[MK2] Pojemność układu chłodzenia w JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

[MK2] Pojemność układu chłodzenia w JP

Post autor: wegi » czw paź 05, 2006 19:08

Planuję wymienić płyn w układzie chłodniczym,bo w zbiorniczku wyrównawczym mam coraz więcej syfu,tylko nie wiem ile bede go potrzebował do silnika JP. Jak ktoś wie to czekam na podpowiedzi ( również co do typu i marki płynu)
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 15:54 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » czw paź 05, 2006 19:12

sluchaj jak spuścisz dolny przewód w chlodnicy to i tak w bloku zostanie 1/3 płynu w bloku z drugiej strony od kolektora wydechowego jest śrubka wkręcona aby spuścić cały płyn z bloku silnika albo wyciągnąć termostat. Powinno starczyć 6 litrów.



Awatar użytkownika
evilvw78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:40
Lokalizacja: SANDOMIERZ

Post autor: evilvw78 » czw paź 05, 2006 20:52

wegi, polecam płyn czerony COMMA ale oznaczenia nie pamiętam bardzo dobry płyn za rozsądną cenę tzn chyba 4l koncentratu za 78zł jak zrobisz do -30 to będziesz miał 8litrów


przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]

MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 05, 2006 23:37

tomcio666 pisze:Pojemność układu 6.5 l. ale pewnie wszystkiego nie spuścisz to wejdzie trochę mniej, natomiast co do typu to żeby był do chłodnic aluminiowych a marka to już wedle uznania i zasobności portfela
a dokładnie jak wszędzie sucho to 6,3l. w caly układ wchodzi ...
wegi tyle że nie ma prawie możliwości spuszczenia w całości,
może przepłucz sobie dwa razy wodą destylowaną jak masz dużo syfu
później zalej normalnie jakimś sensownym płynem i gra gitara :bigok:



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn paź 23, 2006 13:45

Jednak sie zdecyduje na wymiane płynu, bo kiedy ostatnio wymieniałem nagrzewnice to z węży oprócz płynu leciał totalny "syf".
Czyli w pierwszej kolejności musze wychaczyc dolnu wąż od chlodnicy, a pozniej korek z tyłu bloku. Gdzie znajde dokładnie ten korek w bloku koło kolektora? Czy te dwa punkty starcza do spuszczenia jak najwiekszej ilosci płynu?
Rozumiem ze tak samo mam postepowac gdy bede układ płukał wodą destylowaną?

I jeszcze jedno pytanie : mianowicie czy lepszy jest płyn gotowy czy do rozcieńczania z wodą?
czy zwykły PETRYGO bedzie OK?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt paź 24, 2006 09:14

wegi pisze:Rozumiem ze tak samo mam postepowac gdy bede układ płukał wodą destylowaną?
nie musisz wlewać wody destylowanej może być kranówa,
bez obawy :-) nie zdąrzy sie zakamienić :bigok:
i tak za chwilę będziesz ją zlewał ... :okej:



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pt paź 27, 2006 16:40

KTO MOZE WIE GDZIE JEST SRUBA Z TYLU BLOKU, ODKRECANA DO SPUSZCZENIA PLYNU CHLODNICZEGO...JESTEM WLASNIE W TRAKCIE PRACY :)

I DRUGIE PYTANIE : CZY ABY ODPOWIETRZYC UKLAD STARCZY TYLKO ODKRECIC KOREK W ZBIORNICZKU I ODPALIC AUTO NA KILKANASCIE MINUT?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob paź 28, 2006 09:09

wegi pisze:I DRUGIE PYTANIE : CZY ABY ODPOWIETRZYC UKLAD STARCZY TYLKO ODKRECIC KOREK W ZBIORNICZKU I ODPALIC AUTO NA KILKANASCIE MINUT?
tak to wystarczy, później zakreć korek idź do domu i za kilka godzin jak
wystygnie dolej do stanu i będzie OK.
za kilka dni sprawdź jeszcze raz stan i w razie potrzeby dolej płynu



Awatar użytkownika
jopasek
grupa Łódzka
grupa Łódzka
Posty: 218
Rejestracja: pn paź 11, 2004 09:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jopasek » sob paź 28, 2006 09:29

wystarczy podniesc auto zeby przod stal nizjej i po zdjeciu weza dolnego wylatuje cala woda :) robilem tak przedwczoraj weszlo ok 6,5 l :) jeszcze zaezy jaki zdbiorniczek masz ten okragly czy prostokatny moze byc roznycy dlatego ok 200ml :) :bigok:

[ Dodano: Sob Paź 28, 2006 9:31 am ]
a co do plynu wedlug uznania jezdzilem seewgo czasu na petrygo a teraz wspomagam polski (lodzki) produkt ORGANIKA :D


PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » sob paź 28, 2006 15:12

No u mnie weszło jakieś 5,5 moze troche więcej płynu,ale jakos sobie poradziłem. Musiałem 3 razy płukac caly uklad wodą,tyle syfu bylo. Mialem wlany do starego plynu taki srodek z serii K2 do plukania ukladu chlodzenia...no i chyba gorzej nie bedzie ;)
Przy okazji wstawilem nowy termostat,bo co do starego nie bylem pewny czy sie do konca zamyka (temp. silnika byla jakby troche za niska i ogrzewanie tez jakby za slabe)
Jeszcze musze poszukac dobrego wentylatora na 3 PINy (moj ma takie luzy ze chodzi jak w kombajnie) i uklad chlodzenia musi byc w 100% OK.



Awatar użytkownika
jopasek
grupa Łódzka
grupa Łódzka
Posty: 218
Rejestracja: pn paź 11, 2004 09:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jopasek » ndz paź 29, 2006 01:05

Jak ja ostannio wyplukalem chlodnice wylecialo mi tyle syfu ze puzniej lecialo z niej jak z natrysku :( miejmy nadizeje ze twoja nie byla az tak przezarta i zapchana syfem i ze nei bedzie z niej lecialo :)


PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » ndz paź 29, 2006 18:52

No, miejmy nadzieje ze nie bedzie z niej lecialo :0 tez juz sobie o tym myslalem. na razie jest doba po plukaniu, zrobilem dzis ok.50km i jest sucho wiec chyba bedzie OK ;)



Awatar użytkownika
jopasek
grupa Łódzka
grupa Łódzka
Posty: 218
Rejestracja: pn paź 11, 2004 09:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jopasek » ndz paź 29, 2006 21:02

:bigok: oby


PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 123 gości