[TDI PD] [ROZWIĄZANY] AJM - niedoładowanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Robekrobek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob gru 15, 2018 07:03

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: Robekrobek » wt sty 22, 2019 23:43

A pompy w zbiorniku nie ma u ciebie?



snakeu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw wrz 08, 2016 23:19
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: VW Bora Variant 1.9 AJM, VW Golf 4 1.9 ALH

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: snakeu » wt sty 22, 2019 23:51

nie ma, bo nie ma bazpiecznika nr 28, ale była próba na bańce z ropą w kabinie z pominięciem filtra i dalej to samo.



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: glaca77 » śr sty 23, 2019 01:11

Bańka nie pomogła ale ja będę upierał się że silnik dostaje za mało paliwa. Nie znam budowy pompy tandemowej(czy tam może coś przytykać) więc czepię się jeszcze przepływki mimo że była podmieniana. Ograniczenie dymienia przez zmniejszenie dawki paliwa(kol.4 w 008) jest kontrolowane przez ECU tylko na podstawie wskazań przepływki i robi to skutecznie. Spróbuj zastąpić ją diodą(za 50 gr) bo wskazania przepływki zależą z kolei od doładowania i.t.d. Tu masz temat: viewtopic.php?f=82&t=363855&hilit=dioda ... %C5%82ywki Może jutro kolega wesol doradzi lepiej po logach zrobionych na życzenie.



snakeu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw wrz 08, 2016 23:19
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: VW Bora Variant 1.9 AJM, VW Golf 4 1.9 ALH

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: snakeu » czw sty 24, 2019 00:12

Test z diodą robiłem na samym początku, jeszcze chyba przed podmianą przepływki z golfa ale dziś dla pewności zrobiłem jeszcze raz. Może jest odrobinę żwawszy (pewnie przez większą dawkę) ale wzrostu doładowania nadal brak. Załączam dwa krótkie logi z próby z diodą (4 bieg).
http://vaglogi.pl/log-001_008_8z5yrx.html
http://vaglogi.pl/log-003_011_3I0R74e.html
Jeśli chodzi o tandem pompę to chyba ciężko żeby coś tam było przytkane, duża ilość paliwa wracała wężem powrotnym do bańki, a z tego co się orientuję to całe paliwo przechodzi przez kanał w głowicy i co nie zasili pompowtrysków wraca.

A czy ktoś z Was spotkał się z przypadkiem zimnych lutów lub zaśniedziałych styków przy ECU w sensie, że może źle czyta (zaniża) pomiar z map sensora (sam map sensor był podmieniany) ?
Jeśli chodzi o napięcia na wtyku od czujnika to na 2 i 3 pinie jest po 5V do masy akumulatora.



Robekrobek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob gru 15, 2018 07:03

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: Robekrobek » czw sty 24, 2019 07:43

Moze nieszczelne pompki masz. Glowica do regeneracji. Zmieniales oringi na pompkach?



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: glaca77 » czw sty 24, 2019 10:46

Wygląda że paliwo dostaje,może za małe ciśnienie .Przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i zwróciłem uwagę na długość sztangi. Do niedawna byłem przekonany, że minimalna różnica ciśnień w 011BS to 50-60 mbar aby turbina prawidłowo pompowała ale podobno auto może dobrze jeździć już przy różnicy 30 mbar. U Ciebie jest to aż 150 mbar. Może po prostu sztanga jest za długa?(choć nawet bez doładowania powinien jechać) Demontaż pompek, głowicy to dość gruba robota. Spróbuj skrócić sztangę od razu o trzy obroty żeby nie męczyć wielokrotnie auta. Wiem że panuje opinia, iż długość ma być książkowa ale według mnie dotyczy to tylko nowej turbiny na nowym silniku i osprzęcie( w końcu po coś jest ta regulacja).Zwróć też uwagę na ogranicznik maksymalnego doładowania,on też nie bez powodu ma możliwość regulacji.(napisz jakie błędy Ci wywala)



snakeu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw wrz 08, 2016 23:19
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: VW Bora Variant 1.9 AJM, VW Golf 4 1.9 ALH

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: snakeu » czw sty 24, 2019 22:17

Wyciągnałem gruszkę i skróciłem sztangę dokładnie o 3 pełne obroty. Podczas jazdy żadnych zmian nie odczułem pompuje też tylko w granicach 1400 mBar, w grupie 011BS pompuje dokładnie tyle samo.
Log 011BS http://vaglogi.pl/log-011_7Q4nf.html

Co do głowicy to była robiona podczas wymiany UPG (była dmuchnięta do kanału wodnego) łącznie z planowaniem, czy oringi były wymienione na pompkach - nie mam 100% pewności.
Jednak problem z niedoładowaniem był już na długo przed wymianą uszczelki tylko wtedy wiadomo nie można był auta ciągnąć wyżej na obrotach bo płyn zbiorniczkiem wywalało.

Nie mam innych błędów na vagu - o zimne luty, zaśniedziałe styki na ecu pytałem hipotetycznie czy po prostu tam nie zajrzeć.
A co sądzicie o intercoolerze może tam jest gdzieś nieszczelność? osłuchowo nic nie słychać, ale z tego co widziałem jest to intercooler valeo więc ktoś wcześniej pewnie już go wymieniał.
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2019 23:50 przez snakeu, łącznie zmieniany 1 raz.



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: glaca77 » czw sty 24, 2019 23:12

Nie wiem czy przez pomyłkę wkleiłeś log z 19.01.19, czy go nie zapisałeś, ale wierzę na słowo i świadczy to o tym, że sztanga była max. rozkręcona i kierownice poruszają się dalej w tym samym zakresie( bo max skok sztangi wymontowanej gruchy jest większy niż max skok trzpienia kierownic) . Spróbuj skracać dalej już bez jazdy, tylko obserwuj zmiany w 011BS. Jak różnica spadnie do 80 mbar to się przejedź.



snakeu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw wrz 08, 2016 23:19
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: VW Bora Variant 1.9 AJM, VW Golf 4 1.9 ALH

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: snakeu » czw sty 24, 2019 23:55

Przepraszam mój błąd, nie zauważyłem, że dopisał mi loga do poprzedniego i jest na dole pomiar z dziś. Więc źle przeczytałem i błędnie Ci podałem w poprzednim poście. Jednak ciśnienie się zmniejszyło w 011BS z 1132.2 do 1111.8 . Czyli mam skrócić jeszcze sztangę aby wartość była w okolicy 1070 mbar?



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: glaca77 » pt sty 25, 2019 00:08

Tak, skracaj do uzyskania różnicy 70-80 mbar (max/min).



snakeu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw wrz 08, 2016 23:19
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: VW Bora Variant 1.9 AJM, VW Golf 4 1.9 ALH

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: snakeu » pt sty 25, 2019 16:41

Dziś postaram się skrócić sztangę ale wydaje mi się, że to nie będzie przyczyna ponieważ jest to PD i zwieksza obroty do 1400 w 011BS a zgodnie z tym opisem z tdiclub.com zmiana ciśnienia w PD jest od 80 do 150 mbar.

The MAP actual pressure should cycle at least 30 mbar with a stock turbo if the test is done at idle - as the ALH engines do. (less change will probably occur with a larger than stock turbo.) If the engine accelerates to 1400 rpm (as the PD engines do that I am familiar with) then the MAP should change by at least 80 mbar. I would say that most PD engines with stock turbos change about 150 mbar from min boost to max boost at 1400 rpm.



glaca77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: glaca77 » pt sty 25, 2019 22:24

Masz rację, poddaję się ale napisz jak coś się zmieni.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: muszkatobiasz » pt sty 25, 2019 23:05

a zajrzyj jeszcze na pasek rozrządu bo wałek jest troszku rozjechany tolerancja jest 0.5 u ciebie jest od 1 do minus 1.1 albo pasek za luźny albo coś z czujnikiem chyba że dolne kółko od wału jest wydeptane na klinie bo tam występuje takie same kółko jak w starszych silnikach 1.9 które często miały z tym problem



snakeu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw wrz 08, 2016 23:19
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: VW Bora Variant 1.9 AJM, VW Golf 4 1.9 ALH

[TDI PD] Re: AJM - niedoładowanie

Post autor: snakeu » śr lut 20, 2019 23:17

Dziś sprawdziłem ciśnienie paliwa na tandem pompie i wychodzi ze jest za niskie. Na wolnych obrotach ok 2,4 bar, przy 2500 obrotów osiąga 7 bar i już dalej nie wzrasta przy 4000 obrotów jest 7 bar.
Załączam film z pomiaru https://www.youtube.com/watch?v=mJUlD35aJwY

Log statyczny grupa 18. Przy około 2500 obrotów i trzymaniu gazu pojawiają się wartości 4.0 - czyli jakby za mała dawka
http://vaglogi.pl/log-018_008_DX8RY3w.html

Grupa 23 http://vaglogi.pl/log-023_008_4Z9y386.html
W grupie 23 nie ma wartości ujemnych przy podniesionych obrotach co mogło by świadczyć o z małej dawce.
Grupa 13 http://vaglogi.pl/log-013_57YME.html

Pompa do wymiany ? pompowtryski wedługo logaów są ok ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości