[TDI VP] Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 01:33
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
[TDI VP] Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75
Na wstępnie z góry przepraszam, że pacjent to Audi, ale na forum audika nie jestem zarejestrowany.
Mam problem z Audi A3 1.9 TDI to jest zwykła 90KM z 97 roku. Miałem w tym aucie problem z odcinaniem turbo gdzieś przy 120, typowy notlauf, z tym, że to auto służy zwykle do jazdy do piekarni.. Więc jakoś nic z tym tematem nie robiłem. I czasem po dłuższym postoju trochę dłużej kręcił, żeby odpalić(mam jeszcze 1.9TDI Golfa IV i wiem jak powinien odpalić, pomimo naładowanego aku itp)
Nagle rano odpalam auto(garażowane) i po odpaleniu chodzi dosłownie jak traktor, wolne obroty falują z ponad 900 co powiedzmy 2 sekundy do prawie 800 i znowu wracają do swojego poziomu(jakby komputer korektą stabilizował obroty). Auto jest tak słabe, że ledwo ruszyć nim można i intensywnie dymi(jakby silnik się dusił spalinami, kontrolki nie wskazują na nic niepokojącego) Podłączyłem kompa i taki błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
Po odłączeniu wężyka co idzie do EGRa(z zaworku N18 - ten z lewej na podszybiu) auto nie dymi,pali na dotyk i odzyskuje moc powiedzmy w przedziale do 2tys obrotów(wyżej też się kręci), turbo działa(później je odcina gdzieś przed 2tys). I teraz pytanie moje brzmi ten jedyny błąd jest prawdopodobnie związany z N75 i overboostem co był już wcześniej a nowa usterka nie ma błędu wcale czy ten uwalony n75 może robić takie objawy? Wężyki szczelne na moje oko. Podmienić N18 z N75 na próbę, czy od razu zamawiać(reanimować N75), albo problem z EGRem? Bo to dymienie nie pasuje mi do N75 a po wypięciu wężyka z EGRa nagle jak ręką odjął dolegliwości mijają.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem z Audi A3 1.9 TDI to jest zwykła 90KM z 97 roku. Miałem w tym aucie problem z odcinaniem turbo gdzieś przy 120, typowy notlauf, z tym, że to auto służy zwykle do jazdy do piekarni.. Więc jakoś nic z tym tematem nie robiłem. I czasem po dłuższym postoju trochę dłużej kręcił, żeby odpalić(mam jeszcze 1.9TDI Golfa IV i wiem jak powinien odpalić, pomimo naładowanego aku itp)
Nagle rano odpalam auto(garażowane) i po odpaleniu chodzi dosłownie jak traktor, wolne obroty falują z ponad 900 co powiedzmy 2 sekundy do prawie 800 i znowu wracają do swojego poziomu(jakby komputer korektą stabilizował obroty). Auto jest tak słabe, że ledwo ruszyć nim można i intensywnie dymi(jakby silnik się dusił spalinami, kontrolki nie wskazują na nic niepokojącego) Podłączyłem kompa i taki błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
Po odłączeniu wężyka co idzie do EGRa(z zaworku N18 - ten z lewej na podszybiu) auto nie dymi,pali na dotyk i odzyskuje moc powiedzmy w przedziale do 2tys obrotów(wyżej też się kręci), turbo działa(później je odcina gdzieś przed 2tys). I teraz pytanie moje brzmi ten jedyny błąd jest prawdopodobnie związany z N75 i overboostem co był już wcześniej a nowa usterka nie ma błędu wcale czy ten uwalony n75 może robić takie objawy? Wężyki szczelne na moje oko. Podmienić N18 z N75 na próbę, czy od razu zamawiać(reanimować N75), albo problem z EGRem? Bo to dymienie nie pasuje mi do N75 a po wypięciu wężyka z EGRa nagle jak ręką odjął dolegliwości mijają.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 01:33
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75
a czemu nie naprawisz / nie wymienisz tego N75?
Czy on to powoduje czy nie to i tak jest zepsuty. Napraw, po naprawie podłącz kompa i będziemy dumać po nitce do kłębka.
Czy on to powoduje czy nie to i tak jest zepsuty. Napraw, po naprawie podłącz kompa i będziemy dumać po nitce do kłębka.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 01:33
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75
Więc N75 wymieniony, dolot cały szczelny(łącznik pomiędzy odmą i przewodem co idzie od filtra powietrza wymieniony). Odma drożna idzie delikatna mgiełka z niej(myślałem czy to nie przez odmę..) Egr wymontowany(nawet nie był aż tak bardzo zabrudzony) wyczyszczony, tłoczek szczelnie zatyka). Kupiłem używany przepływomierz ori i na starym przypływomierzu objawy jak wyżej napisałem, na nowym nie falują wolne obroty, ale auto bez mocy do 2,5tys obrotów po przegazówce powyżej 2,5k obrotów auto dostaje oddech. Wskazania w grupie 003 statycznie niestety są złe(powinno być niby 230-370) MAF wymagany 270 i actual(3 okienko) pokazuje 5mg przy dodawaniu lekko gazu 0 i wtedy nie wyskakuje żaden błąd. Po dodaniu gazu powyżej 2,5k obrotów MAF actual wynosi już stałe 550mg(tak jakby mapa awaryjna) i wyskakuje błąd przepływomierza a auto później już obojętnie od obrotów trzyma 550mg i jako tako jeździ i przede wszystkim nie dusi się spalinami jak wcześniej. Czyli rozumiem kupiłem trafną przepływkę? Może ma ktoś sprawną używkę na sprzedaż bo chce samochód wyleczyć do końca i idzie na sprzedaż.
Jest możliwe, że przed filtrem coś zatkało cały przepływ powietrza? Albo turbina ma fatal error i nie "wymusza" ssania przez przepływkę? Sztanga z gruszki turbo pracuje około 1cm więc chyba źle nie jest. Sam już nie wiem co dalej robić?
przepływomierz Bosch o numerach 06A 906 461 lub 0 280 217 121
Edit. Na starym przepływomierzu jedynie pomaga jak odepnę wężyk co idzie do puszki EGRa wtedy auto nie dusi się i jeździ bez turba. Na kupionej chociaż wszystko jest popodłączane jak należy,ale dalej to nie jest to.
Jest możliwe, że przed filtrem coś zatkało cały przepływ powietrza? Albo turbina ma fatal error i nie "wymusza" ssania przez przepływkę? Sztanga z gruszki turbo pracuje około 1cm więc chyba źle nie jest. Sam już nie wiem co dalej robić?
przepływomierz Bosch o numerach 06A 906 461 lub 0 280 217 121
Edit. Na starym przepływomierzu jedynie pomaga jak odepnę wężyk co idzie do puszki EGRa wtedy auto nie dusi się i jeździ bez turba. Na kupionej chociaż wszystko jest popodłączane jak należy,ale dalej to nie jest to.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75
Mateusz oszczedz sobie nerwow i zrob logi dynamiczne i statyczne, wszystko opisalem w regulaminie dzialu diagnostyka, nie patrz na to co dzieje sie w logach statycznych, szczegolnie na wskazania przeplywomierza. Lapiesz odciecie pewnie przez przeladowanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pn wrz 14, 2009 01:33
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
[TDI VP] Re: Witam, mam zapytanie. Zepsuty N75
Problem rozwiązany:) Kupiony używany przepływomierz okazał się również uwalony. Autko teraz ładnie śmiga. Może komuś to pomoże, ale oba były tak uwalone, że miały wskazania na statycznym 0 lub 5mg.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości