[TDI PD] brak mocy do 2500 obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI PD] brak mocy do 2500 obrotów
Witam,
pacjent to Audi a4 b5 1.9 tdi PD ajm 2000 rok
od pewnego czasu samochód po wciśnięciu gazu w podłogę nie przyśpiesza (muli jakby turbo zostało wyłączone), aż do 2 tysięcy obrotów, wtedy już czuć lekkie przyśpieszenie, od 2500 obrotów uzyskuje pełną moc, przyśpieszenie wgniata w fotel,
po wciśnięciu pedała gazu do 2 tysięcy obrotów czuć szarpnięcie, jednak jest odcięte doładowanie
niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, zawsze zaczyna przyśpieszać idealnie od tych samych wartości na obrotomierzu,
za pomocą strzykawki sprawdziłem czy sztanga turbosprężarki podnosi się, podnosi się około 2 cm, wydaje się że kierownice turbiny nie są zapieczone,
gruszka turbosprężarki trzyma ciśnienie,
wszystko wskazywało, że winnym jest zawór N75, wymieniłem na nowy, nie ma rezultatów, (nie wiem, czy trzeba za pomocą komputera skasować błąd, jeżeli jest)
podmieniłem zawór również w okolicy podszybia (jest taki sam), również brak rezultatów,
sprawdziłem wszystkie węże podciśnienia, są OK,
jakie macie pomysły
wydaje mi się, że to problem elektroniczny, może jakiś czujnik padł, przepływka? samochód nie kopci po wciśnięciu pedała gazu, więc komputer ustala mieszankę paliwa do niskiej ilości powietrza
samochód nie gaśnie gładko
pozdrawiam
Mateusz
Aktualizacja,
odpiąłem przewód elektryczny od przepływomierza, brak rezultatów,
pacjent to Audi a4 b5 1.9 tdi PD ajm 2000 rok
od pewnego czasu samochód po wciśnięciu gazu w podłogę nie przyśpiesza (muli jakby turbo zostało wyłączone), aż do 2 tysięcy obrotów, wtedy już czuć lekkie przyśpieszenie, od 2500 obrotów uzyskuje pełną moc, przyśpieszenie wgniata w fotel,
po wciśnięciu pedała gazu do 2 tysięcy obrotów czuć szarpnięcie, jednak jest odcięte doładowanie
niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, zawsze zaczyna przyśpieszać idealnie od tych samych wartości na obrotomierzu,
za pomocą strzykawki sprawdziłem czy sztanga turbosprężarki podnosi się, podnosi się około 2 cm, wydaje się że kierownice turbiny nie są zapieczone,
gruszka turbosprężarki trzyma ciśnienie,
wszystko wskazywało, że winnym jest zawór N75, wymieniłem na nowy, nie ma rezultatów, (nie wiem, czy trzeba za pomocą komputera skasować błąd, jeżeli jest)
podmieniłem zawór również w okolicy podszybia (jest taki sam), również brak rezultatów,
sprawdziłem wszystkie węże podciśnienia, są OK,
jakie macie pomysły
wydaje mi się, że to problem elektroniczny, może jakiś czujnik padł, przepływka? samochód nie kopci po wciśnięciu pedała gazu, więc komputer ustala mieszankę paliwa do niskiej ilości powietrza
samochód nie gaśnie gładko
pozdrawiam
Mateusz
Aktualizacja,
odpiąłem przewód elektryczny od przepływomierza, brak rezultatów,
[TDI PD] [TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
Przedewszystkim to podepnij go pod komputer.
"samochód nie gaśnie gładko"
Klapa gasząca działa ? Jeśli nie to wskazówka ,że problem jest gdzieś z podciśnieniem ,układ podciśnieniowy jest szczelny ?
Zobacz krucicec wakupompy i sprawdź wszystkie wężyki .
Zawór n75 generuje podciśnienie na wyjściu do gruszki turbo na wolnych obrotach ?
Wysłane z mojego moto g(8) przy użyciu Tapatalka
"samochód nie gaśnie gładko"
Klapa gasząca działa ? Jeśli nie to wskazówka ,że problem jest gdzieś z podciśnieniem ,układ podciśnieniowy jest szczelny ?
Zobacz krucicec wakupompy i sprawdź wszystkie wężyki .
Zawór n75 generuje podciśnienie na wyjściu do gruszki turbo na wolnych obrotach ?
Wysłane z mojego moto g(8) przy użyciu Tapatalka
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
klapa gasząca działa,
założyłem nowy zawór n75
zaworek jednokierunkowy sprawny, przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę,
turbina pracuje już od niskich obrotów, co wyraźnie słychać,
sztanga turbo porusza się łatwo, około 2 cm, gruszka trzyma ciśnienie, sprawdzałem strzykawką,
sprawdziłem przewody podciśnienia, są OK,
podmieniłem przepływomierz powietrza, brak rezultatu,
czujnik ciśnienia przeczyściłem z oleju, brak rezultatu,
wcześniej samochód, po wciśnięciu gazu, rwał już od 1500 obrotów teraz od 2500 obrotów, samochód przyśpiesza zawsze od tych samych wartości obrotów,
przy wciśnięciu gazu do 2000 obrotów czuć szarpnięcie jakby chciał przyśpieszać, jednak elektronika mu na to nie pozwala, samochód nie kopci na czarno, więc dawka paliwa jest obcięta do niskiej dawki powietrza
spróbuję jeszcze podmienić czujnik ciśnienia doładowania
nie mam programu diagnostycznego, więc nie mam dużego pola do działania, w ostateczności będę musiał zostawić samochód mechanikowi,
jednak co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie?
założyłem nowy zawór n75
zaworek jednokierunkowy sprawny, przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę,
turbina pracuje już od niskich obrotów, co wyraźnie słychać,
sztanga turbo porusza się łatwo, około 2 cm, gruszka trzyma ciśnienie, sprawdzałem strzykawką,
sprawdziłem przewody podciśnienia, są OK,
podmieniłem przepływomierz powietrza, brak rezultatu,
czujnik ciśnienia przeczyściłem z oleju, brak rezultatu,
wcześniej samochód, po wciśnięciu gazu, rwał już od 1500 obrotów teraz od 2500 obrotów, samochód przyśpiesza zawsze od tych samych wartości obrotów,
przy wciśnięciu gazu do 2000 obrotów czuć szarpnięcie jakby chciał przyśpieszać, jednak elektronika mu na to nie pozwala, samochód nie kopci na czarno, więc dawka paliwa jest obcięta do niskiej dawki powietrza
spróbuję jeszcze podmienić czujnik ciśnienia doładowania
nie mam programu diagnostycznego, więc nie mam dużego pola do działania, w ostateczności będę musiał zostawić samochód mechanikowi,
jednak co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie?
[TDI PD] [TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
Zmierz podciśnienie jakie generuje wakupompa i jakie jest na wyjęciu z n75 na sztangę .
Kup sobie interfejs za 30zl na allegro ,bez diagnostyki to wróżenie z fusów .
Wysłane z mojego moto g(8) przy użyciu Tapatalka
Kup sobie interfejs za 30zl na allegro ,bez diagnostyki to wróżenie z fusów .
Wysłane z mojego moto g(8) przy użyciu Tapatalka
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
podmieniłem czujnik ciśnienia, brak rezultatu
nie wiem co mam już robić z tym samochodem
nie wiem co mam już robić z tym samochodem
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
Podłączyć komputer i diagnozować ,wymiana części na ślepo niema sensu szkoda czasu interfejs kosztuje 30zl.
Wysłane z mojego moto g(8) przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g(8) przy użyciu Tapatalka
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
aktualizacja,
gruszka i sztanga turbiny są ok,
po równomierny delikatny wciskaniu pedała gazu, następuje gwałtowny skok obrotów z 1200 do 1400, następnie skok obrotów z 1800 do 2200 obrotów
(od kilku już lat, w gorące dni, na biegu jałowym drga karoseria samochodu, im wyższa temperatura tym mocniej drga, dodanie delikatnie gazu na ułamek sekundy powoduje, że samochód przestaje wpadać w rezonans, w niskich temperaturach nie występuje drganie samochodu, drganie występuje od 10 stopni C wzwyż)
gruszka i sztanga turbiny są ok,
po równomierny delikatny wciskaniu pedała gazu, następuje gwałtowny skok obrotów z 1200 do 1400, następnie skok obrotów z 1800 do 2200 obrotów
(od kilku już lat, w gorące dni, na biegu jałowym drga karoseria samochodu, im wyższa temperatura tym mocniej drga, dodanie delikatnie gazu na ułamek sekundy powoduje, że samochód przestaje wpadać w rezonans, w niskich temperaturach nie występuje drganie samochodu, drganie występuje od 10 stopni C wzwyż)
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
Podłącz komputer bo pewnie siedzi przepływomierz A Ty szukasz w ciemno.
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
aktualizacja, co zostało zrobione,
1.wszystkie wężyki podciśnienia wymienione, sprawne
2.zawór n75 nowy sprawny
3. zawór n18 podmieniony na n75, brak rezultatów, auto dalej muli
4. zaworek jednokierunkowy sprawdzony,
5. za pomocą strzykawki sprawdzona gruszka sztangi, rusza się płynnie, około 2 cm,
6. grusza trzyma ciśnienie,
7. przepływomierz podmieniony z passata 1.9 tdi AHU, brak rezultatu,
8. czujnik podciśnienia mapsensor podmieniony z passata 1.9 tdi AHU, brak rezultatu,
9. EGR tymczasowo zaślepiony, (na czas próby) brak rezultatu,
10. do wężyk od zaworu N75 - wypust do gruszki turbiny, podłączyłem strzykawkę, jest podciśnienie,
11. zawór temperatury paliwa sprawny,
po podłączeniu pod kompa
12. pompotryski stan b.dobry,
13. logi poprawne
14. turbina sprawna, symbolicznie spóźnia się z zadanym przez kompa ciśnieniem
jeszcze niesprawdzone wakumetrem podciśnienie na pompie tandemowej
po naciśnięciu przewodu grodziowego od pompy tandemowej do serwa hamulcowego słychać syczenie, czy tak ma być?
po wciśnięciu pedała gazu do oporu przy 1500 samochód muli do 2000 obrotów, od 2000 obrotów wtedy czuć, że mocniej przyśpiesza, pełną parę odzyskuje od około 2400 obrotów,
samochód po wciśnięciu pedała gazu do oporu nie puszcza czarnego dymu
wcześniej od 1800 obrotów mocno przyśpieszał, aż trzęsło budą, obecnie od 2500 obrotów ma pełny moment obrotowy,
jeszcze pozostało zmierzyć podciśnienie wakumetrem
jeżeli nie podciśnienie, to gdzie szukać problemu?
1.wszystkie wężyki podciśnienia wymienione, sprawne
2.zawór n75 nowy sprawny
3. zawór n18 podmieniony na n75, brak rezultatów, auto dalej muli
4. zaworek jednokierunkowy sprawdzony,
5. za pomocą strzykawki sprawdzona gruszka sztangi, rusza się płynnie, około 2 cm,
6. grusza trzyma ciśnienie,
7. przepływomierz podmieniony z passata 1.9 tdi AHU, brak rezultatu,
8. czujnik podciśnienia mapsensor podmieniony z passata 1.9 tdi AHU, brak rezultatu,
9. EGR tymczasowo zaślepiony, (na czas próby) brak rezultatu,
10. do wężyk od zaworu N75 - wypust do gruszki turbiny, podłączyłem strzykawkę, jest podciśnienie,
11. zawór temperatury paliwa sprawny,
po podłączeniu pod kompa
12. pompotryski stan b.dobry,
13. logi poprawne
14. turbina sprawna, symbolicznie spóźnia się z zadanym przez kompa ciśnieniem
jeszcze niesprawdzone wakumetrem podciśnienie na pompie tandemowej
po naciśnięciu przewodu grodziowego od pompy tandemowej do serwa hamulcowego słychać syczenie, czy tak ma być?
po wciśnięciu pedała gazu do oporu przy 1500 samochód muli do 2000 obrotów, od 2000 obrotów wtedy czuć, że mocniej przyśpiesza, pełną parę odzyskuje od około 2400 obrotów,
samochód po wciśnięciu pedała gazu do oporu nie puszcza czarnego dymu
wcześniej od 1800 obrotów mocno przyśpieszał, aż trzęsło budą, obecnie od 2500 obrotów ma pełny moment obrotowy,
jeszcze pozostało zmierzyć podciśnienie wakumetrem
jeżeli nie podciśnienie, to gdzie szukać problemu?
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
Jak nie podciśnienie to sztanga za drugą jest. No chyba ze wirnik części gorącej ma wywinięte łopatki. Wtedy będzie też mega późno wstawało turbo.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
to by się zgadzało,
jednak samochód nie dymi na czarno podczas nagłego przyśpieszania
jeszcze brałem pod uwagę luz na sztandze, jednak też się nie zgadza,
samochód dostaje moc zawsze od identycznych obrotów,
podczas nagłego wciśnięcia pedału przyśpieszenia, w zakresie obrotów 1500 - 2400, czuć szarpnięcie samochodem jakby chciał pójść pełną parą, jednak go coś blokuje
sztangi nie ruszałem, turbo jest oryginalne
jednak samochód nie dymi na czarno podczas nagłego przyśpieszania
jeszcze brałem pod uwagę luz na sztandze, jednak też się nie zgadza,
samochód dostaje moc zawsze od identycznych obrotów,
podczas nagłego wciśnięcia pedału przyśpieszenia, w zakresie obrotów 1500 - 2400, czuć szarpnięcie samochodem jakby chciał pójść pełną parą, jednak go coś blokuje
sztangi nie ruszałem, turbo jest oryginalne
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
Dymić nie musi bo od tego jest przepływka. Nie pompuje turbo to też nie zaciąga mocno a to też powoduje że przez przepływowy nie idzie duża ilość powietrza. To natomiast powoduje że ogranicza ilość paliwa. Takie perpetum. Jednakże miałem też kiedyś taki przypadek że w turbo ktoś odkręcił śrubkę 9d sztangi ta taka malutka chyba fi 3 czy 4 mm o pół obrotu. To powodowało że spaliny nie mogły się przecisnąć przez zmienna geometrię i też przez to wstawało auto dopiero od 2600 obr. Ale ja bym zaczął od skrócenia sztangi o obrót bądź dwa nawet i zerniecie w łopatki turbiny i na części zimnej jak i gorącej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI PD] Re: brak mocy do 2500 obrotów
przesyłam film z pracy sztangi,
na początku niskie obroty, później chwilowo wyższe, ok. 3500
telefon leżał na samochodzie, więc w niektórych momentach wpadał w rezonans
https://www.szybkiplik.pl/HaBNv3MaUR
plik mp4, można otworzyć za pomocą VLC Media Player
wydaje mi się, że na filmie sztanga nie rusza się w całym zakresie,
próbowałem za pomocą płuc zrobić podciśnienie na wężyku od gruszki, sztanga ruszyła się ok 1 mm, rękoma też ciężko ją poruszyć, natomiast za pomocą strzykawki o pojemności 60 ml sztanga rusza się w całym zakresie, od ogranicznika do ogranicznika, jednak trochę siły trzeba użyć, chyba, że tak ma być...,
luzu na sztandze nie ma,
na ten czas nie chcę przekręcać sztangi turbiny, od kiedy mam ten samochód to sztanga nie była ruszana, a samochód jeździł poprawnie
ciekawe czy to jest oryginalna turbina, czy też regenerowana, na sztandze ma białą farbę,
na początku niskie obroty, później chwilowo wyższe, ok. 3500
telefon leżał na samochodzie, więc w niektórych momentach wpadał w rezonans
https://www.szybkiplik.pl/HaBNv3MaUR
plik mp4, można otworzyć za pomocą VLC Media Player
wydaje mi się, że na filmie sztanga nie rusza się w całym zakresie,
próbowałem za pomocą płuc zrobić podciśnienie na wężyku od gruszki, sztanga ruszyła się ok 1 mm, rękoma też ciężko ją poruszyć, natomiast za pomocą strzykawki o pojemności 60 ml sztanga rusza się w całym zakresie, od ogranicznika do ogranicznika, jednak trochę siły trzeba użyć, chyba, że tak ma być...,
luzu na sztandze nie ma,
na ten czas nie chcę przekręcać sztangi turbiny, od kiedy mam ten samochód to sztanga nie była ruszana, a samochód jeździł poprawnie
ciekawe czy to jest oryginalna turbina, czy też regenerowana, na sztandze ma białą farbę,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 80 gości