[MK3 TDI AFN] Niepokojący wyniki pomiaru.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 20:50
- Lokalizacja: Kraków
[MK3 TDI AFN] Niepokojący wyniki pomiaru.
Witam, swego czasu pisalem o nagminnych notlaufach, ale nie mogłem poprzeć tego żadnym pomiarem z vaga. Dzisiaj wreszcie udało mi się zrobić pomiar bloków 3,8 i 11. Rzućcie proszę fachowym okiem na te wskazania. Jak dla mnie coś nie tak jest. Dzięki. Aha, na pomiarze statycznym i po pomiarze dynamicznym żadnych błędów. I ciekawą zależność zauważyłem. Kiedy temperatura powietrza przekroczy 30 stopni auto łapie notlaufy.
Oto rzeczone bloki i ich wskazania.
Co sądzicie o tym?
Pozdrawiam
Oto rzeczone bloki i ich wskazania.
Co sądzicie o tym?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn gru 11, 2006 10:07 przez marekmario, łącznie zmieniany 1 raz.
Na notlaufa nic mi tu nie wyglada.
Dziwne jest tylko cisnienie miedzy 3400 a 3800obr nagly spadek moze grucha zapieczona?
Dziwne jest tylko cisnienie miedzy 3400 a 3800obr nagly spadek moze grucha zapieczona?
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
przepływka pokazuje mniej bo turbina mniej pompuje..mirass pisze:no i dziwnie przepływka w tym zakresie wskazuje - nagle słabnie
marekmario, musisz zrobić pomiar z notlaufem, i podać błędy ze sterownika wtedy będzie coś widać..
no to musimy poczekać do latamarekmario pisze:Kiedy temperatura powietrza przekroczy 30 stopni auto łapie notlaufy.
ten spadek ciśnienia przy 3600-3700 to nie było przypadkiem chwilowe odpuszczenie gazu ?
mnie bardziej martwi powolne bujanie się turbiny, dopiero przy 2400-2500 daje zadane ciśnienie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 20:50
- Lokalizacja: Kraków
Witajcie Dzięki za odpowiedzi. Niestety pedał gazu był cały czas w podłodze. Przy prędkości 100-120km/h odczuwam właśnie spadek mocy. Coś w rodzaju przyhamowywania. Potem już normalnie przyspiesza. I fakt, dość późno suszarka dmucha. Z moich doświadczeń z tym samochodem od ok. 2200rpm (odczyt z obrotomierza niewolny od błędu ). Czy ewentualnie wyczyszczenie turbinki da coś? Nie zauważyłem jakiegoś przesadnego kopcenia. Owszem, najlepiej to widać w nocy, przy światłach innych samochodów jak dam mu w d... to lekko szarawy dym jest. Ale ani czarny ani biały. W dzień tego nie widać. Oleju też nie zjada. Aha, bypass chodzi bardzo lekko. I cóż to się dzieję z mym gofrem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 20:50
- Lokalizacja: Kraków
dokładnie tak, dość lekko porusza się w całym zakresiecowboy pisze:bypass - chodzi Ci o sztangę przy turbinie ?
Tak zrobię. Wiem, że to nie wyznacznik, ale N75 jest niesłyszalny wogóle, nawet podczas testowania zaworów na VAG-u też nic, cisza głucha. Jedynie słychać sztangę jak się porusza (odgłos jakby pompki).cowboy pisze:może to zaworek n75 niedomaga - spróbuj podmienić się z kimś na chwile...
przy ręcznym podnoszeniu do góry powinien byc wyczuwalny opór membrany w mieszkudokładnie tak, dość lekko porusza się w całym zakresie
i ten opór powoduje szybkie opadanie z powrotem..
u mnie też nic nie słychać... wydaje mi się że w 1Z te zaworki hałasująmarekmario pisze:Tak zrobię. Wiem, że to nie wyznacznik, ale N75 jest niesłyszalny wogóle, nawet podczas testowania zaworów na VAG-u też nic, cisza głucha. Jedynie słychać sztangę jak się porusza (odgłos jakby pompki).
podczas testu słychać sztangę i szum turbiny
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 20:50
- Lokalizacja: Kraków
może to być np nieszczelnośc w układzie podciśnienia - zdejmij wężyk z gruszki na pracującym silniku i zobacz czy zasysa podciśnienie, sprawdź szczelność wszystkich wężyków..po założeniu wężyka sztanga powinna zostać wciągnięta do gruszki..marekmario pisze:Co może być powodem tego, że tak późno zaczyna dmuchać?
wyczyszczenie turbiny na pewno nie zaszkodzi
A mi sie dwie rzeczy nasuwaja:
1- masz mieszek od gruchy nieszczelny lub wnetrze zawalone gnojem - skutek ciegno pracuje skokowo. Program kaze mu opuscic o iles % a on robi to wiecej. Moze tez nie podciagac do konca przez ten syf stad pozne wstanie turbiny. Trzeba wziasc pod uwage ze 2mm wychylenia to juz duza roznica cisnien wiec to ze idzie grucha do gory wcale nie oznacza ze idzie wystarczajaco wysoko.
1- masz mieszek od gruchy nieszczelny lub wnetrze zawalone gnojem - skutek ciegno pracuje skokowo. Program kaze mu opuscic o iles % a on robi to wiecej. Moze tez nie podciagac do konca przez ten syf stad pozne wstanie turbiny. Trzeba wziasc pod uwage ze 2mm wychylenia to juz duza roznica cisnien wiec to ze idzie grucha do gory wcale nie oznacza ze idzie wystarczajaco wysoko.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 20:50
- Lokalizacja: Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 20:50
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 61 gości