Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
RobertP, no właśnie, a trafił nam się tu jeden lobbysta który wysyła kolegę do ASO. A takiej ceny jaką podał pawel1111 to się nie spodziewałem!! Nie myślałem, że ASO są aż do tego ztopnia bezczelne (jeśli chodzi o oleje, bo w innych sprawach to wiadomo, że są) A ja leje Castrola Magnateca do obu diesli i jest OKI
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
koledzy myślę że lekko się zagalopowaliście i powstaje z tego nie rzeczowa porada tylko druciarstwo
komercja komercją ale lanie do pompek byle czego to lekka desperacja i lekkomyśność
wybierając olej do swojego byłem w podobnej sytuacji
ja zalałem castrola bo taki był lany przez wasztat prowadzący servis w niemczech
sprawdziłem to znajdując w necie akeres e-mail do serwisu dane wziąłem z książki serwisowej
niemiec uprzejmie mi odpisał że do tych silników może być lany taki i tylko taki olej bez wyjątku
masz kolego normy wg których należy uzywać oleju do motorów z pompkami które z resztą podałeś i nie ma sensu główkowac i kombinować bo pompki są delikatne a "oszczędność" może zakończyć się płaczem
po części się zgodze że komercja robi swoje ale jeśli to nie tylko komercja to silniczek może płakać
dla przykładu do pompek znajomego zalali jakiś bp czy coś niby spełniajacy normy i zaczął dymić
Ja już do 2 auta leje Castrola (który przez niektórych jest opluwany) z niemiec, z netu i jestem bardzo zadowolony zero ubytków i dymienia
komercja komercją ale lanie do pompek byle czego to lekka desperacja i lekkomyśność
wybierając olej do swojego byłem w podobnej sytuacji
ja zalałem castrola bo taki był lany przez wasztat prowadzący servis w niemczech
sprawdziłem to znajdując w necie akeres e-mail do serwisu dane wziąłem z książki serwisowej
niemiec uprzejmie mi odpisał że do tych silników może być lany taki i tylko taki olej bez wyjątku
masz kolego normy wg których należy uzywać oleju do motorów z pompkami które z resztą podałeś i nie ma sensu główkowac i kombinować bo pompki są delikatne a "oszczędność" może zakończyć się płaczem
po części się zgodze że komercja robi swoje ale jeśli to nie tylko komercja to silniczek może płakać
dla przykładu do pompek znajomego zalali jakiś bp czy coś niby spełniajacy normy i zaczął dymić
Ja już do 2 auta leje Castrola (który przez niektórych jest opluwany) z niemiec, z netu i jestem bardzo zadowolony zero ubytków i dymienia
czy to z powodu Castrola jest zero ubytków i dymienia ?mg-maciek pisze:leje Castrola (który przez niektórych jest opluwany) z niemiec, z netu i jestem bardzo zadowolony zero ubytków i dymienia
nie OK, wiadomo nie od dziś że oleje to także podstawa,
rozpisywanie się nie ma sensu bo temat był wałkowany niejednokrotnie
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Po 1. Zanim napiszesz- CZYTAJ!!! Gdzie któryś z nas napisał, aby lać do silnika "byle co"? Znajdź nam tu i skopiuj. Czekamy z niecierpliwością!!mg-maciek pisze:ale lanie do pompek byle czego to lekka desperacja i lekkomyśność
Po 2. Pompowtrtskiwacze są sparowane olejem napędowym. No chyba, że ktoś będzie pompwtryskiwacz olejem silnikowy polewał...
Po 3. Mówimy tu, że można nalać tylko porządny i dobry olej,dobrej marki, a nie jak tu jeden sugerował że tylko to, co wciskają w ASO (w cenie dobrego koniaku z resztą).
Po 4. Sam mam Castrola. Mobil, Shell, Elf itd. robią porównywalne i dobre oleje, do każdego silnika. Pompowtryskiwacze od lat są stosowane w samochodach ciężarowych, gdzie osiągają milionowe przebiegi. Znajomy ma firmę transportową i leją BP, a nie żaden "specjalny". Dlatego nie ma sensu naganiać ludzi do ASO. Wiele osób serwisuje poza ASO i nic się nie dzieje.
A ciekawe czy "specjaliści" od słowa "specjalne", nie mający pojęcia, co w czymś jest "specjalistyczne", znają jakieś "specjalne" oleje do common rail?
A może do benzyniaka? Jakieś "specjalne" do silników na jednopunkcie, "specjalne" do wielopunktowych i "specjalne" do bezpiśrednich?
Dajcie spokój. Olej powinien być porządny i regularnie wymieniany.
Olej smaruje elementy współpracujące w kadłubie i głowicy silneika, a nie wtryskiwacze!
Pozdrawiam.
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
"Dajcie spokój. Olej powinien być porządny i regularnie wymieniany.
Olej smaruje elementy współpracujące w kadłubie i głowicy silneika, a nie wtryskiwacze!
Pozdrawiam." - cholerne cytaty zawsze coś namieszam
pisałem ogólnikowo i na szybko w robocie więc mogłem coś przeoczyć
chciałem wyrazić opinię bez wnikania w szczegóły czy smarowany jest pompowtryskiwacz w połowie czy w całości czy wogóle że nie jest smarowany olejem (chodź wydaje mi się że jego górna część jest - popraw mnie jeśli się myle) że siedzą inżyniery gdzieś w jakimś biurze i kombinuja żeby zrobić olej co by jak najbardziej pasował do danego silnika - taką mam nadzieję - bo często przyzna mi chyba każdy rację - zdażają się znawcy którzy na siłę chcą być mądrzejsi od telewizora i leją lub robią co uważają za słuszne a chyba nie tędy droga
Olej smaruje elementy współpracujące w kadłubie i głowicy silneika, a nie wtryskiwacze!
Pozdrawiam." - cholerne cytaty zawsze coś namieszam
pisałem ogólnikowo i na szybko w robocie więc mogłem coś przeoczyć
chciałem wyrazić opinię bez wnikania w szczegóły czy smarowany jest pompowtryskiwacz w połowie czy w całości czy wogóle że nie jest smarowany olejem (chodź wydaje mi się że jego górna część jest - popraw mnie jeśli się myle) że siedzą inżyniery gdzieś w jakimś biurze i kombinuja żeby zrobić olej co by jak najbardziej pasował do danego silnika - taką mam nadzieję - bo często przyzna mi chyba każdy rację - zdażają się znawcy którzy na siłę chcą być mądrzejsi od telewizora i leją lub robią co uważają za słuszne a chyba nie tędy droga
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
- Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
- Kontakt:
A jesli fura jezdzila na oleju long life ( do 95.000 km) a potem zostal (niestety z mojej niewiedzy i z totalnej glupoty naszych wspanialych mechanikow) zmieniony na Mobila 10W-50... to czy teraz moge "zalac" Castrola ? Jesli tak... to jakiego dokladnie? 505.01 - to jest jasne, ale...shreck pisze:Jeżeli silnik nie jest przystosowany do obsługi long life to wyłącznie oleje wg specyfikacji VW 505.01 (posiadają specjalne dodatki do układów wtryskowych z pompowtryskwaczami!
:-)
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
- Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
- Kontakt:
Nie wiem jaka jest roznica w cenie... ale jesli "ludzka" i mozna znowu przerzucic sie na long-lfe to czemu nie...Grzesiekk1982 pisze:Tylko Ci chodzi o to, czy dalej będziesz mógł jezdzić na tym longlife?
Tyle to juz wiem... na tym oleju co teraz jezdze - do 15.000 km...Grzesiekk1982 pisze: I wymieniać z taką częstotliwością jak dotąd?
...a na long-life to chyba i nawet do 40.000 km.
Chyba, ze sie totalnie myle...
A co z ta specyfikacja 505.01? Na Mobilu jest tez ona napisana?
A co z oznaczeniem oleju? Dalej 10W-50? czy cos innego? Moze lepszego?
Jestem "zielony" w tym temacie...
:-)
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Siwy z ..., Niestety też nie za bardo kumam o co chodzi z tym lognlife.
Jednak ja wychodzę z założenia, że nawet najlepszy olej się zanieczyszcza w silniku i traci właściwości.
Nie mam pojęcia czy- i dlaczego w tym przypadku miałoby być inaczej?
Podczas tarcia w silniku zawsze powstają zanieczyszczenia, podobnie też z przedmuchami z cylindra do skrzyni korbowej (gdyby para tłok-tuleja były idealnie szczelne, to silnik nie miałby prawa działać).
Olej się więc zanieczyszcza produktami tarcia, spalinami, oraz podlega naturalnemu starzeniu. Wolałbym więc lać częściej (co 10-15 tys km) tradycyjny olej.
