TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Gobo90
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2197
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
SZANOWNI KOLEDZY I KOLEŻANKI .
Macie problemy z odpaleniem Golfika- pytajcie tutaj i podpowiadajcie ty innym o waszych przypadkach. Nie ma sensu powielać tych samych tematów. Łatwo będzie też znaleźć wyczerpującą odpowiedź poprzez opcję SZUKAJ.
Mam nadzieję, że inicjatywa kolegi Grzesiekk1982, w moim temacie się powiedzie. Piszcie, a oczywiście trafne porady, które pomogły użytkownikom będą punktowane
Nie pisać postów przed przeczytaniem CAŁOŚCI porad w tym temacie, bo prawdopodobnie odpowiedź już tam jest, ani tematów typu "to tak jak u mnie". Prosimy pytać o rzeczy wnoszące coś do tematu, tak, aby stał się czymś w rodzaju FAQ- co należy po kolei sprawdzić, gdy ciężko odpala nasz dieselek
Wszelkie nowo zakładane tematy o problemach z odpalaniem diesli będą usuwane natychmiastowo bez podawania przyczyn,użytkownicy którzy je będą zakładać karani ostrzeżeniami.
Niech forum będzie przejrzyste i pomocne
Macie problemy z odpaleniem Golfika- pytajcie tutaj i podpowiadajcie ty innym o waszych przypadkach. Nie ma sensu powielać tych samych tematów. Łatwo będzie też znaleźć wyczerpującą odpowiedź poprzez opcję SZUKAJ.
Mam nadzieję, że inicjatywa kolegi Grzesiekk1982, w moim temacie się powiedzie. Piszcie, a oczywiście trafne porady, które pomogły użytkownikom będą punktowane
Nie pisać postów przed przeczytaniem CAŁOŚCI porad w tym temacie, bo prawdopodobnie odpowiedź już tam jest, ani tematów typu "to tak jak u mnie". Prosimy pytać o rzeczy wnoszące coś do tematu, tak, aby stał się czymś w rodzaju FAQ- co należy po kolei sprawdzić, gdy ciężko odpala nasz dieselek
Wszelkie nowo zakładane tematy o problemach z odpalaniem diesli będą usuwane natychmiastowo bez podawania przyczyn,użytkownicy którzy je będą zakładać karani ostrzeżeniami.
Niech forum będzie przejrzyste i pomocne
Ostatnio zmieniony czw lis 02, 2006 23:03 przez Gobo90, łącznie zmieniany 4 razy.
- Gobo90
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2197
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
witajcie jest mały przełom pomierzyłem świece i z moich pomiarów wynika ze 4 świece są do ... wyrzucenia. Nie wiem czy dobrze mierzę a robie to tak:
-biorę omomierz i jeden kabel dotykam do masy a drugi do końcówki na świecy na tym co wystaje z głowicy i 3 świece mają przerwę a jedna ma bardzo duży opór .. nie wiem czy dobrze mierzę ??
-biorę omomierz i jeden kabel dotykam do masy a drugi do końcówki na świecy na tym co wystaje z głowicy i 3 świece mają przerwę a jedna ma bardzo duży opór .. nie wiem czy dobrze mierzę ??
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Zrob taki patent rano. Wlej do wiadra troche ropy, wez dwa wezyki i podepnij je "od wiadra" do filtra i zobacz czy zapali no problem i czy bedzie chodzil na jalowym. Potem do wiadra podepnij weze idace od pompy do filtra (czyli odpal bez filtra - tylko tu musi byc czysta ropa). Opisz wrazenia i pomyslimy dalej. Taki test akurat nieduzo cie bedzie kosztowal.Gobo90 pisze:Gitner, masz jakiś pomysł na mój problem ?? PROSZĘ POMOCY!! MECHANICY ROZKŁADAJĄ RĘCE!!
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Gobo90
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2197
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Gitner, dzięki za rady ale akurat to sprawdzone paliwo do pompy dochodzi jak wymieniałem filtr to sprawdziłem poświęciłem się i pociągnąłem ustami ....
[ Dodano: 25 Paź 2006 21:41 ]
aha dodam że mechanik zmieniał nastawnik na 2 oczywiście objawy takie same regulował obroty nastawnikiem i auto paliło z zająknięciem ale wtedy jałowe były na 1150rpm a ja jałowe ustawiało sie na 950rpm to nie pali zapala i gaśnie trzeba gazu dodać to zapali ... vagiem też się bawił ..
[ Dodano: 25 Paź 2006 21:41 ]
aha dodam że mechanik zmieniał nastawnik na 2 oczywiście objawy takie same regulował obroty nastawnikiem i auto paliło z zająknięciem ale wtedy jałowe były na 1150rpm a ja jałowe ustawiało sie na 950rpm to nie pali zapala i gaśnie trzeba gazu dodać to zapali ... vagiem też się bawił ..
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
No dobra ale szlo od filtra bez powietrza? U kumpla kiedys walczylem z Omega B w dieslu, zaworki, swiece, filtr paliwa, powietrza bylo padniete ale auto dalej nie odpalalo. I w koncu po dwoch dniach testow przeroznych wyszlo ze pompa powietrze wciaga (w omedze weze nie sa przezroczyste) Wlasnie test z wiaderkiem zrobilismy. Po specjalistycznym odpowietrzeniu auto bryka.Gobo90 pisze:Gitner, dzięki za rady ale akurat to sprawdzone paliwo do pompy dochodzi jak wymieniałem filtr to sprawdziłem poświęciłem się i pociągnąłem ustami
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Masz problem z odpalaniem rano, wiec troche powietrza moze sie przez noc zebrac. No chyba ze nie odpala za kazdym razem, czy zimny czy cieply. A zaworek zwrotny?Gobo90 pisze:hmmm no niby jakiś bombel leci co jakiś czas ale to by akurat tak nie palił ?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
a jaki masz kąt wtrysku na zablokowanym nastawniku ?Gobo90 pisze:aha dodam że mechanik zmieniał nastawnik na 2 oczywiście objawy takie same regulował obroty nastawnikiem i auto paliło z zająknięciem ale wtedy jałowe były na 1150rpm a ja jałowe ustawiało sie na 950rpm to nie pali zapala i gaśnie trzeba gazu dodać to zapali ... vagiem też się bawił ..
może masz źle ustawiony kąt ?
jak palisz na zimnym to kopci na niebiesko?
podłącz VAG i zloguj blok 000 na zablokowanych nastawach (przełaczasz na basic setting - powinna mrugać wtedy kontrolka świec żarowych) - interesuje Cię pozycja nr 2 z lewej czyli kąt oraz przedostania czyli temp paliwa....
pomiar trzeba zrobić na rozgrzanym silniku... kąt powinien być 51
gdy zapalasz silnik ECU na złym kącie masz problem, potem ECU wyreguluje przestawiaczem o ile mieści się w tolerancji
[ Dodano: Czw Paź 26, 2006 12:15 ]
przy obecnych temepraturach TDI powinien palić z półobrotu więc to nie wina świec... jeżeli rozrusznik kręci OK a kopci się z rury i nie zapala to klekot MUSI zapalić
do zapłonu potrzebne jest paliwo i sprężenie odpowiednie...ale to nie wszystko, gnojówka musi być dobrze rozpylowna i w odpowiednim momencie wtryśnięta
więc jeśli grupa 013 ma dopuszczalne korekcje dawek na wolnych to pewnie coś nie halo z kątem wtrysku...
albo z czujnikiem temperatury paliwa..
kurcze moze i niech ich wina jak się sugerowałem swoim TD, u mnie dym z rurycowboy pisze: przy obecnych temepraturach TDI powinien palić z półobrotu więc to nie wina świec... jeżeli rozrusznik kręci OK a kopci się z rury i nie zapala to klekot MUSI zapalić
wylatywał, paliwo dochodziło i nie chciał zapalać, a jak załapał to telepalo nim nieźle
i co okazało się że to świece, wymieniłem któregoś popołudnia i jak ręką odjął
i tym mnie zastrzeliłeś ; jest w TDI czujnik temperatury paliwa ? , gdzie to to siedzi ?cowboy pisze:albo z czujnikiem temperatury paliwa..
he he kolego temperatura paliwa to podstawa !!RobertP pisze:i tym mnie zastrzeliłeś ; jest w TDI czujnik temperatury paliwa ?
przecież inaczej wtryskuje się zimna gnojówka a inaczej rozgrzana...z uwagi na gęstość więc trzeba wziąc na to poprawkę chociaż niekoniecznie przy zapalaniu ma to znaczenie..
czujnik ów znajduje się w pompie wtryskowej..
w TDI jest mnóstwo różnych czujników, temperatury i ciśnienia w dolocie, położenia pedału gazu, hamulca, ilości zasysanego powietrza itd i ECU zbiera te wszystkie sygnały w VAG COM jest kilkadziesiąt paramterów które można zmierzyć a więc przez coś mierzonych, obliczanych, uwzględnianych - dzięki temu tak efektywnie wykorzystuje się gnojówkę i wyciąga takie moce...
to juz nie TD z linakmi i cięgnami do TDI bez komputera z VAG-COMem nie podchodź
dla przykładu mój wykres z VAG-a
paliwo 150 st C- kąt to miałem około 49-50 na zablokowanych nastawach - ideał to 51
podczas normalnej pracy wahało się od 56 do 60 .. średnia 58
tak podobno jest lepiej jak jest ciutke wcześniejszy w okolicach 58
no tak to wiadomocowboy pisze:przecież inaczej wtryskuje się zimna gnojówka a inaczej rozgrzana...z uwagi na gęstość więc trzeba wziąc na to poprawkę chociaż niekoniecznie przy zapalaniu ma to znaczenie..
kurna to się tak to cóś nazywa, o ehhh... człowiek cały czas się uczycowboy pisze:czujnik ów znajduje się w pompie wtryskowej..
cholera już sobie wyobrażałem że gdzieś w zbiorniku czy podrodze do pompy,
ale nie w pompie a to dlatego że jak są podgrzewane
filtry paliwa to wydawało mi się że od niego w kierunku silnika już czujnika
teperatury paliwa nie powinno być, a jednak jest ....
nie no tak to wiem w sporej ilości oczywiście z forumcowboy pisze:w TDI jest mnóstwo różnych czujników, temperatury i ciśnienia w dolocie, położenia pedału gazu, hamulca, ilości zasysanego powietrza itd i ECU zbiera te wszystkie sygnały w VAG COM jest kilkadziesiąt paramterów które można zmierzyć a więc przez coś mierzonych, obliczanych, uwzględnianych - dzięki temu tak efektywnie wykorzystuje się gnojówkę i wyciąga takie moce...
to juz nie TD z linakmi i cięgnami do TDI bez komputera z VAG-COMem nie podchodź
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości