[TDI PD] Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI PD] Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Witam
Mam taki nieciekawy przypadek z moim MK4, silnik tdi ASZ. Od początku, odpalam rano ewentualnie mocno odstany samochód i wszystko w normie, pochodzi 2,3 minuty zaczynam powoli ruszać i w tym momencie zaczyna dymić na szaro niebiesko błękitno. Dzieje się to jak przekroczę jakieś 1500,1700 obrotów. Mam wrażenie, że im dłużej stoi na wolnych obrotach to w momencie ruszania dymu jest więcej. Sprawdzona była odma ( przez jakiś czas wywalona w butelkę, praktycznie brak śladów oleju tylko mgiełka);Sprawdzałem IC, można powiedzieć minimalne ilości oleju; podejrzana była turbina( mogła puszczać strona gorąca ) okazało się że po stronie wydechu faktycznie ślady oleju ale luzy minimalne. Mimo to turbo zostało zregenerowane, poprawy brak. Idąc dalej wyczyszczony EGR; wymieniony filtr paliwa, powietrza; synchronizacja ustawiona na 0.0 0.6. Auto ma moc, śmiga jak szalone. Macie jakieś pomysły sugestie ? Walcze z tym juz długo i skończyły mi się pomysły.
Sprawdzałem pompowtryski na rozgrzanym i wszystko wydaje mi się w normie poza parametrem "kąt początku wtrysku" ( wartość nie powinna być niższa??) zdjęcia niżej:
Mam taki nieciekawy przypadek z moim MK4, silnik tdi ASZ. Od początku, odpalam rano ewentualnie mocno odstany samochód i wszystko w normie, pochodzi 2,3 minuty zaczynam powoli ruszać i w tym momencie zaczyna dymić na szaro niebiesko błękitno. Dzieje się to jak przekroczę jakieś 1500,1700 obrotów. Mam wrażenie, że im dłużej stoi na wolnych obrotach to w momencie ruszania dymu jest więcej. Sprawdzona była odma ( przez jakiś czas wywalona w butelkę, praktycznie brak śladów oleju tylko mgiełka);Sprawdzałem IC, można powiedzieć minimalne ilości oleju; podejrzana była turbina( mogła puszczać strona gorąca ) okazało się że po stronie wydechu faktycznie ślady oleju ale luzy minimalne. Mimo to turbo zostało zregenerowane, poprawy brak. Idąc dalej wyczyszczony EGR; wymieniony filtr paliwa, powietrza; synchronizacja ustawiona na 0.0 0.6. Auto ma moc, śmiga jak szalone. Macie jakieś pomysły sugestie ? Walcze z tym juz długo i skończyły mi się pomysły.
Sprawdzałem pompowtryski na rozgrzanym i wszystko wydaje mi się w normie poza parametrem "kąt początku wtrysku" ( wartość nie powinna być niższa??) zdjęcia niżej:
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
a jak czujnik temperatury i przepływka? generalnie kolega miał podobnie też kopcił jeśli chwile pochodził i też szukał przyczyny i nic nie znalazł aż sprzedał drugi samochód i zaczął jeździć więcej i zmienił miejsce tankowania i samo przeszło
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
O który czujnik temperatury pytasz ? Płynu chłodzącego? Przeplywka z tego co pamietam pokazywala prawidlowe wartości ale jutro dokładnie sprawdzę. Wydaje mi się, że ten czujnik nie ma wplywu na takie dymienie chociaż nic mnie już nie zdziwi...
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Czujnik jak najbardziej wporządku wiec szukam dalej...
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
a zawór egr odłączyłeś od podciśnienia lub wstaw blaszkę przy kolektorze
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Z zaworem EGR jest taki temat, odlaczyłem na 2 dni weżyk i zaslepilem podcisnienie- nie widziałem dymu ale tylko 2 dni. Na tą chwile zaślepilem blaszką ale bez zmian, puszcza nadal niebieskie bąki. Ręce opadają, gdzie jeszcze szukać przyczyny? Wadliwa pokrywa zaworów może mieć wplyw na dymienie ? Jest tam zawor odmy i mozliwe ze jest uszkodzony
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
A jakie masz zużycie oleju ? Jaką masz pokrywę zaworów ?
Sprzedam nową półkę nad radio
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Zużycie oleju minimalne, sprawdzam co jakiś czas. Pokrywa zaworów wygląda tak:
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Możesz spróbować wymienić pokrywę na nowszy model, który był montowany w golfie V. Przed montażem wypłucz wnętrze odmy wraz z zaworem i kanał w pokrywie który wychodzi w okolicy koła pasowego wałka rozrządu.
Pokrywy które były montowane w golfie v i pod koniec produkcji golfa iv mają odpływ resztek oleju z okolicy zaworu w pokrywie.
Pokrywy które były montowane w golfie v i pod koniec produkcji golfa iv mają odpływ resztek oleju z okolicy zaworu w pokrywie.
Sprzedam nową półkę nad radio
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: wt cze 05, 2018 10:17
- Auto: Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 74kw ATD
- Silnik: ATD
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Zużycie oleju na poziomie 0.5L na 5tys km to jest jeszcze dobry wynik?
Ja mam golfa z końcowki 2003r więc pewnie mam już tą pokrywe z odpływem co pisze mich77bor
VW GOLF IV 1.9 TDI PD 74kw ATD 2003r
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Kolega pisał wyżej że odma była w butelce i nic nie pomogło ja bym zrobił jeszcze inny test mianowicie zdjąć wąż z kolektora ssącego tak aby powietrze leciało na bok i wtedy żeby silnik pochodził i czy wytworzy chmurę niebieskiego dymu jeśli tak to albo bierze olej przez uszczelniacze zaworowe ,turbo strona gorąca lub coś z tłokami pierścieniami i można by wtedy zrobić tak żeby pochodził na wolnych zgasić i zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy są ślady oleju w kanałach wydechowych
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
0,5 l / 5 tyś to dobry wynik. Możesz umyć wnętrze pokrywy, szczególnie zawór. Bo zebrany tam nagar powoduje blokowanie membrany. Ważne jest szczelne połączenie pokrywy z rurą od filtra powietrza. Jakiekolwiek wycieki oleju oznaczają problemy z działaniem zaworu podczas dużego podciśnienia od turbo.Mateo301088 pisze: ↑pt cze 08, 2018 11:21
Zużycie oleju na poziomie 0.5L na 5tys km to jest jeszcze dobry wynik?
Ja mam golfa z końcowki 2003r więc pewnie mam już tą pokrywe z odpływem co pisze mich77bor
Sprzedam nową półkę nad radio
[TDI PD] Re: Golf IV TDI ASZ szaro niebieski dym
Potrzebne mi jakieś konkretne numery którymi mam się sugerować podczas poszukiwań pokrywy ?mich77bor pisze: ↑pt cze 08, 2018 10:54Możesz spróbować wymienić pokrywę na nowszy model, który był montowany w golfie V. Przed montażem wypłucz wnętrze odmy wraz z zaworem i kanał w pokrywie który wychodzi w okolicy koła pasowego wałka rozrządu.
Pokrywy które były montowane w golfie v i pod koniec produkcji golfa iv mają odpływ resztek oleju z okolicy zaworu w pokrywie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości