AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: damian1314 » pt lut 02, 2018 22:20

Witam. Potrzebuję pomocy z moim dieselkiem. Seat Toledo '97 silnik AFN. Jeśli Wy nie pomożecie, to nie wiem kto mi pomoże :rozpacz:

Otóż podczas jazdy zaczął szarpać, przerywać i zgasł (nie dało się go już odpalić). Po kilku godzinach odpalił na chwilę, ale też szarpało i trzęsło silnikiem. Zaprowadziłem go do mechanika, Seat poczekał na swoja kolej 3 dni i o dziwo po tych 3 dniach normalnie odpalił, ładnie wkręcał się na obroty, ale już następnego dnia umarł i tak jest do dzisiaj. Silnik w ogóle się nie odzywa, nawet nie próbuje odpalić, tak jakby mu nie dochodziło paliwo. Po podpięciu pod kompa wyrzucił błędy:
- 00765 Czujnik ruchu tłoka modulacji (G149) - tryb przerwany,
- 01268 Regulacja ilości (N146) - tryb przerwany,
- 01268 regulacja ilości (146) - niezrozumiały sygnał.

Przy popuszczeniu przewodów od wtrysków ropa niby leci, ale zamiast tryskać to można powiedzieć, że się sączy z tych przewodów. Mechanik stwierdził, że na 90% pompa wtryskowa siadła, a dokładnie nastawnik. Kupiłem pompę z jeżdżącego samochodu, pompa przełożona i :ass: nic się nie zmieniło. Paliwo ledwo się sączy, rozrusznik kręci jak szalony, silnik nie odpala.

Na plaku odpala, ale jeśli przestanie się psikać to od razu gaśnie. Podłączyliśmy też inny sterownik i nadal to samo. Wtyczki sprawdzone i niby wszystko ładnie pięknie. Przekaźnik podmieniony, plus na elektrozawór w pompie podany.

Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak? Jak szybko sprawdzić czy wiązka jest cała? Czy wszystkie przewody, które idą do pompy wychodzą z ECU? Jeśli nie to skąd jeszcze?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: munior » pt lut 02, 2018 22:44

damian1314 pisze:00765 Czujnik ruchu tłoka modulacji (G149) - tryb przerwany,
- 01268 Regulacja ilości (N146) - tryb przerwany,
- 01268 regulacja ilości (146) - niezrozumiały sygnał.
Błedy ewidentnie zwiazane z nastawnikiem
damian1314 pisze:Czy wszystkie przewody, które idą do pompy wychodzą z ECU? Jeśli nie to skąd jeszcze
O ile faktycznie założyłeś drugą pompe z nastawnikiem ,to radze sprawdzić wiązke idącą nad rozrusznikiem ,gdzie idą wszystkie przewody z pompy i nastawnika .Nie napisałeś czy po wymianie pompy nadal są te same powracające po skasowaniu błedy ...jak powracają ,to ewidentnie coś z wiązką nie halo


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

Re: AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: damian1314 » pt lut 02, 2018 22:48

munior pisze: O ile faktycznie założyłeś drugą pompe z nastawnikiem ,to radze sprawdzić wiązke idącą nad rozrusznikiem ,gdzie idą wszystkie przewody z pompy i nastawnika .Nie napisałeś czy po wymianie pompy nadal są te same powracające po skasowaniu błedy ...jak powracają ,to ewidentnie coś z wiązką nie halo
Tak, pompa jest zmieniona cała, razem z nastawnikiem. Błędy cały czas te same, ogólnie nie ma żadnej zmiany na nowej pompie.
Ogólnie tyle ile mogliśmy to sprawdziliśmy wiązkę, ale żeby zrobić do dokładnie to trzeba rozpruwać wszystko... A najlepiej położyć nowe przewody, ale do tego potrzebuję info skąd te przewody wchodzą do pompy



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: munior » pt lut 02, 2018 23:31

damian1314 pisze:A najlepiej położyć nowe przewody, ale do tego potrzebuję info skąd te przewody wchodzą do pompy
Nie no bez przesady ...nie spotkałem się z przypadkiem zeby trzeba było wymieniać wszystkie przewody w wiązce .Jak już to przeciera sie jeden lub dwa ,w golfach wlasnie nad rozrusznikiem .Takze radze przyjrzeć się wiązce własnie przy rozruszniku .Schematów ecu pełno w necie wystarczy wpisać numer sterownika.Według mnie skoro nastawnik jest już inny niż był ,to jego wina odpada i są tylko dwie możliwosci ...wina przetartych przewodów ,albo wina samego ecu ...ewentualnie przetarte przewody spowodowaly zwarcie i uszkodzenie układu w ecu sterujacego nastawnikiem .Nic prostszego jak podmienić ecu .Dla testu wystarczy na 8bitowe bez immo z jakieś zwyklej 90 tki


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: damian1314 » pt lut 02, 2018 23:59

ECU było podmienione, bez efektów. Ogólnie jak otworzyliśmy moje ECU to było tam trochę wody, jakieś 10 ml. Mechanik wysuszył, wyczyścił, czymś tam popsikał, ale nic to, więc spróbowaliśmy z podmianą ECU.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: munior » sob lut 03, 2018 11:34

Wody w ecu nigdy nie powinno być , przecież woda to przewodnik który robi zwarcie a 10ml to jakaś masakra ,cud ze to ecu nadal działa :shock:
damian1314 pisze:ECU było podmienione, bez efektów
Skoro na podmienionym ecu te same błedy nastawnika to przyczyna ewidentnie na "drodze " ecu -nastawnik ...czyli kabelki...innej opcji nie ma .Tu masz pinout twojego ECU ,wszystko ładnie widać , interesuje cię zasilanie nastawnika czyli piny 27,9,52 .Pin 63 To czujnik temp.paliwa w nastawniku ,a 49 pin to n108 Obrazek Uploaded with fotem.pl Podstawowa sprawa to sprawdzenie czy nastawnik robi tzw, self test ...czyli po właczeniu zapłonu wychyla się na max po czym wraca po ok 5 sek .Jak się wychala to wszystko z nim w porzadku ,jak nie , to brak zasilania ,albo zastany ,zatarty z powodu trefnego paliwa.To co ci tu napisalem na pewno ci wystarczy do diagnozy nastawnika


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: damian1314 » ndz lut 04, 2018 23:19

Na pewno 27 i 9? Nie wkradła się literówka? Ze schematu wynika, że 29 i 7 (i dodatkowo 52). Mam rację?



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: karol8114 » pn lut 05, 2018 11:53

Munior jak można wykonać test wykonawczy nastawnika? Rozumiem, że vagiem? Można wiedzieć w którym bloku?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: munior » pn lut 05, 2018 14:22

damian1314 pisze:Na pewno 27 i 9? Nie wkradła się literówka? Ze schematu wynika, że 29 i 7 (i dodatkowo 52). Mam rację?
Masz rację ,mój bład 29 ,7,52 :pub:
karol8114 pisze: jak można wykonać test wykonawczy nastawnika? Rozumiem, że vagiem?
Żadnym vagiem ...przekręcasz kluczyk do zapalenia się kontrolek i obserwujesz wychylenie się" ramienia " nastawnika ,które trwa ok 5 sekund ,po czym wraca do pozycji wyjsciowej


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: karol8114 » pn lut 05, 2018 16:09

Dzięki Munior, człowiek codziennie uczy się czegoś nowego. Więc przed odpaleniem auta najlepiej poczekać aż kontrolki zgasną, rozumiem gdy odrazu przekręcamy stacyjkę na start nastawnik nie wykona selftest tylko odrazu w pozycję roboczą. Pozdro



Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

Re: AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: damian1314 » pn lut 05, 2018 16:40

Wszystko sprawdzone i kicha. Na początku miernikiem sprawdziłem, czy jest przejście - jest. Dla pewności położyłem nowe przewody, diesel nadal nie odpala. Jest możliwość, że ECU jednak nie pracuje tak jak należy? Ogólnie łączy się ze wszystkim itd, no ale nie odpala :/



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: munior » pn lut 05, 2018 21:53

damian1314 pisze:Wszystko sprawdzone i kicha.
Cudów nie ma ...jak by wszystko działalo jak nalezy to by palił .Proste testy ,choćby jak powinien prawidlkowo działać nastawnik po właczeniu zapłonu ,opisalem i od tego należało by zacząć.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
damian1314
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: pn paź 20, 2014 19:14

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: damian1314 » ndz lut 11, 2018 14:32

Ok, jednak komp padł. Jakie kompy podejdą do tego silnika? Wszystkie z AFNa? Z passata lub z audi a4 też podejdą?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

AFN nie odpala. Błędy 00765 i 01268

Post autor: munior » ndz lut 11, 2018 15:02

damian1314 pisze: Jakie kompy podejdą do tego silnika? Wszystkie z AFNa?
Robisz adaptację immo vagiem i sterowniki pasują z wszystkich VW AFN z silnikiem poprzecznie do 97 roku ...sterowniki z audi i pasków b5 będą żle "widziały " sygnał z czujników sprzegła i hamulca.Jak chcesz jakiś sprawdzony sterownik bez immo to pisz na PW


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości