[TDI VP] [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafalrafal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: AHF

[TDI VP] [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

Post autor: rafalrafal » pn sie 24, 2020 12:16

Witam.
Często przeglądam forum i oglądam YT na różne tematy związane z 1.9 TDI.
Natrafiłem na filmy i opisy, które mówią o demontażu pompy wtryskowej.
W większości opisów jest tak:
- ustawiamy rozrząd/ koło zamachowe / pompę na znaki.
- wałek rozrządu blokujemy
- pompę blokujemy (w zależności od wersji - załóżmy że tutaj wkładamy klucz oczkowy w otwory)
- zaznaczamy punkty na pasku / kołach / obudowach (aby w przyszłości się pokryły)
- odkręcamy koło zamachowe od pompy
- ściągamy koło zamachowe wraz z paskiem rozrządu
- odkręcamy pompę

Nigdy tego nie robiłem i tutaj nie rozumiem jednej rzeczy.
Jak ściągniemy koło zamachowe od pompy to przecież "zgubimy" naszą blokadę.
Więc w jakim dokładnie celu tą blokadę tam zakładamy ?

Jeśli byśmy nie założyli blokady to przy zakładaniu pompy nie możemy jej poprawnie ustawić?



Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 630
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

[TDI VP] Re: [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

Post autor: areczek0000000 » pn sie 24, 2020 19:29

Koło zębate na pompie wtryskowej jest na klinie.


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

rafalrafal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: AHF

[TDI VP] Re: [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

Post autor: rafalrafal » wt sie 25, 2020 07:36

Dzięki za odpowiedź.
Tak - widziałem, że podczas ściągania koła ludzie wspominali aby uważać aby klin nie wypadł.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem zasadę działania pompy. Ale koło zębate napędza wał na której jest pompa łopatkowa (tam wytwarzane jest wstępne ciśnienie?) a następnie ten wał porusza "falą".
Więc jak to wszystko jest na klinie, po wyjęciu pompy rotacyjnej można swobodnie kręcić pompą to po co ją blokujemy jak podczas wkładania i tak musimy ją manualnie ustawić.
Czyli zakładamy pompę, zakładamy koło zgodnie z klinem i w sumie i tak musimy kręcić pompą aby zgrała nam się z otworkiem.

Czy dobrze rozumuje?
Zaznaczę, że nigdy nie zdejmowałem pompy, i nigdy nie miałem jej na "stole"



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

[TDI VP] Re: [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

Post autor: Adamm » czw sie 27, 2020 01:56

masz rację, blokuje się ją po to, by miec pewnośc że wszystkie elementy rozrzadu sa na znakach (wałek wał i pompa)
w przypadku AHF ASV ALH oraz AGR nie masz klina na kole pompy, masz kolo mocowane na 3 sruby i tylko je odkrecasz do wyjęcia pompy i niech Cie reką boska broni przed odkrecaniem głównej śruby (podstawy kola pasowego) bo pozniej nie ustawisz poczatku tloczenia.

kolo z klinem jest w silnikach AHU 1Z AFN i podobnych z czarnym deklem zaworowym.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

rafalrafal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: AHF

[TDI VP] Re: [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

Post autor: rafalrafal » czw sie 27, 2020 09:36

Tylko się upewnię czy wiem o które śruby chodzi.

Zaznaczone na zielono można odkręcić. Wtedy odkręcimy koło. "Pod kołem" znajdują się kolejne śruby które mocują pompę do uchwytu.

Śruby zaznaczonej na czerwono nie można odkręcać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

[TDI VP] Re: [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

Post autor: Adamm » czw sie 27, 2020 10:25

tej na srodku czerwonej nie ruszaj, (na zdjeciu masz dwie na czerwono ;) )

dokladnie, odkrecasz trzy sruby na klucz 13, zdejmujesz kolo i masz sruby mocujace pompe do loza.
blokada wchodzi w podstawe kola i obudowe pompy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

rafalrafal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt wrz 20, 2019 09:39
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: AHF

[TDI VP] Re: [1.9 TDI AHF] Demontaż pompy rotacyjnej / wtryskowa. Blokady / Ustawianie.

Post autor: rafalrafal » czw sie 27, 2020 14:26

Dzięki. Nie zwróciłem uwagi, że Paint zamienił mi kolor :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 166 gości