[mk3] zaczoł jeśc olej moc jest wszystko gra !!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

[mk3] zaczoł jeśc olej moc jest wszystko gra !!!

Post autor: grze693 » sob paź 14, 2006 12:37

witam zaczoł jeść oleju od wymiany do wymiany gdzieś 0.6 litra nie dymi nie kopci ale od pewnego czasu czuc zapach spalin jak wiade do garazu bardziej intensywnie ale nie dymi nic moc jest tak sama nic nie maleje co to jest turbo pewnie łyka ? jak sprawdzić dokłądnie ???
olej wymieniam co 10tys pólsynetetyk przebieg to 262 tys z ksiazka serwisową i pełna dokumentacja orginalna ??
kolejna sprawa
nie rozgrzewa sie do 90 stopni
nieraz latem w upałtylko dojdzie do 90 ale zawsze do 80 sie rozgrzewa nieraz treoche panad ale przeważnie 80 co to jest termostat gdzieś czytałem ze sa swiece co dogrzewaja ukłąd chłodzenia w golfie gdzie i jakies bezpieczniki do tego i zeby je sprawdzić co uczynic z tym termostatem swiece mam dobre w silniku sprawne ?
koleina sprawa
jakie sa oznaki spalenia sie swiecy w tdi cos mruga itd to na przyszłosc zebym odrazu wiedział jak się spali ??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob paź 14, 2006 14:03

1 - zdejmij kolanko za turbina i zobacz czy jest tam duzo oleju czy tylko oleisty nalot. 0.6 litra od wymiany do wymiany to nie tragedia jeszcze.
2 - moze byc tez termostat ciagle otwarty albo zle wskazanie. jesli masz termometr do piecow CO pod reka to mozesz po jezdzie zmierzyc w zbiorniczku temp plynu. nie powinna przekraczac 90 stopni. mozesz tez od razu wymienic termostat - firma wahler jak juz.
3 - spalona swieca chyba nie jest sygnalizowana. przynajmniej nie w td. bedzie ci trudniej odpalal w zaleznosci od tego ile jeszcze swieczek jest dobrych.
4 - pisz zrozumiale, znakow interpunkcyjnych uzywaj.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
KaraseK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 18:10
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: KaraseK » ndz paź 22, 2006 15:26

grze693, witam czytałem twojego posta i mam pytanie bo tez mam MK3 TDi 90 koni i mi mruga lampka swiec zarowych wiesz co to jest i jak sie tego pozbyles ?


-=KaraseK=-

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 22, 2006 16:54

KaraseK pisze:grze693, witam czytałem twojego posta i mam pytanie bo tez mam MK3 TDi 90 koni i mi mruga lampka swiec zarowych wiesz co to jest i jak sie tego pozbyles ?
podjedz do kogos z vagiem i sprawdz co jest bo mrugajaca kontolka swiec sygnalizuje bledy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz paź 22, 2006 16:59

grze693 pisze: co uczynic z tym termostatem
Wymień tutaj masz opis (zrób to sam)http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
:bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » ndz paź 22, 2006 20:16

0.6 litra to jeszcze nie taka tragedia :bigok: Sprawdź turbine za kolankiem jak kolega wcześniej wspomniał bo tu może być przyczyna



Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » ndz paź 22, 2006 22:05

w moim przypadku u mojego taty w Passacie TDI mrygająca kontrolka sygnalizowała spalenie się świecy żarowej.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pn paź 23, 2006 08:08

Sprawdz turbine. Odkreć gumowy dolot i chwyc za rdzeń (oczywiscie na wylaczonym silniku) Nie powinna miec luzów ciągac ją w zdłuz rdzenia, moze miec lekkie na boki (wtedy turbo jest jeszcze calkiem zdrowe). W sobote wymienialem termostat bo mialem to samo co u Ciebie. Skozystalem z fotoporady i bylo to banalnie proste. Najtrudniejsza czynnoscie przy wymienie jest pradidłowe wsadzenie termostatu, tak aby po przykreceniu nie kapało z niego. Na termostacie widać ze sie zawieszał. Kup koniecznie wahler'a. Zanim kupisz na allegro sprawdz w sklepie, bo na allego najtańsze widzialem po 28 a w sklepie kupiełem za 33zł



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pn paź 23, 2006 11:42

Zobacz na wszelki wypadek, czy uszczelka miski olejowej jest ok. ja tak własnie miałem, nagle mi poszedł litr oleju po 5tysiącach, okazało się jak spuszczałem olej, że uszczelka tam puszcza a olej kapał sobie do tzw. pieluchy i nic nie widziałem.. uszczelka orginalna kosztuje niestety 120zł, Pozdro.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pn paź 23, 2006 13:31

krystek007 pisze:uszczelka orginalna kosztuje niestety 120zł
Ja dałem 78zł FEBI w Intercarsie i po 2000tys. zero przecieku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości