[TDI PD] Problem z turbiną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI PD] Problem z turbiną
Witam po raz kolejny
Tym razem mam problem z turbiną (silnik AJM MK4). Wpada w tryb serwisowy przy prędkościach +120 km/h. Błąd sczytany Vag-iem:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1086
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00012
1 Błąd Zapis.:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Log dynamiczny (nie wiem dokładnie czy dobrze zrobiony) znajduje się tutaj:
http://uploadfile.pl/pokaz/1417592---exgn.html
Jeśli ktoś zna się odczytach logów, to proszę o komentarz. Dodam tylko, że miesiąc temu miałem wymienioną gruchę w turbinie. Cała turbina była wyciągana, zawieziona do specjalistów od regeneracji i powiedzieli, że nie widzą podstaw, żeby rozbierać i regenerować turbo (sztanga chodziła płynnie, bez żadnych przycięć). Wymienili mi gruchę na nową, przywrócili ustawienia fabryczne/domyślne na jakiejś maszynie i turbo zostało z powrotem zamontowane.
Tym razem mam problem z turbiną (silnik AJM MK4). Wpada w tryb serwisowy przy prędkościach +120 km/h. Błąd sczytany Vag-iem:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1086
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00012
1 Błąd Zapis.:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Log dynamiczny (nie wiem dokładnie czy dobrze zrobiony) znajduje się tutaj:
http://uploadfile.pl/pokaz/1417592---exgn.html
Jeśli ktoś zna się odczytach logów, to proszę o komentarz. Dodam tylko, że miesiąc temu miałem wymienioną gruchę w turbinie. Cała turbina była wyciągana, zawieziona do specjalistów od regeneracji i powiedzieli, że nie widzą podstaw, żeby rozbierać i regenerować turbo (sztanga chodziła płynnie, bez żadnych przycięć). Wymienili mi gruchę na nową, przywrócili ustawienia fabryczne/domyślne na jakiejś maszynie i turbo zostało z powrotem zamontowane.
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
Ale co mają podciśnienia do przeładowania. Przeladowuje to znaczy że na gruszkę aż za dużo idzie podciśnienia. Albo źle wyregulowali sztangę(wątpię bo by trzeba było ją mocno skręcić) albo problem z n75 (prawdopodobne) albo zacina się jednak geometria ( mocno prawdopodobne).
Nie wierzę w te ich sprawdzania.a i ligi zamieszczają na normalnym serwerze bo nijak tego ściągnąć nie mogę.
Nie wierzę w te ich sprawdzania.a i ligi zamieszczają na normalnym serwerze bo nijak tego ściągnąć nie mogę.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
Logi wrzuciłem na inny hosting, jeśli byłby problem:
https://megawrzuta.pl/download/139e1d3a ... d19e0.html
Zanim znowu będę wyciągał turbo, muszę być tego pewny, bo to jednak kupa kasy. Najpierw muszę zdiagnozować zawór N75.
Czy takie wakuometry za 50 zł dadzą radę? Jeśli kupię takie coś, to podłączyłbym przewód, który idzie do gruszki i uruchomił BS grupy 011. Dobrze myślę?
https://megawrzuta.pl/download/139e1d3a ... d19e0.html
Zanim znowu będę wyciągał turbo, muszę być tego pewny, bo to jednak kupa kasy. Najpierw muszę zdiagnozować zawór N75.
Czy takie wakuometry za 50 zł dadzą radę? Jeśli kupię takie coś, to podłączyłbym przewód, który idzie do gruszki i uruchomił BS grupy 011. Dobrze myślę?
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
Nagrałem dzisiaj filmik podczas podłączonego Vag-a, grupa 011, basic settings. Wypowie się ktoś? Czy można po tym stwierdzić jaka jest przyczyna?
https://www.youtube.com/watch?v=iIxToc7 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=iIxToc7 ... e=youtu.be
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
Strasznie powoli gruszka pracuje. Podmień N75. Tak powinna pracować
Sprzedam nową półkę nad radio
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
Właśnie tak wygląda, że z pozycji max doładowania nie puszcza do końca podciśnienie, więc właśnie podejrzewam, że to N75, skoro sztanga turbiny miesiąc temu (jak miałem wyciągniętą), chodziła super płynnie i lekko.
Szkoda, że nie mam z kim podmienić (jestem z okolic Białegostoku). Najprawdopodobniej kupię nowy.
Szkoda, że nie mam z kim podmienić (jestem z okolic Białegostoku). Najprawdopodobniej kupię nowy.
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
Kup używkę. Ale na początek to weź dwa kapselki ropy, odpal silnik i ten wężyk co podpinasz do gruszki zapodaj do tej ropy. Wciągnie jak odkurzacz ta ropę która ładnie przeleci przez n75 i go przesmaruje.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
Podmieniłem elektrozawory n18 z n75. Teraz praca sztangi wyglada następująco:
Jak widać, wszystko ok. Jutro przejadę sie na S8 i przegonię go trochę, żeby sprawdzić czy nie łapie notlaufa przy powyżej 120km/h.
Tylko teraz jeszcze jedno pytanie, co z aktualnym N18 (poprzedni N75, który jest niesprawny). Muszę wymieniać ? Jak ten niesprawny elektrozawór może wpływać negatywnie na pracę silnika?
Jak widać, wszystko ok. Jutro przejadę sie na S8 i przegonię go trochę, żeby sprawdzić czy nie łapie notlaufa przy powyżej 120km/h.
Tylko teraz jeszcze jedno pytanie, co z aktualnym N18 (poprzedni N75, który jest niesprawny). Muszę wymieniać ? Jak ten niesprawny elektrozawór może wpływać negatywnie na pracę silnika?
[TDI PD] Re: Problem z turbiną
N75 rozbierz i wyczyść. Zawory n75 i n18 nie są w pełni zamienne.
Sprzedam nową półkę nad radio
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 134 gości