[TDI PD] Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI PD] Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
witam
Wczoraj jadąc autostradą przy ok 140 nagle bardzo głośno zaczęło telepać,terkotać od strony silnika,dźwięk jakby walnięty dwumas lub panewka. Auto nie zgasło,ale bardzo głośno chodziło, zjechałem na pas awaryjny i obroty falowały trochę i zgasiłem silnik. Przy ponownej próbie uruchomienia auto już nie chciało zapalić. Trzeba było ściągać lawetę.
przed awarią było trochę słychać koło dwu masowe(przynajmniej tak mi się wydaje,że to koło),ale tragedii nie było,jak się rozgrzał to nie było słychać, przez ostatni tydzień jak spadła temperatura to trochę głośniej było słychać terkotanie,zwłaszcza przy zmianie biegów jak się sprzęgło wciskało. silnik chodził bardzo dobrze ale powyżej 2000 obrotów zauważalne było delikatne klepanie (to klepanie pojawiło się jakiś tydzień temu)
Jakiś miesiąc temu był wymieniany kompletny rozrząd i od tego czasu przejechane może 1000 kilometrów.
Pasek rozrządu cały. Oleju nic nie ubyło, na bagnecie żadnych opiłków metalu nie ma.
Czy możliwe żeby rozleciało się koło dwu masowe ? Czy przez to auto by nie odpalało ?
Po podłączeniu komputera na silniku wyskakuje taki błąd
Control Module Part Number: 038 906 019 NT
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 8353
Software Coding: 00102
Work Shop Code: WSC 06402
1 Fault Found:
19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range
P3008 - 00-00 - -
silnik 1.9 tdi PD
będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc czy sugestię. Pozdrawiam
Wczoraj jadąc autostradą przy ok 140 nagle bardzo głośno zaczęło telepać,terkotać od strony silnika,dźwięk jakby walnięty dwumas lub panewka. Auto nie zgasło,ale bardzo głośno chodziło, zjechałem na pas awaryjny i obroty falowały trochę i zgasiłem silnik. Przy ponownej próbie uruchomienia auto już nie chciało zapalić. Trzeba było ściągać lawetę.
przed awarią było trochę słychać koło dwu masowe(przynajmniej tak mi się wydaje,że to koło),ale tragedii nie było,jak się rozgrzał to nie było słychać, przez ostatni tydzień jak spadła temperatura to trochę głośniej było słychać terkotanie,zwłaszcza przy zmianie biegów jak się sprzęgło wciskało. silnik chodził bardzo dobrze ale powyżej 2000 obrotów zauważalne było delikatne klepanie (to klepanie pojawiło się jakiś tydzień temu)
Jakiś miesiąc temu był wymieniany kompletny rozrząd i od tego czasu przejechane może 1000 kilometrów.
Pasek rozrządu cały. Oleju nic nie ubyło, na bagnecie żadnych opiłków metalu nie ma.
Czy możliwe żeby rozleciało się koło dwu masowe ? Czy przez to auto by nie odpalało ?
Po podłączeniu komputera na silniku wyskakuje taki błąd
Control Module Part Number: 038 906 019 NT
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 8353
Software Coding: 00102
Work Shop Code: WSC 06402
1 Fault Found:
19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range
P3008 - 00-00 - -
silnik 1.9 tdi PD
będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc czy sugestię. Pozdrawiam
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Sprawdź dwumass, panewki, I rozrząd na początek czy jest na znakach
Wysłane z mojego EML-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L09 przy użyciu Tapatalka
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Możliwe że napinacz ktoś zamontować i nie okrecil wałem test napinacz tak zwany
Wysłane z mojego EML-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L09 przy użyciu Tapatalka
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
ja sam to za dużo nie zdziałam,na mechanice średnio się znam. Uważacie ,że powinienem zaprowadzić auto tam gdzie był rozrząd robiony,czy gdzie indziej?
Jeżeli by rozrząd przeskoczył,to czy auto by przypadkiem nie zapalało ciężej ? Bo zapalał od strzała nie zależnie czy zimny czy ciepły.
Jak tak poczytałem na necie różne przypadki to niektórzy pisali,że uszkodzony dwumas uszkadzał wał korbowy i wtedy silnik na szrot. mam złe przeczucia :/ auto kupione 3 miesiące temu a tu taki zonk
Jeżeli by rozrząd przeskoczył,to czy auto by przypadkiem nie zapalało ciężej ? Bo zapalał od strzała nie zależnie czy zimny czy ciepły.
Jak tak poczytałem na necie różne przypadki to niektórzy pisali,że uszkodzony dwumas uszkadzał wał korbowy i wtedy silnik na szrot. mam złe przeczucia :/ auto kupione 3 miesiące temu a tu taki zonk
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Poproś mechanika u którego robiłeś auto żeby zajrzał to nie kosztuje...
Wysłane z mojego EML-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L09 przy użyciu Tapatalka
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Jak znam życie to się szpilka od napinacza poluzowała.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- arti8383
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz paź 01, 2017 18:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Golf V
- Kontakt:
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Skąd jesteś? We Wrocławiu mogę ci to ogarnąć na moim warsztacieamadeusz3 pisze: ↑pt lis 30, 2018 14:24ja sam to za dużo nie zdziałam,na mechanice średnio się znam. Uważacie ,że powinienem zaprowadzić auto tam gdzie był rozrząd robiony,czy gdzie indziej?
Jeżeli by rozrząd przeskoczył,to czy auto by przypadkiem nie zapalało ciężej ? Bo zapalał od strzała nie zależnie czy zimny czy ciepły.
Jak tak poczytałem na necie różne przypadki to niektórzy pisali,że uszkodzony dwumas uszkadzał wał korbowy i wtedy silnik na szrot. mam złe przeczucia :/ auto kupione 3 miesiące temu a tu taki zonk
Jeśli rozrząd przeskoczył to silnik będzie kręcił lżej ale nie odpali
Co do mechanika, oddał bym auto tylko na sprawdzenie do innego warsztatu bo jak wyjdzie zj....a robota to ten co robił zrobi tak że nie będzie to już z jego winy
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Łódź. A gdyby to walnął wał korbowy,to by auto od razu zgasło? Bo tu zaczęło napierdzielać ale silnik nadal chodził.Boje się,że to coś poważniejszego niż tylko problem z rozrządem.
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Niestety obróciła się panewka,więc chyba pozostaje mi szukać silnika,albo sprzedać tak jak stoi...
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
W jakim to aucie ci się stało?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Ibiza 6l kod silnika buk. Nie wiem co robić, silnik to koszt prawie 3k a nawet nigdzie takiego nie ma. Jeden był na Allegro miesiąc temu ale już nie aktualne.
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Buk to 160 konna wersja co nie. To bliźniak do asz arl. Jakieś tam różnice drobne są w turbo i pompkach ale też dość wydajne. Kup słupek asz i orzekladaj.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI PD] Re: Nagła awaria na autostradzie,głośne terkotanie
Tak,to cupra 160kucy. ASZ to to samo? Przedliftowa miała kod silnika Bpx. Jeżeli włożę tam asz i przełożę wtryski i turbo od swojego to będzie wszystko ok? Bo chyba niczym innym te silniki się nie różnią chyba...
Dobrze by było żeby rozrząd pasował ze starego bo jest nowy więc po co kupować kolejny
Dobrze by było żeby rozrząd pasował ze starego bo jest nowy więc po co kupować kolejny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości