi pomoc... jesli tak to wielkie dzieki
tzn. na samym początku ona raz swieciła raz nie az do momentu gdzie przy odpalaniu auta ona sie zapala ( tak jak powinno być i odrazu po odpaleniu przy lekkim dodaniu gazu ona powinna zgasnąc) a u mnie słabnie jedynie intesywnośc świecenia ale swiecic sie swieci cały czas podczas jazdy. Sprawdziłem ładowanie... i na samym początku bylo tak jak by alternator przeładowywał akum.. tzn. po zmierzeniu miernikiem na akum. szedł prąd 16 - 17... a norma to chyba 13 max 14... i podejzewałem wtedy regulator napiecia, potem po kolejnym pomjarze bylo już ok. 13 - 14 a.. A kontrolka pali sie nadal Czy ktos jest w stanie mi pomoc... jesli tak to wielkie dzieki
Ostatnio zmieniony czw lis 02, 2006 19:20 przez Muszka, łącznie zmieniany 1 raz.
Odgrzewam troszkę stary temat, ale chciałem potwierdzić słuszność rozwiązania zaproponowanego przez Przedmówców.
Nowy regulator wraz ze szczotkami kosztował mnie 18 zł, wymiana sprowadziła się do wykręcenia i ponownego wkręcenia dwóch śrubek. W starym regulatorze już paktycznie nie było szczotek objawy były identyczne jak u Kolegi Muszka .
Podręcznik nakazuje wymianę szczotek co 60 tys. km
Pozdrawiam
Nowy regulator wraz ze szczotkami kosztował mnie 18 zł, wymiana sprowadziła się do wykręcenia i ponownego wkręcenia dwóch śrubek. W starym regulatorze już paktycznie nie było szczotek objawy były identyczne jak u Kolegi Muszka .
Podręcznik nakazuje wymianę szczotek co 60 tys. km
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt kwie 25, 2008 22:29 przez Olaf, łącznie zmieniany 1 raz.
:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
No troszke stary ale to nic , szkoda że na forum w działach technicznych jest tak dużo nie skończonych tematów tj, autorzy nie dopisują jak naprawili auto i co było zepsute . Czytasz niekiedy kilka stron duskusji o problemie i nagle koniec .Olaf pisze:Odgrzewam troszkę stary temat,
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
I właśnie dlatego napisałemtwardy pisze:szkoda że na forum w działach technicznych jest tak dużo nie skończonych tematów tj, autorzy nie dopisują jak naprawili auto i co było zepsute . Czytasz niekiedy kilka stron duskusji o problemie i nagle koniec .
PODSUMOWUJĄC : migająca podczas jazdy kontrolka ładowania w 99% świadczy o usterce regulatora napięcia (element przykręcany do alternatora - koszt ca 20 złotych + wymiana własna lub mechanik - ode mnie wziął 20 zł).
:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości