[mk3 1,9 TDi] co jak i kiedy... ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

[mk3 1,9 TDi] co jak i kiedy... ?

Post autor: olek256 » śr paź 25, 2006 11:22

witam wszystkich,

od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem sprowadzonego mk3 tdi z 90ps. a jako ze nigdy nie mialem doczynienia z dieslem mam pare pytan odnosnie eksploatacji:

1.przegladalem to forum pod katem olejow i wdze ze opinie sa podzielone.wiec: auto ma przebiegu 126tys (95' - na pewno byl krecony) i nie wiem jaki byl lany olej i kiedy wymieniany. zastanawialem sie nad polsyntetykiem, ale z tego co slyszalem sa jakies podrobki castrola i mobila... Wiec w sumie to jaki olej bylby najlepszy?
aha, a co z olejem do turbosprezarki?

2.wymienialem ostatnio filtr powietrza bo byl juz brudny. ale generalnie to co ile km trzeba wymienic?czy wystarczy popatrzec na oko...?

3.jak sie ma sprawa do swiec ? wlacznie z zarowa...

4.co ile trzeba wymieniac filtr paliwa?
a propo.zauwazylem ze przy niskich obrotach podaje paliwo bez "babelkow" tzn powietrza. ale gdy juz obroty dojda do okolo 4tys mozna zauwazyc efekt picia przez slomke resztki coli ;)
Czy to jest nieszczelny filtr paliwa?

5.zauwazylem, ze nie auto nie wchodzi szybko na obroty (tzn nie "zbiera" sie szybko). czy to jest normalne?

6. :kac:

w sumie to chyba wszystko co mialem sie do zapytania ;) jakby co to jeszcze dopisze.
ewentualnie jesli cos pominalem odnosnie wszelakich wymian to prosze dopisac :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 25, 2006 12:37

Co do oleju najleprzy srodek np 10W40 norma VW 505.00, filtr powietrza wymieniam co 15 tys km, w ksiązce jest co 30 ale dla dieselka ważne zeby było jak najwiecej powietrza a koszty zakupu nie sa duże, filtr paliwa wymienia sie co 30 tys a ja wymieniam przed kazdą zimą tak profilaktycznie, u nas paliwko kiepskie wiec te 30 traktuje orientacyjnie, świece zarowe zadziałają jak bedzie poniże 5 st, jak bedzie wtedy słabo palił można nimi sie zainteresować, a słabo ci sie wkreca powyżej 3500 obr???? Jezeli tak to pewnie nieszczelnośc w dolocie lub zaworek N75, a jak predkość maksymalna???? Bombelki to może byc filtr a i niszczelnośc w przewodach kończywszy na nieszczelności pompy. Najpierw wymien filt paliwa i nową uszczelke na podgrzewaczu filtra smarując ją resztka plaiwa i dobrze założ i zobacz co dalej. Aby lepiej odpalił zalej filtr paliwem ale pamietaj czystym!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 25, 2006 13:12

Witamy na forum.
1. jeśli by była pewność ze syntetyk byl lany to bym pozostał. W przeciwnym przypadku , niestety półsyntetyk :( Trzeba wymieniać częściej jeśli ejst turbo, najlepiej co 10 tys km.
2.Proponuję także co 10 tys, nie jest to drogie (32zł), wymiana łatwa, a turbinka też nie lubi zanieczyszczeń, poza tym zatkany filtr powoduje inne wskazanie przepływomierza, a to wpływa na osiągi.
3. tomcio666 ma racię
4. Filtr paliwa także co 10 tys poelcam (28zł). Silniki te są czułe ja cznieczyszczenia w paliwie.
5. jeśli chodzi o zwiększenie obrotów natychmiast po dodaniu gazu, to objaw jest normalny (każdy silnik z elektronicznym pedalem gazy ma chwilkę na zastaniewienie). Jeśli nie o to chodzi to patrz post PinkFloyda
6. Filtr pyłkowy- jak parują szyby w deszczu, jak słabo wieje z kratek. Co pół roku, max rok. Cena ok 15-20 zł.
Sprawdź symbol silnika na naklejce w bagażniku pod tapicerkami (1Z, AHU, AFN, ALE, AVG). Ułatwi to odpowiedzi na wszelkie pytanka.
Pozdrawiam.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr paź 25, 2006 13:16

PinkFloyd pisze:np 10W40
rozumiem ze to numer oleju? a co z tymi podrobkami?
PinkFloyd pisze:norma VW 505.00
o co w tym chodzi? jestem jeszcze poczatkujacy wiec nie rozumiem tych skrotow...
PinkFloyd pisze:a słabo ci sie wkreca powyżej 3500 obr????
chodzi o to ze nie od razu reaguje na gaz w nizszych obrotach, dopiero po 0,25 sec reaguje...
PinkFloyd pisze:nieszczelnośc w dolocie lub zaworek N75
kolejna czarna magia ... :blush:
PinkFloyd pisze:a jak predkość maksymalna
jest dokladnie tak jak piszesz czyli nic go nie trzepie
max jeszcze nie probowalem ale wczoraj na slowacji jechalem 160km/h dluzszy czas ...
tomcio666 pisze:są tylko żarowe, jak odpala bez problemu, nie trzepie go zaraz po odpaleniu tylko chodzi równo to jest git


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 25, 2006 13:27

olek256 pisze:rozumiem ze to numer oleju? a co z tymi podrobkami?
Niestety nie powiemy gdzie sprzedają podróbki, bo nie wiemy :bigok:
olek256 pisze:chodzi o to ze nie od razu reaguje na gaz w nizszych obrotach, dopiero po 0,25 sec reaguje...
Czyli dobrze zrozumiałem napisałem pozyżej, Niestety tak ma.
olek256 pisze:kolejna czarna magia ... :blush:
Zawór sterujący turbo N75
Pozdrawiam.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr paź 25, 2006 13:48

Grzesiekk1982 pisze:Niestety nie powiemy gdzie sprzedają podróbki, bo nie wiemy
no wlasnie chodzi o to zeby nie miec podrobki :D
Grzesiekk1982 pisze:Zawór sterujący turbo N75
mam nadzieje ze znajde gdzie to jest w ksiazce serwisowej... ;)
Grzesiekk1982 pisze:5. jeśli chodzi o zwiększenie obrotów natychmiast po dodaniu gazu, to objaw jest normalny (każdy silnik z elektronicznym pedalem gazy ma chwilkę na zastaniewienie). Jeśli nie o to chodzi to patrz post PinkFloyda
dokladnie o to chodzi....


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 25, 2006 14:00

olek256 pisze:mam nadzieje ze znajde gdzie to jest w ksiazce serwisowej... ;)
Nie znajdziesz. Serwis nie dzieli się tajemnicami. Znajdziesz wszystko tu na fotum, albo dostaniesz informację, o tym, co gdzie jest na necie. Looknij w ten temacik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69123 Tam to jest. Ale u Ciebie wszystko wskazuje , że jest ok. A w książkach obsługi (tak bym to nazwał) są informacje dla emerytów, którzy nie wiedzą jak przesunąć fotel, czy gdzie jest wsteczny :D
olek256 pisze:dokladnie o to chodzi....
I nic nie poradzimy na ten -----LOADING------- :D
olek256 pisze:no wlasnie chodzi o to zeby nie miec podrobki :D
Ja wymieniam w zaprzyjaznionym warsztacie, mają z beczki w cenach hurtowych a wymiana gratis :)
Pozdrawiam.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr paź 25, 2006 14:46

co prawda na silnikach sie nie znam ale pomalu jakos wykombinuje i sprawdze , moze jest nieszczelnosc...


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 25, 2006 15:24

olek256 pisze:co prawda na silnikach sie nie znam ale pomalu jakos wykombinuje i sprawdze , moze jest nieszczelnosc...
PinkFloyd pisze:a słabo ci sie wkreca powyżej 3500 obr???? Jezeli tak to pewnie nieszczelnośc w dolocie lub zaworek N75, a jak predkość maksymalna??
Chodzi o to, co kolega napisał. Objawia się to zmuleniem silnika przy większych prędkościsch (np nei hce sie rozpędzac pow 120 (czy 140), wpada w tryb awaryjny. Traci moc. Jeśli nie masz tego problemu to śmiało jezdzij. Ale dobrze go odżywiaj, proponuję jakiś lepszy ON (ja leje TYLKO Ultimate i mam wrażenie, że nieco mniej go spala), co jakiś czas możesz zalać środek do czyszczenia wtryskiwaczy (co 5 tys km), ja wlewałem STP. Też pożyteczne.
Thx za + Pozdrawiam.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr paź 25, 2006 16:53

silnika nie zmula i nie traci mocy tylko powoli wchodzi w obroty, ale to chyba norma w dieslu....?
ja leje verve ON na Orlenie ( nie ma innej stacji u mnie).
Grzesiekk1982 pisze:co jakiś czas możesz zalać środek do czyszczenia wtryskiwaczy (co 5 tys km), ja wlewałem STP
to sie wlewa do baku? daj jakiegos linka np z allegro bo nawet nie wiem o co chodzi... :blush:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 25, 2006 19:05

olek256 pisze:ale to chyba norma w dieslu
W silniku z elektronicznym pedałem gazu. W Corsie 1.7 D silnik reaguje na gaz, jak żarówka na prąd;)
Nie widziałem tego na Allegro, cokolwiek, wlewasz do baku, śą różne dostępne na stacjach paliw, w sklepach motoryzacyjnych. Mówisz że chcesz coś do "czyszczenia wtryskiwaczy do diesli" wlewane do paliwa. Pokażą Ci z 2-3 różne. Ja lałem STP, inne też podobno działają. Teraz mam jakiś inny i też jest OK. Ogólnie wszystkie działają.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 72 gości