Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Tomasz T
- Nowicjusz

- Posty: 19
- Rejestracja: pt sie 08, 2008 09:08
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
Post
autor: Tomasz T » śr kwie 28, 2010 21:08
tak, zaslepiłem...
jak wykme, to nie dymi...
chyba kupie jakiś pozadny na aale..
Tomasz T
-
adrian43
- Gadatliwa bestia

- Posty: 500
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 18:51
- Lokalizacja: Podlaskie
Post
autor: adrian43 » czw kwie 29, 2010 10:32
a ja mam takie pytnie leci mi z odmy tutaj olej jak na rysunku czy jak wloze taki separator jak an rysunku to nie bedzie tam cieklo czekam na odp czy do tdi mozna wlozyc cos takeigo:)

-
luzur
- Użytkownik

- Posty: 268
- Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: luzur » czw kwie 29, 2010 11:14
Na zdjęciu jest TDI z A4 więc można
Takie separatory były w Audi A4 w niektórych rocznikach.
Koszt w zamienniku Toprana to ok 40 zł.
Pozdr.
-
adrian43
- Gadatliwa bestia

- Posty: 500
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 18:51
- Lokalizacja: Podlaskie
Post
autor: adrian43 » czw kwie 29, 2010 11:31
ale do golfa 3 tdi normalnie zaloze tak? i czy wtedy nie bedzie tam mi lecial olej na tym laczeniu? da cos ten separator czy nie ma sensu go zakladac?
-
HellMan
- Ma gadane

- Posty: 206
- Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: HellMan » śr maja 12, 2010 08:09
Czy znacie (z praktyki) jakieś gotowe zestawy oil catch tank, które możecie polecić? Jednym z ważnych kryteriów jest oczywiście cena.
-
zonee
- Nowicjusz

- Posty: 1
- Rejestracja: śr wrz 14, 2016 14:34
Post
autor: zonee » śr wrz 14, 2016 14:42
Czy dobrze rozumiem - zawór odmy kiedy turbo zaciąga do dolotu powietrze powinien się zamknąć i nie dawać powietrza z tego węża od odmy, jednocześnie zawór po zamknięciu nie powinien tamtędy puszczać oleju do dolotu turbiny ? Tak ?
Z tego zaworu przez ten wąż do dolotu turbiny dmucha czyste powietrze z silnika przez odmę - czy to może sprawić że turbina nie zasysając z zaworu doprowadzi że zawór cały czas jest otwarty i zamiast do miski olejowej olej zaciąga turbina przez dolot?
-
bati1986
- Mały gagatek

- Posty: 57
- Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
- Lokalizacja: TBU
Post
autor: bati1986 » sob mar 17, 2018 18:34
Witam,
moje auto ma silnik 1.9 TDI AGR. Jak w tych też modelach zbiera się olej w IC, więc postanowiłem coś z tym zrobić, na razie doraźnie oczyścić (poprawić działanie), na ile to pomoże to nie wiem, bo zależy to pewnie od kondycji silnika. Będę chciał problem rozwiązać montując Oil catch tank w późniejszym czasie. W tym momencie mam pytanie o budowę odmy w tym silniku. Na zewnątrz na pokrywie zaworów znajduje się zawór/separator oleju (taki czarny talerzyk) który ma wejście od dołu i wyjście do rury zasilania powietrzem. Widok jego w linku i na dole postu.
https://zapodaj.net/f28627eb7842d.jpg.html
Odpiąłem go i myślałem że jak dmuchnę w któryś z otworów to będzie zamknięty sądząc że w środku jest jakaś membrana. Ale przedmuch jest taki jakby nic w środku nie było. Jaka jest jego budowa, jeśli możliwe poproszę o zdjęcie. Czy to normalne? Kolejne pytanko czy znajduje się coś jeszcze po pokrywą zaworów, jakiś element systemu odmy, może tam jest jakiś zaworek z membraną, który steruje przepływem gazów ze skrzyni korbowej? Bardzo proszę o wyjaśnienie tym kwestii. Proszę o zdjęcia jak macie. Dziękuję i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
mich77bor
- Użytkownik

- Posty: 319
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
- Lokalizacja: DW
Post
autor: mich77bor » sob mar 17, 2018 18:38
Musisz zassać powietrze przez wylot z zaworu w kierunku dolotu. Wtedy zawór się zamknie.
Sprzedam nową półkę nad radio
-
bati1986
- Mały gagatek

- Posty: 57
- Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
- Lokalizacja: TBU
Post
autor: bati1986 » sob mar 17, 2018 20:41
Sprawdzałem działanie - przy zaciąganiu przed wylot ustami leci powietrze - membrana nie zamyka ale podłączając odkurzacz przy połowie zakresu siły ssania membrana zamyka. Można wiec powiedzieć że działa zawór. Nie wiem jakie siły występują w silniku dlatego nie wiadomo czy poprawnie funkcjonuje zawór ale pewnie tak bo to prosta konstrukcja.
-
mich77bor
- Użytkownik

- Posty: 319
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
- Lokalizacja: DW
Post
autor: mich77bor » pn mar 19, 2018 20:08
Sprzedam nową półkę nad radio
-
bati1986
- Mały gagatek

- Posty: 57
- Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
- Lokalizacja: TBU
Post
autor: bati1986 » pn mar 19, 2018 21:59
W takim razie zrezygnuje z OCT i zakupie nowy zawór odmy. Na alle są w cenach ok. 40 zł tylko nie wiem jak z jakością bo to jakieś bez nazwy producenta lub jakaś vika. Nie znam. Jakiej firmy polecacie ?
-
mich77bor
- Użytkownik

- Posty: 319
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
- Lokalizacja: DW
Post
autor: mich77bor » wt mar 20, 2018 10:22
Mann
Sprzedam nową półkę nad radio
-
Michał_1977
- _

- Posty: 14259
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
-
Kontakt:
Post
autor: Michał_1977 » ndz kwie 01, 2018 11:47
mich77bor pisze: ↑sob mar 17, 2018 18:38
Musisz zassać powietrze przez wylot z zaworu w kierunku dolotu. Wtedy zawór się zamknie.
Nic się nie zamknie,nawet w nowej. Odma to nie jest zawór jednokierunkowy. Ona ma za zadanie odseparować olej od powietrza,aby w jak największej ilości wrócił do silnika w dół.
Ja kiedyć zrobiłem trepanację tej puszki i okazało się,że guma wewnątrz była pomarszczona i pęknięta. Kupiłem nową z ASO za 60zł z groszami.
Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm
+ Climatronic
+ grzane skóry i inne wodotryski

-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9278
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » ndz kwie 01, 2018 13:15
Dokładnie. Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Tłoki pracując góra dół powodują sprężanie nad tłokiem ale też i pod tłokiem. Dlatego blok silnika nie może być szczelny tylko musi mieć kontakt z otoczeniem, atmosferą. I do tego jest odma. Jakby zrobić odmę w kształcie rurki,banki,znowu rurki,banki i tak w górę to grawitacyjnie olej nagromadzony spływał by w dół. Tyle że niby jak w górę przez maskę? No nie da się więc robi się separatory. Za dużo też ich nie można dać jak i węży wydłużać bo zimową porą zamarzło by to na amen.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości