Witam.
Golf 4 1.9 TDI 90km ALH 1999r. Jadąc autem około 15min w trasie przy zmianie biegów (z 4 na 5) naciskając sprzęgło auto samo dodało gazu i obroty skoczyły do 5 tyś. następnie zgasło po czym stojąc na poboczu próbowałem daremnie odpalić. Rozrusznik kręci mocno (wymieniałem rok temu na nowy), aku tez mam sprawne (napięcie wynosi 12,4V na zgaszonym silniku przy zapalonym 14,2V). Wszystkie bezpieczniki sprawne. Żadna kontrolka się nie zapaliła. Na warsztacie pod domem podłączyłem go do VAG V-scan 5053C ITS pokazało tylko 1 błąd: uszkodzenie czujnika temperatury oleju. Wcześniej nie miałem tego błędu więc byłem prawie pewien, że to on jest wszystkiemu winien. Kupiłem nowy czujnik, wymieniłem i dalej to samo. Znów sprawdziłem na VAGu, brak błedów więc dalej zacząłem grzebać. Paliwo jest podawane na pompę z pompy na wtryskiwacze też podaje bo lekko odkręcałem wężyki i ciekło z nich (przy próbie odpalenia). Dodam że filtr paliwa był wymieniany rok temu. Filtr powietrza również. Olej i filtr oleju wymieniam co 12tyś. km na 10W40 z Castrola. Auto mam od 4 lat nigdy nie było podobnego problemu, zawsze paliło ładnie i równo pracował silnik. Przy wsadzaniu kluczyka i przekręcaniu na zapłon świece żarowe na chwile się zapalają i gasną jak inne kontrolki (mówię o tym bo czytałem inne posty i o to pytali). Osłonę od rozrządu ściągałem w celu sprawdzenia czy coś na zębie nie przeskoczyło ale było wszystko ok (pasek sztywny, napięty). Wraz ze znajomym postanowiliśmy odpalić go na PLAKa. Za filtrem powietrza ściągnąłem zabezpieczenie i podniosłem rurę. W momencie gdy znajomy kręcił rozrusznikiem, ja dodałem trochę PLAKa do tej rury. Silnik odpalił lecz, strasznie duże były wibracje jak nigdy i bardzo mocno dymił na siwo,szaro (dodam że wcześniej nie dymił ani trochę). W takim stanie jak silnik pracował niby nie równo, a w kabinie pokazywał stałe 950 obrotów i nie skakały, czyli takie jak zawsze. Nie wiem czy silnik pracuje na 3 cylindrach czy co ale miałem wrażenie że głowica się mocno nagrzała a pracował tylko z 2 minuty łącznie, bo odpalany był kilka razy. Później nie trzeba było aplikować PLAKa ale kultura pracy silnika nie jest normalna. Nie wiem czy powiedziałem o wszystkim i nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Proszę o pomoc. W razie czego pytajcie będę śledził temat. POZDRAWIAM
[TDI] [mk4] 1.9 TDI 90km silnik pracuje nieprawidłowo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn sie 17, 2020 16:51
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn sie 17, 2020 16:51
[TDI]
Napisze co mu dolegało może komuś się przydadzą te informacje. Pojechałem z nim do pobliskiego mechanika który miał orginalne oprogramowanie do tego rodzaju aut. Te program nic nie powiedział. Opowiedziałem mechanikowi jak mi się to stało. Stwierdził że silnik zassał olej z intercoolera i po prostu korbę zgięło albo cylinder uszkodziło coś z tych rzeczy ale ciężko stwierdzić. Kazał przede wszystkim sprawdzić ciśnienie na cylindrach a potem ewentualnie rozbierać silnik. Wiec tak zostało sprawdzone ciśnienie na cylindrach na zimnym silniku. Cylinder 1: 27. Cylinder 2: 27. Cylinder 3: 17. Cylinder 4: 29. Przy okazji wyszło że trzecia świeca żarowa (bo przez nie było mierzone ciśnienie) jest w połowie jak by upalona, a pozostałe byłe zdrowe. Myślałem że czeka mnie rozbieranie silnika i remont ale dałem auto do sprawdzenia jeszcze jednemu mechanikowi. On stwierdził że winą jest właśnie 3 wtryskiwacz. Więc został on wymieniony na inny używany. Po odpowietrzeniu układu, bum silnik normalnie pracuje, wibracji brak, nie dymi. Dodam że przy okazji rozebrałem pół komory silnika i wyszło że w intercoolerze jest ogromna ilość oleju. Oczywiście turbo do wymiany idzie, intercooler do czyszczenia i wymienię odmę. Można temat ZAMYKAĆ!
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
[TDI] Re: [mk4] 1.9 TDI 90km silnik pracuje nieprawidłowo
zdrowy tdi na pompie powinien miec miedzy 28 a 32 bary kompresji 27 to juz jest slabo a 17 to kapilca, ciekawe jakim sprzetem mierzona byla kompresja... bo chinskie na szybkozlaczach sie nie nadaja do tego, testowalem 4 kpl i na kazdym w jednym silniku wychodzily inne wartosci.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn sie 17, 2020 16:51
[TDI] Re: [mk4] 1.9 TDI 90km silnik pracuje nieprawidłowo
Po wymianie wtrysku pokazało 20 bary na tym 3 cylindrze, tak sprawdzałem zestawem z yato na szybkozłączkach. To był zestaw pożyczony od znajomego. Nigdy wcześniej nie mierzyłem kompresji silnika wiec nie mogę wyrazić zdania na temat tego sprzętu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości