termostat do wymiany. Koszt nie duży. Robota skomplikowana niemal jak wymiana koła.Ars pisze:hmm a jak moj trzyma 70 caly czas ??? bo chodzi tu o temp. plynu chlodniczego tak ?? na wskazniku mam 70.... czasami jak go pobujam to 80... latem w korku jak stalem to bylo i 90 ale to po dlugiejj trasie
[mk3] ile czasu nagrzewa sie TDI 90km..??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- marcin-noe
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: śr mar 22, 2006 14:02
- Lokalizacja: Pruszków
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Ja mam problem bo jak włączam ostatnio ogrzewanie na max i jeżdżę po mieście to temp. wody na wskaźniku wynosi 70stopni i nie rośnie. W tym czasie temp. oleju wynosi 95 stopni i nie wiem co się dzieje. Czy nagrzewnica aż tak pobiera ciepło że płyn nie osiąga 90stopni? Termostat wymieniałem rok wcześniej Wahler i koncentrat Bilstein. Robiłem pomiar płynu refraktometrem w pracy i wskazuje temp. zamarzania -57stopni To dlatego że wlałem 2 koncentraty a nie zszedł do końca z układu poprzedni płyn. Czy jak włączacie ogrzewanie na max w waszych tdi-kach temp. płynu macie 90stopni?
hehe, zobaczysz w zime - nagrzej auto do wlasciwej temp czynnika chlodzacego, stan i wlacz ogrzewanie na maxaKris-THC pisze:a mam problem bo jak włączam ostatnio ogrzewanie na max i jeżdżę po mieście to temp. wody na wskaźniku wynosi 70stopni i nie rośnie. W tym czasie temp. oleju wynosi 95 stopni i nie wiem co się dzieje.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
włączenie ogrzewania na max, nie świadczy że wyłączasz nagrzewnicę i obiegKris-THC pisze:Czy jak włączacie ogrzewanie na max w waszych tdi-kach temp. płynu macie 90stopni?
płynu chłodniczego przez nią, jedynie przesłaniasz lub osłaniasz dostęp do niej
i wlotu ciepłego powietrza do kabiny
a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Czyli wszyscy tak mają. Taka cecha TDI, mają wysoką sprawność więc ciepła odprowadzają niewiele. Dziwi mnie troche temp. oleju która przy jeździe dochodzi do 120 stopni i tak już zostaje. Może czujnik który był w zestawie z zegarami jest źle wykalibrowany. Jeżeli ktoś ma MFA to niech mi powie jaką temp. oleju ma przy jeździe 140-160km/h autostradą.
nie mam MFA ale załozyłem 2 dni temu czujnik i zegarKris-THC pisze:Jeżeli ktoś ma MFA to niech mi powie jaką temp. oleju ma przy jeździe 140-160km/h autostradą.
przy 140 dzisiaj pokazywał mi 105-110, przy toczeniu sie spada do 95
nie wiem jak latem ale w dzisiejszych warunkach temp. oleju rośnie niewiele później za tem wody...
zgadza sie ale jak pisałem wcześniej włączenie ogrzewania na max chodziCorvax pisze:z moich obserwacji wynika ze sama nagrzewnica jest w stanie wychłodzic silnikRobertP pisze:a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C
o pokrętło zimno-ciepło, nie świadczy że wyłączasz, lub włączasz nagrzewnicę
i obieg płynu chłodniczego przez nią
Dzisiaj zrobiłem mały test.
Auto stało 2 dni pod chmurką, zapaliłem i zrobiłem sporą runde po mieście po 9km (obroty trzymalem normalne bez szaleństw, ale też nie emeryt) temp nie osiągneła 70 stopni, aczkolwiek nawiew działał juz jak szalony po około 5km.
No i teraz mam pytanie, termostat mam zepsuty czy czujnik temp? Czy niedogrzanie silnika ma wpływ na konsumpcje ropy?
A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
Auto stało 2 dni pod chmurką, zapaliłem i zrobiłem sporą runde po mieście po 9km (obroty trzymalem normalne bez szaleństw, ale też nie emeryt) temp nie osiągneła 70 stopni, aczkolwiek nawiew działał juz jak szalony po około 5km.
No i teraz mam pytanie, termostat mam zepsuty czy czujnik temp? Czy niedogrzanie silnika ma wpływ na konsumpcje ropy?
A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
TDI są "wyczulone" na zle powietrze (nieczysty filter powietrza) i na złą jakosc paliwa(opałówka) jak chcesz jezdzic na opalowce to kup sobie mk2 1.6D.. ten silnik spali wszystko i bedzie ok... TDI szanuj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GregTDI pisze:A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Kolega w Passku TDI 90 KM 98 rok zrobił 40 tys km, ale OO miał z pewnego źródła (też na nich oszukują). Mówi, że wszystko hulało, ale ja nie polecam!A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
OO ma zanieczyszczenia oraz w ogóle nie jest dla niego defoniowana liczba cetanowa. Nie ma sensu lać OO, jeśli OR jest w Biedronce, pozatym nie ma możliwości, aby OR wykryli, na OOmają sprzęt, a na nosa to nikt mandatu CI nie da
Pozdro
[ Dodano: 05 Lis 2006 23:44 ]
przy zimnym silniku, są trudniejsze warunki do samozapłonu, więc może być zwiększona dawka.GregTDI pisze:Czy niedogrzanie silnika ma wpływ na konsumpcje ropy?
A czemu ma być niedogrzany? Jak termostat spieprzony to się wymienia, a nie zastanawia jak daleko się dojedzie
A jeśli jezdzisz na 1-2 km odcinkach, to trudno, będzie palić więcej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości