MkIII TDI 1Z Nie grzeja swiece po przelutowaniu chipow H i L

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

MkIII TDI 1Z Nie grzeja swiece po przelutowaniu chipow H i L

Post autor: moto_psycho » wt paź 31, 2006 23:45

Jak w temacie, dzisiaj przelutowalem chipy w komputerze H i L i po tym fura nie zapalila juz
(kontrolka swiec nie swieci) silnik normalnie kreci lecz nie pali. Najgorsze ze po wlozeniu spowrotem starych chipow nie dziala tez. Wszystkie polaczenia lutowane sa sprawdzone i dobrze polaczone na 100proc.
W czym tkwi usterka?? Da rade jakos odratowac czy potrzebny bedzie nowy komp??
Jesli tak to ma ktos moze na JUZ z okolic opolskiego??
PILNIE!!!!!!!!!!!!!!!!!
pozdro
ps. moze idzie podlaczyc inny komputer od mocniejszej wersji??



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr lis 01, 2006 02:31

Oj zabieranie sie za chipsa bez praktyki to moze wlasnie tak sie skonczyc.
Po pierwsze: wlutowane byly podstawki czy kosci bezposrednio? Po drugie widac ze styki sa do bani bo to na 100% wina polaczen. No chyba ze przy wylutowaniu tak podgrzales kostki ze sie ugotowaly ;) Po trzecie kosc HH jest w prawym gornym rogu (patrzac od wtyczki).
Po czwarte : mozesz kompa przelozyc na chwile ale nie zapali bez dopasowania z szafa.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr lis 01, 2006 02:42

rob555 pisze:Oj zabieranie sie za chipsa bez praktyki to moze wlasnie tak sie skonczyc.
Po pierwsze: wlutowane byly podstawki czy kosci bezposrednio? Po drugie widac ze styki sa do bani bo to na 100% wina polaczen. No chyba ze przy wylutowaniu tak podgrzales kostki ze sie ugotowaly ;) Po trzecie kosc HH jest w prawym gornym rogu (patrzac od wtyczki).
Po czwarte : mozesz kompa przelozyc na chwile ale nie zapali bez dopasowania z szafa.
tu szafy nie trzeba pasować za stare to jest :wink:
kości zamienił ??
kto to robił że bez podstawek dał ??
no i czym były traktowane ori kości - lutownicą - jaką



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » śr lis 01, 2006 12:05

Wiec:
Po pierwsze bez praktyki bym sie za to nie zabieral, akurat naprawiam na codzien znacznie mniejsze uklady scalone i lutuje "chipy" SMD znvcznie mniejsze.
Lutowale na stacji lutowniczej do SMD na cieple powietrze, najpierw przylutwalem tylko chipy bez podstawek, ale jak fura nie odpalila to wlutowalem podstawki zeby sprawdzic czy na starych pojdzie. Polaczenia na 100proc sa dobre. Przegrzac tez raczej sie nie moglo, podgrzewalem tylko nozki dookola i chip wyszedl spokojenie, nie byl nawet zbytnio goracy.
Najbardziej mnie ciekawi dlaczego stare nie dzialaja.



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » śr lis 01, 2006 19:59

a może poszła jakaś ścieżka na płytce ?



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » czw lis 02, 2006 03:39

moto_psycho pisze:Wiec:
Po pierwsze bez praktyki bym sie za to nie zabieral, akurat naprawiam na codzien znacznie mniejsze uklady scalone i lutuje "chipy" SMD znvcznie mniejsze.
Lutowale na stacji lutowniczej do SMD na cieple powietrze, najpierw przylutwalem tylko chipy bez podstawek, ale jak fura nie odpalila to wlutowalem podstawki zeby sprawdzic czy na starych pojdzie. Polaczenia na 100proc sa dobre. Przegrzac tez raczej sie nie moglo, podgrzewalem tylko nozki dookola i chip wyszedl spokojenie, nie byl nawet zbytnio goracy.
Najbardziej mnie ciekawi dlaczego stare nie dzialaja.
dziwne że zabrałeś się za to bez podstawek ...
ogladnij dookoła oporniki - może podgrzaleś nie tylko kości - oporniki czasmi lubią uciec z płyty głównej :hmm:

stare są przegrzane lub zamienione miejscami ...



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » sob lis 04, 2006 17:44

kur..a zonk jak chu.. najprawdopodobniej komp padl i musze nowy nabyc, taki niefart ze jestem akurat w niemcowni :( komp uzywka 170e do tego te roczniki mialy juz wegfahrsperre cos w rodz immobilaizera i kupujac uzywke trzeba jechac do servisu przeprogramowac co kosztuje tylko 160e ku... na dodatek fura stoi pod robota i trzebaby go do servisu zaholowac, a bez silnika odpalonego kierownice ciezko ruszyc.
Zastanawiam sie czy moze daloby rade kompa od starszego TDI ktore jeszcze nie mialy wegfahrsperry podlaczyc do mojego i nie trzebaby wtedy przeprogramowywac?
jednak wszystkie numery steuergeretow kompatybilnych (niby) z moim zaczynaja sie od rocznikow 96 czyli wszystkie mialy juz seryjne szpery...
czy taki stary komp od tdi z np 94 roku dzialalby w moim 1z 96 rok?



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob lis 04, 2006 20:49

moto_psycho pisze:kur..a zonk jak chu.. najprawdopodobniej komp padl i musze nowy nabyc, taki niefart ze jestem akurat w niemcowni :( komp uzywka 170e do tego te roczniki mialy juz wegfahrsperre cos w rodz immobilaizera i kupujac uzywke trzeba jechac do servisu przeprogramowac co kosztuje tylko 160e ku... na dodatek fura stoi pod robota i trzebaby go do servisu zaholowac, a bez silnika odpalonego kierownice ciezko ruszyc.
Zastanawiam sie czy moze daloby rade kompa od starszego TDI ktore jeszcze nie mialy wegfahrsperry podlaczyc do mojego i nie trzebaby wtedy przeprogramowywac?
jednak wszystkie numery steuergeretow kompatybilnych (niby) z moim zaczynaja sie od rocznikow 96 czyli wszystkie mialy juz seryjne szpery...
czy taki stary komp od tdi z np 94 roku dzialalby w moim 1z 96 rok?
szukaj ECU na szrocie - masz vagcoma ze sobą - przeprowadź kodowanie i po problemie ...
BTW - nie podejdzie ze starszych TDI ...

w jakim mieście siedzisz ??



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 11:44

Jestem w aachen, wlasnie zamowilem w ebayu kabel obd2 soft idzie z torrentu a kompa jutro zamawiam. Termin mam w servisie na 20 listopada i do tego czasu jak wszystko przyjedzie sprobuje sam przeprogramowac jak nie wyjdzie to zostaje servis.

ps. moglby ktos podeslac na maila cracka do vag com 409.1 lub najlepiej vaga softa+cracka
moj mail: krzychu_2@o2.pl bo kurde przez czas bez auta bede mial ograniczony dostep do kompa a jak nie uporam sie z tym do 20 to jade do servisu bo terminy pozjmowane w ch..
a auto potrzebne na maxa.

jakas instrukcje jak odblokowac wegfahrsperre na vagu (punkty po kolei) i zaadoptowac nowy kluczyk.
Z gory wielkie dzieki i mam nadzieje ze ktos pomoze, jak wzsystko wypali bez servisu to moge nawet zrobic przelew kasy na skrzynke browka (dobrego) bo oszczedze w ch.. kasy
Pozdro



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lis 05, 2006 14:29

na 100% jakies polaczenie nie tak. Moze nie ma styku ktoras nozka lub maja zwarcie jakies 2 sasiadujace. Mialem dokladnie to samo po przelutowaniu chipow a elektronika zajmuje sie ponad 20 lat :) Wez rozpiske chipow (dane, adresy). Po prawej od pamieci jest glowny procesor. Sprawdz czy KAZDA noga obu chipow ma kontakt z jakas noga tego procesora. Dotyczy to wszystkich sygnalow adresu, danych, sygnalow OE, CE, z tym ze linie adresow obu chipow pamieci sa polaczone razem, takze OE, CE, PGM, oczywiscie VCC, VPP, GND, natomiast linie danych sa oddzielnie z jednego i drugiego (z dwoch pamieci 8bit robi sie 16bit). Tak wiec np. A1 chpa H musi byc polaczone z A1 chipa L i tylko jedna noga procesora, A8 H z A8 L i jedna noga procesora, natomiast np. D1 chpa H i D1 chipa L z innymi dwoma nogami procesora. Takze pomiedzy podstawkami sprawdz czy wszystkie A chipa H sa polaczone z odpowiednim A chipa L i czy nie ma zwarc np. midzy A1 i A2 itd... Mi to zajelo 2 dni, tez kupilem drugi sterownik, ale okazalo sie ze teraz mam oba sprawne. Uszkodzenie sterownika to mysle 1% prawdopodobienstwa.



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » ndz lis 05, 2006 14:34

leo a dlaczego starszy ecu nie podejdzie ? Mi sie wydaje ze problemu nie powinno byc jesli zapakuje caly ecu od jakiegos starszego golfa 1Z w plastikowej obudowie bez immo to jak najbardziej motor zabanga. Jedynie wtyczki moga sie delikatnie roznic są takie ząbki które trzeba bedzie spiłować. Ja swoj stary ECU z programem oddalem koledze do innego golfa 3 i śmiga do dzis bez problemu spilowalem mu tylko troche wtyczke.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz lis 05, 2006 14:34

Mozesz takze sprawdzic probnikiem stanow logicznych - dopiac zasilanie (ja dopialem 5V bezposrednio do masy i + chipow), na wszystkich nogach poza VCC, VPP, GND powinny byc impulsy, nigdzie nie moze byc stanu stalego (1 lub 0).



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz lis 05, 2006 14:47

moto_psycho pisze:
jakas instrukcje jak odblokowac wegfahrsperre na vagu (punkty po kolei)
auswahl>wegfahrsperre>adaptation>00>lesen>spreichern>zurueck>ausgabe beenden>wył zapłon, 5sek, włączyć zapłon.
i zaadoptowac nowy kluczyk.
Nie ma takiej potrzeby. Kluczyki siedza w WFS i jedyne co musisz zrobić to zaadaptować Stgr do WFS.

BTW:
Szczerze wątpię byś upalił coś w sterowniku... o to naprawdę trzeba się postarać. Tak jak pisze Dziechu - zwarłeś albo odkleiłeś od płyty jakieś pady/ścieżki.
Kup podstawki wlutuj i przemierz - gwarantuję, że pomoże.
I włóż seryjne kości bo tuning z ebay sprawi ci tylko następne kłopoty :)



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 05, 2006 15:44

Wielkie dzieki za odpowiedzi,
Kurde tez tak sadze ze ciezko byloby cos przepalic bo lutuje na codziec plyty glowne i wymieniam takie chipy i czasem tak dostaja w dupe i eszystko dziala dlatego mnie to zdziwilo.
Podstawki mam wlutowane, jutro jeszcze raz posprawdzam wszystko, boje sie tylko ze mogly sie poprostu epromy rozprogramowac bowiem przy wylutowywaniu zczailem ze wlasnie 2 nozki byly zlaczone poczatkowo i czy czasami to nie zrobilo zwarcia i cos innego polecialo.
sciezki nie sa oderwane na 1000proc. rezystory po bokach sa wszystkie na swoim miejscu nie ma nawet sladu jakiegos odbarwienia (od temp czy cus) wiec cholera wie.
Bede dalej probowal wiec trzymajcie kciuki :)
Pzdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 41 gości