[mk2 TD] dokladal ktos intercooler do silnika turbo diesla?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jopasek
grupa Łódzka
grupa Łódzka
Posty: 218
Rejestracja: pn paź 11, 2004 09:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk2 TD] dokladal ktos intercooler do silnika turbo diesla?

Post autor: jopasek » pn paź 30, 2006 01:48

wiatam zastanawiam sie powaznie nad dokupieniem do swojego silnika JR IC czy poprawi to jakos osiagi auta? Czy moze miec jakis negatywny wplyw na co zwrocic uwage przy kupnie i jak go zalozycz?potrzbje wszytskich istotnych informaczji i przedewszystkim czy jest sens wydawac kase na IC?


PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pn paź 30, 2006 10:32

Sam intercooler może nawet pogorszyc osiągi(ze względu na większe opory powietrza w rurach i dłuższy obieg). Dlatego żeby to miało sens należy podnieść ciśnienie na turbinie, a najlepiej jeszcze zwiększyć dawkę paliwa.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn paź 30, 2006 10:48

wszystko sie zgadza:
- wywalić kata
- zwiększyć ciśnienie na turbinie (ale dobiero po zamontowaniu IC)
- zwiększyć dawkę paliwa - ale żeby to zrobić to trzeba mieć jeszcze pompe z gruszką (zwaną BOOST PIN)
- rury do IC najlepiej alu, a kolanka to kupisz w sklepach AGROMY (części do traktorów i innych wynalazków)
koszt rury alu o średnicy zewnętrznej (!!!) o długości ok 100-120cm to ok 26-30zł a kolanka to koszt ok. 8-12zł
- najlepiej kupieć jeszcze wskaźnik ciśnienia turbiny (rzebys wiedział ile bo podkręcić na turbinie) i też można kupić wskaźnik od tem. oleju (będziesz kontrolował olej - przydatne zwłaszcza w lecie). No i obczaj moją stronke i zobacz jak to wygląda pod machą :bigok:


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
jopasek
grupa Łódzka
grupa Łódzka
Posty: 218
Rejestracja: pn paź 11, 2004 09:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jopasek » pn paź 30, 2006 14:11

eldorado84,
-kata juz nie ma od dawan
-jak zaloze bede meczyl was jak zwiekszyc dawke na tyrbinie zebyscie mi wyjasnili to jakos lopatologicznie :)(dopiero zaczynam bawic sie silnikiem do tej pory opanowywalem wnetrze i zawieszenie)
-pope mam z gruszka :) na szczescie ale tez bede potrzeboiwal info jak zwiekszyc i o ile poziom podawanego paliwa
-Ic bede mail kompleny oryginalny i tu pytanie czy jest sens zmieniania rur na alu?czy poprawiac fabryke (Znowu)?
-co do wskaznikow moze jak zaczne sie bawic bedzie trzeba kupic cos takiego narazie pieniadze ida na inne *#cenzura#* :)
www.vwjopasek.prv.pl :bigok:


PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn paź 30, 2006 15:58

jak założysz IC w oryginalnym miejscu to nie bedzie takiego efektu, w strudze zimnego powietrza musi być, najlepiej z przodu.
co do wyjaśniania zwiększenia dawki to tyle razy to już było poruszane że chyba następny post w tym temacie nie jest potrzebny, poszukasz i na pewno znajdziesz
a jak już zaczniesz podkręcać cokolwiek to proponuje ci jednak zakup wskaźnika doładowania, żebyś sie czasem nie zdziwił


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
jopasek
grupa Łódzka
grupa Łódzka
Posty: 218
Rejestracja: pn paź 11, 2004 09:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jopasek » pn paź 30, 2006 16:27

czyli co nie polecacie wsadzanie orginalnego Ic w oryginalne miejsce? Nie bedzie zdawalo swojej zalety?


PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn paź 30, 2006 16:32

czyli co nie polecacie wsadzanie orginalnego Ic w oryginalne miejsce? Nie bedzie zdawalo swojej zalety?
lepszy taki ic niz zaden, ale jezeli zamierzasz montowac od podstaw to lepiej pokombinuj i sprobuj upchnac cos z przodu przed chlodnica


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » pn paź 30, 2006 22:11

ja mam IC w cygarze z przodu pod zderzakiem,ale dorobienie przewodów to była masakra(mało miejsca)..ile poprawek ale już to mam opanowane.Podpowiem że najlepiej aby były np na wyjściu i wejściu gdzieś takie dwa przewody gumowe(zbrojone olejoodporne) o odpowiedniej długości zamocowac do tłumienia ,przenoszenia drgań jeżeli IC niejest zamocowany do silnika tylko do karoseri.Dobrze jest też zrobic na przewodzie "sztywnym" taki kołnierzyk na końcu gdzie nasuwamy przewód elastyczny,oryginalnie taki jest aby się niezsuwał elastyczny przewód.
Turbodziure prawie wyeliminowałem dużą dawką paliwa na niskich obrotach..tylko problem się pojawił taki że zaraz po zapaleniu zimnego silnika mocno kopci ale jak się rozgrzał to juz nie.No i idzie zimka,a wraz ze spatkiem temp. zaczął aż przerywac w pierwszych momentach i trzeba było dawke zmiejszyc he he a ssanie automatyczne odłączyc bo na detonacyjne wchodził dopóki się nierozgrzał.
Mam pare fotek ..kurcze musze kiedyś to wszystko co grzebie dokładnie opisac ,fotki zgrac,wkleic...pewno ktosik będzie ciekawy,coś komuś się może przyda :food: no ale czasu tak mało że się furke w "ciemnościach" robi...poprostu życie
W pszyszłości zamieżam wyżezbic tak bost pina aby był takim jakby programem dawkowania paliwem ,no ale zobaczymy ile takich pinów będe musiał wystrugac aby dojśc do celu :panna: ,narazie tak do jazdy codziennej zrobic i shamowac niunie..a co tam.

Tak jest fajnie,jak się silnik sypnie tez będzie fajnie :satan:



Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » pn paź 30, 2006 23:49

jak sie sypnie to se wsadzisz 2,5TDI z ostatnich cygaret:D:Dhehe

[ Dodano: 30 Paź 2006 22:49 ]
a moze chcesz 2,3 AAR z C4:P hehe bedziesz mial 136 kucy ;p;p


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt paź 31, 2006 10:07

co do IC jak masz już rzeźbić to sprzedaj orginalny IC i kup inny - np: o grubości - 6-9cm, długości ok 50-60cm i wyskokości 12-18cm, wiem że taki ciśżko znaleźć, ale zawszy troche większy będzie bardziej wydajniejszy, bo ten orginalny może nie wyrabiać, postaraj sie taki IC wsadzić nie w zderzak tylko za kratke (gill) wtedy będzie mniej załamań, będzie prosta konstrukcja no i całe orurowanie będzie krótsze co za tym idzie (mniejsza tzw. turbodzira)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt paź 31, 2006 10:49

oczywiscie nie mozna popadac w skrajnosci, jezeli nie zamierzasz ekstremalnie dlubac to pakuj to co masz w seryjne miejsce i tez bedzie git. masz komplet i obedzie sie bez rzezby


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » wt paź 31, 2006 23:09

garczus pisze:jak sie sypnie to se wsadzisz 2,5TDI z ostatnich cygaret:D:Dhehe

[ Dodano: 30 Paź 2006 22:49 ]
a moze chcesz 2,3 AAR z C4:P hehe bedziesz mial 136 kucy ;p;p
no dzięki za propozycje ale narazie powalcze z moim 2.0 TD ostatnio miałem lepszy czas od 2.3 NG C3..no ale kolega niestety pomykał na gazie,może ten gaz niebył zbytnio ochoczy :kac:

a co do IC to ja mam od citroena C5 najprawdopodobniej 2.2 hdi czy cóś takiego,niejest mały...ale ostatnio zobaczyłem jeszcze lepszy co by mi pasował,a mianowicie od nowego forda tranzita ..myślę że godny polecenia:dośc długi i gruby a do tego niezawysoki-ładny,wyjścia na przewody też ładnie wyprowadzone :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości