Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem w swoim TDI PD.
Pierwsze co mnie niepokoi to ciężkie poranne odpalanie. Silnik zaskoczy i od razu zgaśnie; potem trzeba go pokręcić max. dwa razy żeby zaskoczył. Jak już raz odpali to pali od strzała.
Kolejny niepokojący objaw wygląda jak "wypadający" zapłon. Teraz powtarza się regularnie na zimnym i ciepłym silniku. Wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym filmie (nie mojego autorstwa)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=njxKI0_x__8[/youtube]
od 0:30 do 0:40 słychać przeskok w pracy silnika.
Sprawdzałem powietrze w przewodach paliwowych montując przezroczysty wężyk i nic. Świece grzeją, przekaźnik też działa. Dodam, że przeszło rok temu głowica była w regeneracji. Porządny fachowiec w mojej okolicy ją planował i montował pompki na gotowo łącznie z regulacją. Jedyne co wiem to montował jakieś grubsze (nadwymiarowe) oringi na pompkach. Czujnik temperatury wody również ok.
Kiedyś auto stało na wzniesieniu i wtedy to była tragedia do odpalić. Wyglądało to ewidentnie jak cofnięte paliwo. Po tym fakcie zmieniłem uszczelkę metalową pod vacum pompą.
Co do diagnostyki to brak jest jakichkolwiek błędów w sterowniku. Dawki i bipy na jałowym po nagrzaniu wyglądają tak:
Bipy dość wysokie i trzeci cylinder odbiega ewidentnie od reszty. Czyżby tam szukać problemu? Synchronizacja wałka na 0.
Całość uzupełniają bardzo drażniące spaliny. Dosłownie szczypią w gardło i oczy Na zimnym czasami lekko kopci na biało/siwo.
Pacjent 1,9 TDI AVB
Pierwsze co mnie niepokoi to ciężkie poranne odpalanie. Silnik zaskoczy i od razu zgaśnie; potem trzeba go pokręcić max. dwa razy żeby zaskoczył. Jak już raz odpali to pali od strzała.
Kolejny niepokojący objaw wygląda jak "wypadający" zapłon. Teraz powtarza się regularnie na zimnym i ciepłym silniku. Wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym filmie (nie mojego autorstwa)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=njxKI0_x__8[/youtube]
od 0:30 do 0:40 słychać przeskok w pracy silnika.
Sprawdzałem powietrze w przewodach paliwowych montując przezroczysty wężyk i nic. Świece grzeją, przekaźnik też działa. Dodam, że przeszło rok temu głowica była w regeneracji. Porządny fachowiec w mojej okolicy ją planował i montował pompki na gotowo łącznie z regulacją. Jedyne co wiem to montował jakieś grubsze (nadwymiarowe) oringi na pompkach. Czujnik temperatury wody również ok.
Kiedyś auto stało na wzniesieniu i wtedy to była tragedia do odpalić. Wyglądało to ewidentnie jak cofnięte paliwo. Po tym fakcie zmieniłem uszczelkę metalową pod vacum pompą.
Co do diagnostyki to brak jest jakichkolwiek błędów w sterowniku. Dawki i bipy na jałowym po nagrzaniu wyglądają tak:
Bipy dość wysokie i trzeci cylinder odbiega ewidentnie od reszty. Czyżby tam szukać problemu? Synchronizacja wałka na 0.
Całość uzupełniają bardzo drażniące spaliny. Dosłownie szczypią w gardło i oczy Na zimnym czasami lekko kopci na biało/siwo.
Pacjent 1,9 TDI AVB
...
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
zmien oringi na pompkach na ori boscha i sprawdz stan wiazki do pompek / podoginaj styki
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Rozumiem, że stan wiązki to ewentualne mechaniczne uszkodzenia izolacji itp? To, że przewody są twarde jak skała raczej w niczym nie przeszkadza?
Mam też pytanie w kwestii gniazd wtryskiwaczy. Wiadomo, że w 1,9 tdi najzwyczajniej na świecie się one wyrabiają. Czy przed montażem wtryskiwaczy mam te gniazda potraktować jakimś papierem wodnym? Sam montaż z duża ilością oleju żeby się nie zawinęły oringi?
No i jak to jest z tymi rzekomo nadwymiarowymi oringami? To jakaś bajka czy po prostu nic nie zastąpi oryginalnych uszczelnień?
Mam też pytanie w kwestii gniazd wtryskiwaczy. Wiadomo, że w 1,9 tdi najzwyczajniej na świecie się one wyrabiają. Czy przed montażem wtryskiwaczy mam te gniazda potraktować jakimś papierem wodnym? Sam montaż z duża ilością oleju żeby się nie zawinęły oringi?
No i jak to jest z tymi rzekomo nadwymiarowymi oringami? To jakaś bajka czy po prostu nic nie zastąpi oryginalnych uszczelnień?
...
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
jak jest nadwymiar to i jest szansa ze go zetnie przy wkladaniu,
ori wkladaj i patrz jak wchodza, nasmaruj tylko,
gniazd papierkiem nie poprawisz, jak sa owale to sory ale sam duzo nie pradzisz
ori wkladaj i patrz jak wchodza, nasmaruj tylko,
gniazd papierkiem nie poprawisz, jak sa owale to sory ale sam duzo nie pradzisz
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Dzięki za info. Kolejne pytanie czy do kręcenia wałem muszę rozbierać cały przód czy jest to możliwe poprzez wrzucenie 5-tki i kręcenie kołem. Mam tu na myśli niezbędną regulację pompek. Jeśli po naprawie BIPy pozostaną nadal podwyższone to o czym może to świadczyć?
...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Można liznąć delikatnie P400,żeby zebrać ostre krawędzie powstałe przez lata eksploatacji. Umożliwi to montaż pompek bez rozcięcia nowych gumekAdamm pisze:gniazd papierkiem nie poprawisz
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Michał_1977, bardziej mi chodziło o niwelację owalizacji
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Ponowie pytanie. Czy do obracania wałem potrzeba zrzucać przód czy można to zrobić podnosząc koło (lub koła) i po wrzuceniu 5-tki kręcić nim.
...
Wypadanie zapłonu 1,9TDI
Wrzucasz 5 bieg i przepychasz auto, rozbieranie przodu to nie jest doby pomysł.
Jeżeli będziesz papierkiem szlifować gniazda to nie mniejszym niż 400 i później dokładnie oczyść np zmywaczem do hamulców oraz odciągnij paliwo z tłoków.
Jeżeli będziesz papierkiem szlifować gniazda to nie mniejszym niż 400 i później dokładnie oczyść np zmywaczem do hamulców oraz odciągnij paliwo z tłoków.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości