MK 3 uruchomienie po 10 latach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz131
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM

MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: mariusz131 » wt paź 31, 2017 00:42

Witam moi drodzy. Pacjentem jest VW Golf 3 1.9TD 75KM bodajże AAM.
10 lat temu kolega kupił w/w golfa z uszkodzonym silnikiem. Uszkodzenia polegały na urwanym napędzie pompy oleju. Po długich latach kolega zrobił mały remont tego silnika. Wymienił wspomniany napęd pompy oleju , przy okazji wymienił pierścienie i zregenerował głowicę. Oczywiście wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Nowy rozrząd i tp. Kolega nie ruszał pompy wtryskowej. Prace przy niej ograniczyły się do umycia jej. Pomyśleliśmy, że skoro auto przestało jeździć przez awarię napędu pompy olejowej, to pompa wtryskowa powinna być sprawna przynajmniej na tyle aby uruchomić silnik. I teraz mamy problem bo silnik ma ochotę zaskoczyć ale nie odpala. Pytanie czy paliwo, które jest w zbiorniku od 10 lat wogóle się nadaje? Czy to może być przyczyną nie odpalania silnika. Wygląda ono normalnie, żadnych osadów czy syfu w zbiorniku. I jeszcze jedna kwestia. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, kiedy luzujemy "wężyki" na wtryskach to tylko na 4 cylindrze jest ciśnienie, a na pozostałych wtryskach jest tylko mokro. Proszę o podpowiedzi mogące pomóc w uruchomieniu staruszka (1996r.) Blacharka zrobiona na cacy i fajnie by było aby golfik wrócił na nasze drogi. Z góry dziękuję za wszelkie wsparcie. Pozdrawiam
Mariusz.


Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: grandi » wt paź 31, 2017 01:29

Paliwo po 10 latach zrowno w pompie jak i w zbiorniku zamienilo sie w zycwice


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: bioly05011 » wt paź 31, 2017 08:20

spróbujcie z plaka ,być może wtryski się zastały i nie mogą się otworzyć...paliwo proponuje wymienić,zakręcić na poluzowanych przewodach przy wtryskach i sprawdzić jak to paliwo leci( czy leci)


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: Michał_1977 » wt paź 31, 2017 08:29

Jak już,to AAZ.
Filtr do wymiany i pompka ręczna musi być zamontowana między filtrem ,a pompą. Bez niej nie dasz rady,bo pompa na bank zastana i nawet jeśli odpalu,to będzie gasł lub nie będzie chciał wejść na obroty.

https://www.kammar24.pl/reczna-pompka-d ... mVEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
mariusz131
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM

Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: mariusz131 » wt paź 31, 2017 10:23

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Tak myślałem że paliwo się nie nadaje. Filtr został wymieniony i zalany świeżym paliwem. Wtryski były przeglądane i podobno są ok. Dopiero w sobotę będziemy mieli czas na robotę przy golfiku. Dam znać jak poszło, a tym czasem czekam na jeszcze Wasze opinie. Pozdrawiam


Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI

Awatar użytkownika
mariusz131
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM

Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: mariusz131 » wt lut 27, 2018 22:02

Długo nic sie nie działo z golfikiem. Po wymianie paliwa nadal nie chciał odpalić. Po dokładnym przejrzeniu problemu wygląda, że wtryski jednak stanęły. Narazie jest słaba pogoda a i kolega nie ma ciśnienia wiec poczekamy aż zrobi się trochę cieplej.


Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: arka10 » śr lut 28, 2018 01:22

Pompa ssąco tłocząca pompy wtryskowej zastana i prawdopodobnie zastany zawór regulujący ciśnienie w pompie.



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: xlsss » śr lut 28, 2018 20:58

I co teraz ? Pytam z ciekawości,bo mam ten sam silnik, po kilku dniach ciężko mi odpala na zimnym, prawdopodobnie wtryski lub świece (pompa uszczelniona rok temu, świece wy mienione na NGK rok temu). Sam jestem ciekaw co z wtryskami w tych modelach...



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: arka10 » śr lut 28, 2018 21:32

Wtryskiwacze albo kompresja.



Awatar użytkownika
mariusz131
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM

Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: mariusz131 » ndz mar 18, 2018 08:06

Z Golfikiem nic się nie dzieje. Jak pisałem wcześniej, kolega nie ma ciśnienia bo ma inne auto. Namawiałem go żeby to ogarnąć bo sam jestem ciekaw jak to wyjdzie, ale kolega ma inne priorytety. Po ostatniej próbie wyszło na to że wtryski stanęły. Wnioskujemy po tym że jak poluzujemy przewody paliwowe na wtryskach to pompa podaje paliwo a auto nie pali. Czekam aż kolega ogarnie wtryski i na pewno napiszę jak to się potoczyło. Szkoda golfika żeby tak stał w garażu, blacharka zrobiona na cacy. Jak odpali to będzie ogarnięte wnętrze i trochę elektryki do poprawy. Golf będzie jak nowy. Zasłużył sobie bo już 11 rok stoi. Pozdrawiam


Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI

Awatar użytkownika
mariusz131
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM

Re: MK 3 uruchomienie po 10 latach

Post autor: mariusz131 » wt maja 02, 2023 07:13

No i niestety ale w temacie nadal głucha cisza. Kolega nadal nie ma ochoty zająć się Golfikiem. Od ostatniej próby uruchomienia minęło 5 lat i Golf stoi. Dobrze że pod dachem i na betonie. To już 16 lat jak czeka na uruchomienie.
Masakra.


Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 81 gości