Ktoś może się tu z moją nieufnością do longlife nie zgodzić. Może i będzie miał rację. Nie mam na tyle informacji na ten temat. Jednak, jeśli chcemy jeździć 15 tys km rocznie, to nie wiem czy jest sens.
Wydaje mi się, że to longlife jest stworzone dla samochodów pokonujacych około 40-80 tys. km rocznie, ale to moje przypuszczenia. Pozdrawiam.
Jednak ja wychodzę z założenia, że nawet najlepszy olej się zanieczyszcza w silniku i traci właściwości.
Nie mam pojęcia czy- i dlaczego w tym przypadku miałoby być inaczej?
Podczas tarcia w silniku zawsze powstają zanieczyszczenia, podobnie też z przedmuchami z cylindra do skrzyni korbowej (gdyby para tłok-tuleja były idealnie szczelne, to silnik nie miałby prawa działać).
Olej się więc zanieczyszcza produktami tarcia, spalinami, oraz podlega naturalnemu starzeniu. Wolałbym więc lać częściej (co 10-15 tys km) tradycyjny olej.
Ktoś może się tu z moją nieufnością do longlife nie zgodzić. Może i będzie miał rację. Nie mam na tyle informacji na ten temat. Jednak, jeśli chcemy jeździć 15 tys km rocznie, to nie wiem czy jest sens.
Wydaje mi się, że to longlife jest stworzone dla samochodów pokonujacych około 40-80 tys. km rocznie, ale to moje przypuszczenia. Pozdrawiam.
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
- Lokalizacja: głuchołazy
- Kontakt:
Grzesiekk1982 pisze:Po 2. Pompowtrtskiwacze są sparowane olejem napędowym. No chyba, że ktoś będzie pompwtryskiwacz olejem silnikowy polewał...
skąd on się urwał - kolego zapoznaj się z tematem dopiero się wypowiadajGrzesiekk1982 pisze:Grzesiekk1982 pisze: Pompowtryskiwacze od lat są stosowane w samochodach ciężarowych, gdzie osiągają milionowe przebiegi. Znajomy ma firmę transportową i leją BP, a nie żaden "specjalny".
tu chodzi o NORMY nie o MARKI
MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]
[200PS; 420NM]
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
- Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
- Kontakt:
Moge napisac cos takiego... kupilem mojego AXR-a z 92 tkm na liczniku... i do tej pory mial wymieniany olej tylko 2 razy (w niemieckim serwisie) ostatni raz przy 69 tkm - tzn., ze wymieniali olej co 35 tkm. Az sie przestraszylem, bo pomyslalem, ze niemiaszkow lekko pogrzalo... ale potem (po zmianie w Polsce - przy 95 tkm, na Mobile 10W-50) uslyszalem, ze sa takie oleje i to jest calkiem normalna sprawa. Po dluzszym zastanowieniu stwierdzilem, ze dalem "ciala", bo jeszcze moglem z jakies 12 tkm spokojnie jechac. Teraz musze wymienic olej (przejechalem 16 tkm) i dlatego sie pytam - jaki (10W-50, 0W40, 50W-150 - nie mam pojecia)? I czy taka specyfikacja 505.01 jest tez gdzies na Mobilu napisana?Grzesiekk1982 pisze:Wydaje mi się, że to longlife jest stworzone dla samochodów pokonujacych około 40-80 tys. km rocznie, ale to moje przypuszczenia.
Ostatnio zmieniony ndz lis 26, 2006 19:47 przez Siwy z ..., łącznie zmieniany 1 raz.
:-)
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
- Lokalizacja: głuchołazy
- Kontakt:
odnosze do lektury - panowie wystarczy poczytać a nie wywodzić wnioski
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... oryId=3175
Uwagi ogólne
1. Opcje lepkości olejów sprzed 5/99 : stosując EO VWG 502.00 1/97, 0W-X/5W-X/10W-X; stosując wysokiej smarności oleje EO VWG 500.00 1/97, -30°C do 35°C, 5W-30/5W-40/10W-30/10W-40; stosując EOV VWG 501.01/505.00; -30°C do 35°C, 5W-50/10W-50/10W-60; -30°C do 15°C, 5W-30/5W-40; -15°C do 15°C, 10W-30/10W-40; -15°C do 40°C, 15W-40/15W-50, 20W-40/20W-50. Modele począwszy od roku 2000 ze zmiennym cyklem obsługowym stosując oleje LongLife. Tylko pojazdy odpowiednio oznaczone na płytce VIN (numer identyfikacji pojazdu) i/lub określone na wywieszce dealera jako 'Zmienny cykl obsługi' można eksploatować stosując maksymalne okresy wymiany.
Okres wymiany oleju QG1 = Flexible Okres wymiany oleju (Long-life). Okres wymiany oleju QG0/2 = okres zależny od czasu/odległości (non-flexible)
Wyświetlacz okresów wymiany oleju (Service Interval Display) - jeżeli nie używa się wymienionych w spisie olejów typu Longlife, wyświetlacz należy zmienić tak, aby pokazywał 'non-flexible' i wdrożyć skrócone okresy wymiany oleju
szybko i łatwo mówiąc jeżeli twój samochód (komp/pokł) jest wyposażony w system który oblicza stan zużycia oleju (Service Interval Display) tylko wtedy mozesz zastosować oleje typu LONG LIFE 506. ..., jeżeli nie to tylko olej 505. ..., co 15 tys.
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... oryId=3175
Uwagi ogólne
1. Opcje lepkości olejów sprzed 5/99 : stosując EO VWG 502.00 1/97, 0W-X/5W-X/10W-X; stosując wysokiej smarności oleje EO VWG 500.00 1/97, -30°C do 35°C, 5W-30/5W-40/10W-30/10W-40; stosując EOV VWG 501.01/505.00; -30°C do 35°C, 5W-50/10W-50/10W-60; -30°C do 15°C, 5W-30/5W-40; -15°C do 15°C, 10W-30/10W-40; -15°C do 40°C, 15W-40/15W-50, 20W-40/20W-50. Modele począwszy od roku 2000 ze zmiennym cyklem obsługowym stosując oleje LongLife. Tylko pojazdy odpowiednio oznaczone na płytce VIN (numer identyfikacji pojazdu) i/lub określone na wywieszce dealera jako 'Zmienny cykl obsługi' można eksploatować stosując maksymalne okresy wymiany.
Okres wymiany oleju QG1 = Flexible Okres wymiany oleju (Long-life). Okres wymiany oleju QG0/2 = okres zależny od czasu/odległości (non-flexible)
Wyświetlacz okresów wymiany oleju (Service Interval Display) - jeżeli nie używa się wymienionych w spisie olejów typu Longlife, wyświetlacz należy zmienić tak, aby pokazywał 'non-flexible' i wdrożyć skrócone okresy wymiany oleju
szybko i łatwo mówiąc jeżeli twój samochód (komp/pokł) jest wyposażony w system który oblicza stan zużycia oleju (Service Interval Display) tylko wtedy mozesz zastosować oleje typu LONG LIFE 506. ..., jeżeli nie to tylko olej 505. ..., co 15 tys.
MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]
[200PS; 420NM]
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 19:29
- Lokalizacja: PZL vel Złotów k/Piły
- Kontakt:
Ze strony Castrola...
[ Dodano: 26 Lis 2006 19:40 ]
9. Czy to prawda że do niektórych marek samochodów nadają się tylko oleje określonych marek?
Zdecydowanie nie. Nawet jeśli niektórzy producenci samochodów zalecają określone firmy olejowe to wynika to tylko z układów handlowych pomiędzy tymi firmami. Nie ma natomiast uzasadnienia technicznego. Castrol od wielu lat prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad nowymi formulacjami olejów z wieloma konstruktorami silników np. BMW, VW, Hyundai, Volvo, Toyota. Prace te maja na celu optymalne spełnienie wymagań smarnościowych z technicznego punktu widzenia, stawianych płynom eksploatacyjnym przez wiodące marki samochodowe.
[ Dodano: 26 Lis 2006 19:40 ]
Nie wiem nawet czy mam cos takiego... ale olej long-life byl lany przez serwis niemiecki...robert24 pisze:szybko i łatwo mówiąc jeżeli twój samochód (komp/pokł) jest wyposażony w system który oblicza stan zużycia oleju (Service Interval Display) tylko wtedy mozesz zastosować oleje typu LONG LIFE 506. ...,
Normalnie juz nic nie kumam...robert24 pisze: jeżeli nie to tylko olej 505. ..., co 15 tys.
:-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 159 gości