[MK1 1.6 D] problem z powietrzem w paliwie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

linkinpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 22, 2005 00:20
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

[MK1 1.6 D] problem z powietrzem w paliwie

Post autor: linkinpio » ndz paź 15, 2006 14:35

Witam wszystkich jestem nowy na forum wiec badzcie wyrozumial dla mnie :D Mam powazny problem!!! Jakis miesiac temu mialem powietrze (zwykle bombelki) w ukladzie paliwowym i zapowietrzalo mi pompe wtryskowa. Postanowilem to zrobic i znalalem dziure w przewodzie wychodzacym bezposrednio z baku. Oczywiscie usterka zostala niezwlocznie usunieta. Lecz jakis tydzien temu w ukladzie paliwowym pojawilo mi sie powetrze ale nie w takich dyzych boblekach jak wczesniej tylko w malutkich i gdy dodaje gazu to praktycznie przewodem do pompy leci piana. Wczoraj przejzalem caly uklad od baku do pompy i nie znalazlem zadnych dziurek przeciekow itp. A po calej operacji stan tego jeszcze sie pogorszyl na 4 biegu przy predkosci rzedu 95-100 km przerywa silnik, nie ma macy wogole, wiecej jak 100 nie da sie jechac nawet na 5-tym biegu. Nie mam juz pomyslow co moze byc nie tak gdzies slyszalem ze to moze byc filtr paliwa (moj filtr byl wymieniony w styczniu tego roku) przy okazji jak przegladalem cayl uklad wczoraj to odkrecalem filtr zauwazylem ze nie jest do pelna byl napelniony paliwem. Czy to tak ma byc? Drugie co mi przychodzi na mysl to bak ale dziwny on jest gdyz jest metalowy i przewody nie dochodza do niego od gory jak w kazdym innym tylko na samym spodzie jest wiec wydaje mi sie ze nie powinno byz zadnych rurek w baku ktore moglyby przerdzewiec. Prosze o pomoc bo ja juz nie mam pomyslow. [-o<



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » ndz paź 15, 2006 19:59

miałem to samo tylko mi już nawet na 3 nie chciał jechać :bigok:
ok do rzeczy, mogą być 2 przyczyny.
1. sprawdz wszyctkie opaski na przewodzie doprowadzającym paliwo, kturaś mogła poluzować i ci łapie powietrze, jak zauważysz ze sie kreci wokół weża to najlepiej kup nowe tylko takie co mają śróbe z waskim gwintem, bodajże 4 śróbi tam są, bo dobrze dociągają, te z grubym gwintem sa kijowe, a przy filtrze paliwa masz take czary mary w kształcie pierścienia na weży doprowadzajacym paliwo miedzy tym pierscieniem a filtrem ma być podkładka miedziana, może być wyjedzona juz. Filt paliwa musi byś cały zalany paliwem wtedy wszysko ma być ok. Podczas wymiany filtra zawsze go zalewaj paliwem przed zakreceniem
2 przyczyna według mnie główna tego problemu z zapowietrzaniem to zasyfiony bak, u mnie był tak zarabany dziadostwem ze nie brało paliwa i tez miałem piane w przewodach. Wyciag kanape i odkrec dekiel na 3 sróbki, pod nim masz zamocowany pływak. odepnij przewody i odkec go w przeciwną strone do ruchu zegara. latarka w dłoń i szukaj na dnie baku filtra z siatki. zrób sobie taki przyżad do wyciągniecia filtra w kształcie " J " i wyciąg filtr do mycia, uważaj by go nie zgubić przy wyciaganiu bo nie radze ci go szukać potem po baku :bajer:
daj znac czy masz syf w baku, jak tak to ci powiem jak go wyczyścić nie wyciągając go :bigok:


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Art » pn paź 16, 2006 10:13

W moim przypadku 3 razy miałem takie objawy jak Twoje!

1- często pojawia się niewidoczna nieszczelność na przelewach z wtrysku do wtrysku - więc wymiana przewodów!

2- Zrezygnowałem z filtra z podgrzewaczem i radze to wszystkim gdyż 60% nieszczelności powstaje w tym miejscu gdzie taka zawleczka dociska przewód powrotny z pompy!
Podgrzewacz to lipa bo działa tylko wtedy jak już palowo w pompie się zagrzeje i wraca ciepłe z pompy do filtra gdzie miesza się z zimnym z baku , dlatego jeżeli ktoś myśli że na mrozie rano startując będzie odpalał na ciepłym paliwie to się myli.

3- Zatankowałem kiedyś lipne paliwo w którym była woda i tworzyła ona te bąbelki a nawet pianę - do tego stopnia była lipa że na wolnych obrotach gasł bez ssania a max 100 kmh!



linkinpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob paź 22, 2005 00:20
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: linkinpio » pn paź 16, 2006 20:35

Wielkie dzieki chlopaki za pomoc. Bylem jeszcze dzisiaj u mechanika i potwierdzil ze cos musi byc nie tak z filtrem paliwa. Kupilem nowy i przy zakladaniu upewnilem sie ze przewod jest nie zatkany dmuchnolem w niego i tak jakby cos sie toszke odblokowalo w baku jak zaczolem spuszczac paliwo po trochu jakies brudy z baku wylecialy.
piecu pisze:przyczyna według mnie główna tego problemu z zapowietrzaniem to zasyfiony bak,
Piecu pewnie miales racje z tym bakiem ze byl zasyfiony ale nie mam czasu i ochoty go teraz rozbierac moze akurat bedzie dobrze :)
No i zalozylem nowiutki filterek paliwa i normalnie jak reka odją :) zero powietrza nic kompletetnie nic. Naprawa kosztowala mnie 25 zl za filtr ( po znajomosci :D kupilem ) no i troche nerwow :) Jeszcze raz dzieki za szybka pomoc !!!



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » wt paź 17, 2006 13:43

linkinpio pisze:No i zalozylem nowiutki filterek paliwa i normalnie jak reka odją

no to super, mam propozycje zebyś sprawdził stary filtr paliwa w jakim jest stanie, czy nie jest zapchany przez dziadostwo, bo moze tak byc że sie długo nie pocieszysz jazda, jak rzeczywiscie masz dziadostwo w baku i zasysa do przewodów to może być powtórka z rozrywki, ale omge sie mylić. Dla spokoju i pewności sprawdz kiedyś co masz w baku. Powodzenia


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości